2008 jobbade jag 6 månader vitt på ett företag, det var första året efter det att jag gått ut gymnasiet, vad för typ av anställning jag hade minns jag dock inte, men jag betalade iaf skatt, så det var inget svartjobb.
Men jag har inte fått några PPM-pengar att förvalta än, och blir lite fundersam?
Kan det ha med att jag inte hade skrivit under några anställningsbevis, eller var anställd som typ feriearbetare, under 6 månader, som gör att jag inte fått det?
Eller är det någon viss ålder man får det vid? 25?
Senast redigerad av c^2 2009-11-17 kl. 18:03.
Från den 8 december sätts årets pensionsrätter för premiepensionen in i dina fonder. Pensionsrätterna är de pengar du tjänade in till din premiepension under inkomståret 2008.
Det där ger ju dock inte svaret på min fråga, då jag inte fått välja några fonder ens....
Svaret ovan om att arbetsgivaren inte sätter in några pengar på PPM förrän man fyllt 25, det gäller alltså för alla arbetsgivare i hela sverige?
Det svarar visst på din första fråga. Och på din andra fråga. Man får PPM-pengar före man är 25. Du kommer få in dom och kunna välja fördelning i december.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!