2009-11-18, 10:49
Medlem
Tjena. Av ren nyfikenhet undrar jag hur pass skadligt alkohol är för levern. Jag lämnar leverprover för körkort och har lämnat två stycken nu. Eftersom jag måste hålla mig borta från min huvuddrog (brass) så väljer jag istället supen. Jag tänkte höra om någon kunde svara på, även om det är högst individuellt, hur mycket en rejäl fylla påverkar levervärdena, och hur lång tid tar det för levern att återhämta sig?
Citera
2009-11-18, 10:52
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saye
Tjena. Av ren nyfikenhet undrar jag hur pass skadligt alkohol är för levern. Jag lämnar leverprover för körkort och har lämnat två stycken nu. Eftersom jag måste hålla mig borta från min huvuddrog (brass) så väljer jag istället supen. Jag tänkte höra om någon kunde svara på, även om det är högst individuellt, hur mycket en rejäl fylla påverkar levervärdena, och hur lång tid tar det för levern att återhämta sig?

Titta:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alkohol...och_h%C3%A4lsa

Titta även här:

Resultat 1 - 10 av ungefär 7 020 vid sökning efter leverskador av alkohol. (0,20 sekunder)

Resultat 1 - 10 av ungefär 1 150 000 vid sökning efter alkohol och lever. (0,20 sekunder)

Vill inte verka elak, men google bjuder på mycket matnyttig info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in