2009-11-17, 20:54
Medlem
Nu är det såhär att jag var på lan i helgen och min ip adress sen lanet är kvar även om jag kopplar in min nätverks kabel, och min router är inställd på att dela ut.
Jag brukar ha ip addressen 192.168.1.65 men nu har jag 192.168.2.243(preffered) står det bakom också.
Är förbannad för jag kan inte fixa skiten, någon som har något tips? jag har testat stänga av routern flera gånger.
Mycket tacksam för hjälp!
Citera
2009-11-17, 21:00
Medlem
ettkilomjoels avatar
vad spelar det för roll? Du kan ju använda internet verkar det som.. spelar ingen som helst roll då.

Prova att ta tilldela automatiskt..
Citera
2009-11-17, 21:01
Medlem
Öppna kommandotolken.
Skriv ipconfig /release och sedan ipconfig /renew
Citera
2009-11-17, 21:02
Medlem
gubbslemmets avatar
Start>Kör>cmd

ipconfig /release [ENTER]
ipconfig /renew [ENTER]

Klart
Citera
2009-11-17, 21:03
Medlem
@ettkilomjoel:
Sitter på min andra dator.
@ullefs:
Skall försöka det nu tack tack
Citera
2009-11-17, 21:11
Medlem
Owes avatar
Om inte en Release funkar, Testa högerklicka på Nätverksanslutningen , ta Egenskaper. Välja TCP/IP ta egenskaper. Välj sedan att du automatisk ska få en Ip adress.
Citera
2009-11-17, 21:12
Medlem
när jag skrev ipconfig/release stod det: The requested operation requires elevation.

När jag skrev ipconfig/renew stod det:The operation failed as an adapter is in the state permissible for this operation
Citera
2009-11-17, 21:21
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pate16
när jag skrev ipconfig/release stod det: The requested operation requires elevation.

När jag skrev ipconfig/renew stod det:The operation failed as an adapter is in the state permissible for this operation
Du måste köra kommandotolken (cmd.exe) som administratör. Högerklicka på länken i startmenyn och välj att köra programmet som administratör så går det nog bättre.

Man kan även tänka sig att ditt kort har fått en statiskt inställd ip. Vet du ifall du eller någon annan skrev in ip-adressen manuellt på din dator? Inte helt ovanligt vid mindre lan.
Citera
2009-11-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du måste köra kommandotolken (cmd.exe) som administratör. Högerklicka på länken i startmenyn och välj att köra programmet som administratör så går det nog bättre.

Man kan även tänka sig att ditt kort har fått en statiskt inställd ip. Vet du ifall du eller någon annan skrev in ip-adressen manuellt på din dator? Inte helt ovanligt vid mindre lan.

funkade ej att köra det som adminstratör..

körde något jävla program som hette easy portforward eller nåt, hur ställer man om till dynamisk på kortet?
Senast redigerad av Pate16 2009-11-17 kl. 21:28.
Citera
2009-11-18, 16:39
Medlem
Om du menar det där erhåll ip adress automatiskt så är det inställt på det och jag kommer in på lokalt internet, men det blir bara oidentifierat. Förstår inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in