Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-18, 12:20
Medlem
Bean11s avatar
Har en skoldator(Mac os X) och vi ska ha stickprov inom kort, min fråga är vart alla dessa loggar sparas ? Eftersom läraren sagt att de kan kontrollera även fall du suttit på internet hemmet så de måste vara något som finns i datorn. Har vissa saker som jag vill ha bort=)
Citera
2009-11-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
Har en skoldator(Mac os X) och vi ska ha stickprov inom kort, min fråga är vart alla dessa loggar sparas ? Eftersom läraren sagt att de kan kontrollera även fall du suttit på internet hemmet så de måste vara något som finns i datorn. Har vissa saker som jag vill ha bort=)

Om jag läser dig rätt, ni har en dator som ni får låna genom skolan, men får inte använda den för internet hemma ? Låter som en mysko skola ...

Vet inte med mac os x .. men kanske /var/log ?
Sedan kan man ju se när cachefiler skapades (kan ej svara på vart detta lägger sig..)
Citera
2009-11-18, 12:38
Medlem
SHEBELLZs avatar
fspy som jag brukade använda förut.
Citera
2009-11-18, 12:47
Bannlyst
ta backup på allt du behöver, orsaka fel och sen lämna in på formatering
Citera
2009-11-18, 14:31
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvpz
Om jag läser dig rätt, ni har en dator som ni får låna genom skolan, men får inte använda den för internet hemma ? Låter som en mysko skola ...

Vet inte med mac os x .. men kanske /var/log ?
Sedan kan man ju se när cachefiler skapades (kan ej svara på vart detta lägger sig..)
Vi får använda den hemma men inte gå in på olagliga/olämpliga hemsidor som fildelningssajter m.m. Men antagligen har de ju sparat de i dolda mappar...
Citera
2009-11-18, 14:36
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHEBELLZ
fspy som jag brukade använda förut.
Menar du att de använder det eller att jag ska använda det? Har googlat och det verkar som ett Linux program? :P
Citera
2009-11-18, 15:04
Medlem
Vlktors avatar
Vad jag har förstått av vad du skrivit så vill du ha hjälp med att tömma Cache,temp och filer?
Jag rekommenderar då MainMenu
http://creativebe.com/mainmenu/
Jag har dock aldrig testat det men pojkarna på Maccast gillar det
Citera
2009-11-18, 15:20
Medlem
arowanajs avatar
I mina öron så låter det som intrång i privatlivet.
Är inte det olagligt nu för tiden?
Citera
2009-11-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
I mina öron så låter det som intrång i privatlivet.
Inte då det är skolans dator.
Citera
2009-11-18, 16:31
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vlktor
Vad jag har förstått av vad du skrivit så vill du ha hjälp med att tömma Cache,temp och filer?
Jag rekommenderar då MainMenu
http://creativebe.com/mainmenu/
Jag har dock aldrig testat det men pojkarna på Maccast gillar det

Har faktiskt det dock så är jag inte säker på att det tar bort alla loggar m.m. Och kan det vara så att de använder sig utav Spector Pro eller liknande? Isåfall hur fan får man bort det?

Och skulle inte det vara olagligt att spionera/bugga oss då det inte stod i avtalet man fick skriva på?
Citera
2009-11-18, 17:04
Medlem
Vlktors avatar
Problemet kan också vara att om "vi" får bort allt och datorn är helt rensad kan dom återställa dina loggar, så det som skulle behövas är lite skit loggar
Citera
2009-11-18, 18:10
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vlktor
Problemet kan också vara att om "vi" får bort allt och datorn är helt rensad kan dom återställa dina loggar, så det som skulle behövas är lite skit loggar
Du menar asså att de kan återskapa mina loggar som jag raderar? :S
För att förvilla dem eller finns det något annat syfte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in