2009-11-17, 20:12
Medlem
Aakes avatar
Installerade Win7 på en av hårddiskarna men OS:et kukar ur så fort det det kommer in en uppdatering eller när man startar om datorn. Inte ens programreparation kommer igång, bara svart ruta. Vad fan kan det vara?
Citera
2009-11-17, 20:13
Medlem
Ragwings avatar
Kan du definera verbet 'kukar ur' så kanske jag kan hjälpa dig.
Citera
2009-11-19, 17:55
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragwing
Kan du definera verbet 'kukar ur' så kanske jag kan hjälpa dig.

Precis som jag beskrev det. Win 7 går utmärkt när man installerat det, men så fort uppdateringar kommer in eller om man startar om datorn så blir det svart skärm eller programreparation som inte fungerar.
Citera
2009-11-19, 19:39
Medlem
plocka ur alla diskar förutom OS-disken och installera igen.

hade samma problem en gång och så löste jag det iaf..
Citera
2009-11-19, 19:45
Medlem
Bövelens avatar
Håller med.

Datorer mår inte toppen av korsinstallationer och uppgraderingar. Datorn mår bra av en riktigt ominstallation, så gör det. Då slipper du udda fel längre fram.

Börjar det kass så blir det inte bättre.
Citera
2009-11-19, 19:48
Medlem
Vargen225s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen

Börjar det kass så blir det inte bättre.

Det var dagens sanning, det kan jag skriva under på.
Ominstallera!
Citera
2009-11-19, 20:02
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejntan
plocka ur alla diskar förutom OS-disken och installera igen.

hade samma problem en gång och så löste jag det iaf..

Jag installerade win 7 på en sprillans ny hårddisk på 1000 GB och lät XP vara kvar på den gamla hårddisken. Nu kör jag XP på den gamla hårddisken men kan kopiera över filer från den nya med win7, men jag kan inte starta upp win7 på den nya disken.
Citera
2009-11-19, 21:03
Medlem
Genmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jag installerade win 7 på en sprillans ny hårddisk på 1000 GB och lät XP vara kvar på den gamla hårddisken. Nu kör jag XP på den gamla hårddisken men kan kopiera över filer från den nya med win7, men jag kan inte starta upp win7 på den nya disken.

Antar att du har lagt in i biosen att den ska boota från T-disken, och att båda diskarna är sata?
Citera
2009-11-19, 21:10
Medlem
Bövelens avatar
Best practice är att ha det OS som du skall använda på systemets första disk, första partitionen. Jag gissar att det inte är så för dig utan där ligger XP. Att du sen installerar Win7 på andra partitionen gör bara att nästan alla filer hamnar där, men datorn bootar först på partition 1.

Säger det bara en gång till. Installera om och gör det på rätt sätt så slipper du problem. Om du vill tro att du gör rätt så gör det, du kommer få massa fler problem så länge som du gör det.
Citera
2009-11-19, 21:27
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Best practice är att ha det OS som du skall använda på systemets första disk, första partitionen. Jag gissar att det inte är så för dig utan där ligger XP. Att du sen installerar Win7 på andra partitionen gör bara att nästan alla filer hamnar där, men datorn bootar först på partition 1.

Säger det bara en gång till. Installera om och gör det på rätt sätt så slipper du problem. Om du vill tro att du gör rätt så gör det, du kommer få massa fler problem så länge som du gör det.

Har installerat om flera ggr. Problemen uppstår när datorn skall startas om.
Då får jag svartskärm och måste trycka esc för att kunna välja XP-disken istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in