Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-18, 13:50
Medlem
filmtokigs avatar
Jag har eget företag och lurade lite på att anlita dorunner.se

Skulle vilja ha så mycket info som möjligt om dessa. Det finns säkert endel kunniga här på fb.

Jag har vart inne och rotat på deras sida.
men det kan ju faktiskt vara bluffmakeri

Vad finns det mer för möjligheter att kolla upp sånna här företag?

Väldigt tacksam för svar.
Citera
2010-04-23, 13:43
Medlem
Har exakt samma fråga.. någon som har erfarenhet av denna sida?

Blev tidigare idag uppringd av nån form av säljare från dorunner som förklarade att man köper kundens kontaktinformation som man sedan kontakter. Sen är det upp till kunden att avgöra om han/hon vill ha ex. hantverkarens tjänster.. i snitt brukade det ligga på ungefär 50/50 enligt försäljaren och att de lämnade ut kontaktinformationen till max 4 företag.. vilket lär bli 25% chans enligt min matematik.. (om man utgår från att alla har samma utgångspunkt) Säg då att man blir anlitad för uppdrag var fjärde gång, alltså 4 gånger 120 (pris per kontaktinformation) = 480 i snitt som man får lägga ut på ett uppdrag.

Hjälper denna sida verkligen eller klarar man sig finfint med exempelvis blocket, ev. andra förlag på sidor?
Citera
2010-04-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotodot
Har exakt samma fråga.. någon som har erfarenhet av denna sida?

Blev tidigare idag uppringd av nån form av säljare från dorunner som förklarade att man köper kundens kontaktinformation som man sedan kontakter. Sen är det upp till kunden att avgöra om han/hon vill ha ex. hantverkarens tjänster.. i snitt brukade det ligga på ungefär 50/50 enligt försäljaren och att de lämnade ut kontaktinformationen till max 4 företag.. vilket lär bli 25% chans enligt min matematik.. (om man utgår från att alla har samma utgångspunkt) Säg då att man blir anlitad för uppdrag var fjärde gång, alltså 4 gånger 120 (pris per kontaktinformation) = 480 i snitt som man får lägga ut på ett uppdrag.

Hjälper denna sida verkligen eller klarar man sig finfint med exempelvis blocket, ev. andra förlag på sidor?

Du räknar fel. Det blir inte 25% chans.
Det är alltså fyra företag som tävlar om kunderna, eller snarare 50% av kunderna (då det var 50/50 att de var intresserade).

Det är alltså 25% på 50%.. vilket innebär att varje företag har ungefär 12,5% per kontaktinformation. Verkar helt löjligt dyrt :P

edit: det är alltså drygt var tionde person som du får som kund. 10 * 120 = 1200 Kr.
Blocket verkar rimligare....

OnT: Nej, jag har tyvärr inte anlitat dorunner eller liknande företag.
Senast redigerad av abergs 2010-04-23 kl. 14:47.
Citera
2011-01-20, 14:14
Medlem
intervalls avatar
Nån som har erfarenhet av dem?

Själv är jag tveksam till att de har så många kunder liggandes överhuvdtaget. Vad tror ni?
Citera
2011-04-11, 12:27
Medlem
Hej,

Min väns entreprenadfirma använde sig av Dorunner och vad jag förstått ifrån honom är han riktigt nöjd.
Ringde honom efter att ha läst abergs inlägg men tydligen så är det inte riktigt på det sättet. Man får tillbaka pengarna om det är så att uppdraget är redan taget när man ringer. De hade fungerat utan problem och orderingången var bra och blev bara bättre.

Han har kört med Dorunner i drygt 1,5 år och visserligen kostar uppdragen en del, men de räcker med att få något jobb så är man i princip gått plus samt fått kundkontakter med eventuell återkomst.

Ska själv testa har jag tänkt med min snickeri firma, återkommer hur jag upplevt det när jag testat på lite mer.
Citera
2011-09-26, 10:57
Medlem
AoE3#1s avatar
Nån som har mer svar? Blev just uppringd av en dryg telefonförsäljare som jag försökte förklara för att jag först måste kolla upp deras jävla firma innan jag går med på att bli bunden i 3 år och betala en faktura på 7900sek exm.

Tydligen kostar det 30-250kr att köpa loss kontaktinfon till kunderna, resten fixar man själv.

Det är bara det att jag inte vill binda min firma till nåt jävla bluffmakeri eller nonprofit.

Hela hennes upplägg var väldigt amatörligt;

Hej jag har ringt dig väldigt många gånger(ja hon har, jag har missat 5 samtal från henne under helgen) utan att få tag på dig. Vi behöver snabbt en hantverkare i Xstad blablabla kan du tänka dig jobba lite mot sthlm osv.

Allting lät bra tills "sen funkar de så att jag skickar dig ett mail redan idag(det är så mkt vi bhvr en hantverkare) med massa ev. jobb i din stad, sen betalar du fakturan efter hela 20 dagar!! låter bra va? Det kostar bara 30kr för att köpa loss mindre jobb

- jaha, kostar det 30 kr bara?

-mm bara 30!!

-men... fakturan?

-ja men den tjänar du ihop redan på första jobbet liksom

-men då kostar det inte 30

-jo

-nej. 7900 och antagligen är det exmoms

-ja de exmoms

-alltså hamnar fakturan på mer än 7900

-ja, men det kostar ju bara 30 kr för ett vanligt jobb. Jag kan ju ge dig ett miljonprojekt och då har du tjänat massor för bara 250

-för mer än 7900.

osv
Citera
2011-09-28, 16:44
Medlem
intervalls avatar
Wow, så lät de när de ringde mig också. Väldigt påflugen och ville absolut att jag skulle godkänna massa utan att tänka mig för först. Sa att jag skulle kolla på nätet först och att jag skulle återkomma till dem om jag var intresserad av deras tjänster..
Citera
2011-10-03, 11:38
Medlem
Att vara påstridig handlar enbart om att sälja på första samtalet, äldsta tricket i boken. I nio av tio fall rinner en återkomst ut i sanden.
Behöver faktiskt inte alls betyda att företaget har nåt att dölja.
Citera
2011-10-03, 12:10
Medlem
krisus avatar
Kanske ingen stor grej men på deras hemsida står det "Comp Media AB har organisationsnummer 556723-4603"

556723-4603 går till HyraHyra AB, vilket betyder de har bytt namn på sitt AB.
Varför byta namn på AB:et som ändå heter nåt annat än portalen, gör ingen skillnad?
Och varför inte uppdatera sin hemsida med AB:ets nuvarande namn?
Citera
2011-10-11, 07:35
Medlem
AoE3#1s avatar
Vet inte..

Hon sa att grundaren är densamme som grundade tradera.

Men ingen som har erfarenhet av dessa?
Citera
2011-10-11, 13:29
Medlem
Ja alltså vad jag förstått, känner en del hantverkare, så jobbar de lite annorlunda. Bland annat så har du inte massutskick av massa mail och mycket lägre konkurrens.
Vad jag förstått arbetar de mer direkt och personligt mot företagen. Har en ytlig bekant som fick skitont i magen för att han kände sig pressad av att gå med (det är ju iofs inte helt okej) men så sa han att det gick jättebra. Att han fick bra jobb redan från början och han hade gjort en inbetalning på rätt mycket pengar men nu fick han jobb regelbundet. Men han sa faktiskt att säljaren var riktigt på, men som tidigare nämnt är det ju så de jobbar.
Citera
2011-10-11, 17:05
Medlem
Jag har använt Dorunner i 3 månader. Mitt företag var nystartat så det lät bra att få in extra jobb snabbt.

Det stämmer, som någon sagt, att man får tillbaka pengarna om kunden valt en annan leverantör. Dock så sker detta inte automatiskt, vilket är drygt. Jag har aldrig orkat ringa och få tillbaka pengarna.

Jag anslöt företaget för 3000 exkl moms, nu står mitt saldo på 2100:- och jag har dragit in pengar för 16000. I min region fungerar det hyfsat, men jag har endast fått 1/7 av av alla konkatkuppgifter jag köpt eftersom jag inte vill sälja mig för lågt.

Angående försäljaren, var hon väldigt på och hade mycket dålig svenska i sitt offertmail med smileys, så det såg riktigt amatörmässigt ut.

Driver förresten städfirma i Dalarna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in