Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-19, 17:43
  #13
Medlem
gärningsmans avatar
Fram tills 3-5 år sen var det ingen som använde shorts, då var det enbart tajta spandex fillingar som gällde.

Jag gissar på att det har med sponsorer att göra, enklare att få kontrakt när man har på sig stora badshorts med mycket plats på.
Citera
2009-11-19, 18:26
  #14
Medlem
Andy Souwer var bättre när han hade sina långa tights,så det stämmer nog bra.
Citera
2010-02-18, 14:39
  #15
Medlem
nothingseriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Haha lysande, jag har inte tänkt på det förrens nu. Hädanefter ska jag alltid betta på killen med tajtast shorts.
Ja det låter änna så
Citera
2010-02-18, 14:41
  #16
Medlem
nothingseriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Ja, Inomiates logik går inte att argumentera emot. Desto kortare och tightare shorts - desto framgångsrikare blir man. Och vi vet alla vad det innebär:

DO YOU WANNA BE A FUCKIN' FIGHTER!?

http://www.fortunecity.com/olympia/m...a/shamrock.jpg
Tyvärr är det sjukligt fult med korta, tighta shorts. Även om de sk badshortsen är mer passande för 15åringar så är det fan så mycket bättre IMO!
Citera
2010-02-18, 15:05
  #17
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingserious
Tyvärr är det sjukligt fult med korta, tighta shorts. Även om de sk badshortsen är mer passande för 15åringar så är det fan så mycket bättre IMO!

Hur kan du tycka det är så mycket bättre att ha onödigt tyg som kan fastna i fingrar och tår? Dessutom måste det vara jobbigare när man ska sparka eller dra upp benen. Nej, tighta shorts är det ultimata för all kampsportsträning!
Citera
2010-02-21, 19:50
  #18
Medlem
nothingseriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Hur kan du tycka det är så mycket bättre att ha onödigt tyg som kan fastna i fingrar och tår? Dessutom måste det vara jobbigare när man ska sparka eller dra upp benen. Nej, tighta shorts är det ultimata för all kampsportsträning!
Absolut, men skulle inte känna mig bekväm i nåt annat än de större shortsen.
Sen är jag ju tjej också.
Citera
2010-02-21, 20:40
  #19
Medlem
sampalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingserious
Tyvärr är det sjukligt fult med korta, tighta shorts. Även om de sk badshortsen är mer passande för 15åringar så är det fan så mycket bättre IMO!

Tror du att dom är modeller eller? De som använder de tightare shortsen gör väl det för att dom känner att dom har bättre rörelse med dom på
Citera
2010-02-21, 21:11
  #20
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Hur kan du tycka det är så mycket bättre att ha onödigt tyg som kan fastna i fingrar och tår? Dessutom måste det vara jobbigare när man ska sparka eller dra upp benen. Nej, tighta shorts är det ultimata för all kampsportsträning!

Nu får man inte greppa sin motståndares byxor men man får greppa sina egna och det kan vara ett bra försvar för tex Kimura försök, så det finns fördelar med dom pösigare modellerna.

Nåt man ser väldigt sällan men har sett det förekomma.

Och personligen så tycker jag aldrig mina shorts är ivägen för mig varken stående eller på backen.
Citera
2010-02-21, 23:06
  #21
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Nu får man inte greppa sin motståndares byxor men man får greppa sina egna och det kan vara ett bra försvar för tex Kimura försök, så det finns fördelar med dom pösigare modellerna.

Nåt man ser väldigt sällan men har sett det förekomma.

Och personligen så tycker jag aldrig mina shorts är ivägen för mig varken stående eller på backen.

Jag kanske hade dåliga shorts när jag hade badshortsmodellen men jag tyckte att de stramade för mycket längs låren, speciellt när man sparkade osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback