• 2
  • 3
2009-11-20, 03:13
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Skulle nog rekommendera dig TS att frga i juridikforat om detta faktiskt r lagligt fr dem att gra. ven om det r skolans dator, s fr de inte diktera vad du gr p din fritid.

Troligtvis s skrev han/hon p ngot papper innan han fick datorn dr det str att skolan fr gra vad de vill med sin egna dator.
Citera
2009-11-20, 13:43
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Troligtvis s skrev han/hon p ngot papper innan han fick datorn dr det str att skolan fr gra vad de vill med sin egna dator.
Njaee stod aldrig ngot om att de kommer/skulle logga oss... s d borde det vl inte vara lagligt? :P
Citera
2009-11-20, 17:55
Medlem
datajesuss avatar
anvnd onyx fr att rensa som sagt tidigare, sedan spar du ngon stor dyngfil och kopierar den flera gnger s hrddisken blir full. s har du skrivit ver det dom eventuellt vill terskapa. tvekar en skola engagerar sig speciellt djupt i detdr... ps. kastabort dyngfilerna du kopierade disken fill med nr du skrivit ver allt "tomt" utrymme
Citera
2009-11-20, 19:55
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Som sagt, lter vldigt kontroversiellt detta. Har svrt att se detta vara lagligt.
Citera
2009-11-21, 01:58
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Som sagt, lter vldigt kontroversiellt detta. Har svrt att se detta vara lagligt.

Va sknt att ha ngon p min sida =)
Jag tror att jag faktiskt stter min vnstra pungkula p att det inte kan vara lagligt. Jag tror inte ens att administratren fr g igenom dina privata filer p ntverket heller. Och om du misstnks fr brott som kan leda till fngelse i ver tv r s fr han fortfarande inte kolla dina filer utan mste anlita polis fr ndamlet. Jag hoppas att jag har rtt, det knns rtt och riktigt iaf.
Citera
2009-11-21, 11:06
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Va sknt att ha ngon p min sida =)
Jag tror att jag faktiskt stter min vnstra pungkula p att det inte kan vara lagligt. Jag tror inte ens att administratren fr g igenom dina privata filer p ntverket heller. Och om du misstnks fr brott som kan leda till fngelse i ver tv r s fr han fortfarande inte kolla dina filer utan mste anlita polis fr ndamlet. Jag hoppas att jag har rtt, det knns rtt och riktigt iaf.

Det r bara att du str p dig. Nr det gller personlig integritet, s r lagen rtt starkt p din sida. Inte fr ju arbetsgivare lsa e-post eller annat heller.

Det r bara att du hotar med att polisanmla dem, s lgger de nog ner rendet fr din del.
Citera
2009-11-21, 17:47
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Det r bara att du str p dig. Nr det gller personlig integritet, s r lagen rtt starkt p din sida. Inte fr ju arbetsgivare lsa e-post eller annat heller.

Det r bara att du hotar med att polisanmla dem, s lgger de nog ner rendet fr din del.

Okej, du tror det? Fr jag menar det r ju faktiskt inte min dator s att sga! Har du ngra bra argument man kan f ta del av?

Men jag r tveksam till att de gr sig mycket besvr fr att kolla upp vad jag har gjort p datorn! Vad tjnar det p det?

Tack fr tipset p onyX, ett mycket bra program faktiskt
Citera
2010-01-05, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Om du vill vara helt sker, ladda ner "CCleaner" som hjlper dig att ta bort all historik samt alla loggar och som du dessutom kan stlla in s att den skriver ver all raderad information s att loggarna blir omjliga att terskapa.

Hur stller man in s att CCleaner skriver ver den raderade informationen?
Citera
2010-01-05, 07:43
Medlem
systems avatar
Fr Safari borde vl terstll Safari och en in-/utloggning rcka?

Annars kan man ju gra ett anvndarkonto fr fulanvndning, och sedan radera detta vid nsta idiotiska stickprov.
Citera
2010-01-05, 11:39
Medlem
Om du bara vill surfa 'osynligt' s finns det en ganska slick sdan funktion i firefox som heter 'surfa privat'. Exakt hur bra den r vet jag ej, men jag har aldrig sett ngn surfhistorik efter en liten session med privat surfande.
Citera
2010-01-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Fr Safari borde vl terstll Safari och en in-/utloggning rcka?

Annars kan man ju gra ett anvndarkonto fr fulanvndning, och sedan radera detta vid nsta idiotiska stickprov.

Det dr lt som en bra och vldigt hanterbar id!
r det ngon som kan verifiera att alla loggar fr ett konto frsvinner om man raderar det?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in