hej
jag behöver hjälp eftersom jag inte kan ringa swedbank.
min flickvän är kund hos swedbank och har ett lån där på ca 8000kr. hon betalar nu ca 1200kr i mån med ränta och avgifter. hon har även en skuld hos ge money bank på 5000kr. frågan jag har till er är. kan man samla dessa lån hos swedbank och lägga om lånet så hon får ett år till på sig att betala för att få en lägre månadsavgift?
det beror främst på 2 saker.
kan hon utöka sitt lån hos swedbank med ca 5000 kr?
kan hon lösa sitt lån i förtid hos money bank utan orimliga merkostnader?
om hon har ett bundet lån betyder det att hon får betala en "straffavgift" eftersom banken förlorar ränteintäkter på detta..
börja altså med att kolla vad det kostar att lösa lånet hos moneybank, och ansök sedan om ett lån hos swedbank om det kan löna sig.
Det kan du bara få reda på genom att springa till Swedbank och fråga en handläggare om.
Blancolån (utan säkerhet, alltså) brukar inte vara omöjligt att få så länge man har bevisbar löpande inkomst. Om hom dessutom redan har ett lån lär det inte vara något problem att utöka detta med några lakan så länge handläggaren är en snäll typ och inkomst finns.
Men, som sagt, klart svar får du / ni bara från Swedbank - såklart.
hej
jag behöver hjälp eftersom jag inte kan ringa swedbank.
min flickvän är kund hos swedbank och har ett lån där på ca 8000kr. hon betalar nu ca 1200kr i mån med ränta och avgifter. hon har även en skuld hos ge money bank på 5000kr. frågan jag har till er är. kan man samla dessa lån hos swedbank och lägga om lånet så hon får ett år till på sig att betala för att få en lägre månadsavgift?
mvh
Ansök om ett nytt lån hos swebank och lös in det andra hos moneybank. Om ni vill ha lägre månadskostnad så ta lånet på lite längre tid.
som sagt vi letar extra jobb och hon har redan ett men hon har så stora utgifter och får jobba kanske 1gång i månaden i dag så pengarna räcker inte
denna månad har hon räkningar på 5600 men bara 5000 ilön
som sagt vi letar extra jobb och hon har redan ett men hon har så stora utgifter och får jobba kanske 1gång i månaden i dag så pengarna räcker inte
Dags dra åt svångremmen o lära sig att man kan inte göra av med mer i längden än vad man får in.
Flytta hem till mor o far.
det låter väldigt mycket om det är du som står för hyran.. att få bort lånen borde vara första prioritet, och extra bra att betala av nu innan räntan stiger. vad är de andra fasta utgifterna?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!