2009-11-17, 20:12
Medlem
Aakes avatar
Installerade Win7 p en av hrddiskarna men OS:et kukar ur s fort det det kommer in en uppdatering eller nr man startar om datorn. Inte ens programreparation kommer igng, bara svart ruta. Vad fan kan det vara?
Citera
2009-11-17, 20:13
Medlem
Ragwings avatar
Kan du definera verbet 'kukar ur' s kanske jag kan hjlpa dig.
Citera
2009-11-19, 17:55
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragwing
Kan du definera verbet 'kukar ur' s kanske jag kan hjlpa dig.

Precis som jag beskrev det. Win 7 gr utmrkt nr man installerat det, men s fort uppdateringar kommer in eller om man startar om datorn s blir det svart skrm eller programreparation som inte fungerar.
Citera
2009-11-19, 19:39
Medlem
plocka ur alla diskar frutom OS-disken och installera igen.

hade samma problem en gng och s lste jag det iaf..
Citera
2009-11-19, 19:45
Medlem
Bvelens avatar
Hller med.

Datorer mr inte toppen av korsinstallationer och uppgraderingar. Datorn mr bra av en riktigt ominstallation, s gr det. D slipper du udda fel lngre fram.

Brjar det kass s blir det inte bttre.
Citera
2009-11-19, 19:48
Medlem
Vargen225s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen

Brjar det kass s blir det inte bttre.

Det var dagens sanning, det kan jag skriva under p.
Ominstallera!
Citera
2009-11-19, 20:02
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejntan
plocka ur alla diskar frutom OS-disken och installera igen.

hade samma problem en gng och s lste jag det iaf..

Jag installerade win 7 p en sprillans ny hrddisk p 1000 GB och lt XP vara kvar p den gamla hrddisken. Nu kr jag XP p den gamla hrddisken men kan kopiera ver filer frn den nya med win7, men jag kan inte starta upp win7 p den nya disken.
Citera
2009-11-19, 21:03
Medlem
Genmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jag installerade win 7 p en sprillans ny hrddisk p 1000 GB och lt XP vara kvar p den gamla hrddisken. Nu kr jag XP p den gamla hrddisken men kan kopiera ver filer frn den nya med win7, men jag kan inte starta upp win7 p den nya disken.

Antar att du har lagt in i biosen att den ska boota frn T-disken, och att bda diskarna r sata?
Citera
2009-11-19, 21:10
Medlem
Bvelens avatar
Best practice r att ha det OS som du skall anvnda p systemets frsta disk, frsta partitionen. Jag gissar att det inte r s fr dig utan dr ligger XP. Att du sen installerar Win7 p andra partitionen gr bara att nstan alla filer hamnar dr, men datorn bootar frst p partition 1.

Sger det bara en gng till. Installera om och gr det p rtt stt s slipper du problem. Om du vill tro att du gr rtt s gr det, du kommer f massa fler problem s lnge som du gr det.
Citera
2009-11-19, 21:27
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Best practice r att ha det OS som du skall anvnda p systemets frsta disk, frsta partitionen. Jag gissar att det inte r s fr dig utan dr ligger XP. Att du sen installerar Win7 p andra partitionen gr bara att nstan alla filer hamnar dr, men datorn bootar frst p partition 1.

Sger det bara en gng till. Installera om och gr det p rtt stt s slipper du problem. Om du vill tro att du gr rtt s gr det, du kommer f massa fler problem s lnge som du gr det.

Har installerat om flera ggr. Problemen uppstr nr datorn skall startas om.
D fr jag svartskrm och mste trycka esc fr att kunna vlja XP-disken istllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in