• 3
  • 4
2009-12-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag tror att de faktiskt går över huvudet på dem, orsaken torde vara att de är extremt omogna och småkorkade, farliga? Absolut, just för att de är omogna och inte riktigt begriper följdverkningarna av sina handlingar.

Vi pratar om nedre tonåren i vuxna mäns kroppar ungefär, det är därför de tycker sådana här namn är coooooola!

När jag tänker på det så är det ofta man ser ryggmärker nissar med den senaste ringsignalen från Jamba stämmer rätt bra in på vuxna män med en mental ålder på 12-14.
Citera
2009-12-05, 19:52
Medlem
_-?-_s avatar
Har precis suttit och kollat på kultrullen the Warriors och måste säga att vilken inspirationskälla denna film måste vara för dem som skall starta ett nytt förortsgäng.

Lyssna bara på dessa namn som förekommer i filmen:

Moonrunners
Orphans
Turnbull AC's
Van Cortlandt Rangers
Destroyers
Jones Street Boys
Saracens
Satan's Mothers
The Warriors
Baseball Furies
Boppers
Electric Eliminators
Gramercy Riffs
Hi-Hats
Hurricanes
Lizzies
Panzers
Punks
Rogues
Savage Huns
Citera
2009-12-05, 20:03
Medlem
_-?-_s avatar
Hittade följande lista på på coola gäng namn, är något av följande gäng verkligt eller?

All Mighty Zion Nation And Brotherhood
A.O.B (All On'A Bitch)
CONVICTS
Crazy S.O.B.'s
The Celtics
The Cold Stone Killa's
CRS (chimps run strong)
Cripz For Lyfe
Cuchie cutters
TCB (The Chippenham bandanas)
Brown Pride
NKC-13 (NIGGER KILLING CHICANOS 13)
Patrons of Purgatory
BLING STRINGS
Pimpz Rezult
The Pink Ladies
Poison Fist
The Prophets of Armageddon
Psycho Trippers
Purple Power
OVL (Orignial Vagina Lovers)
The power ranger crew
Shining Monkeys
Spirit Walkers
Street Queens
Pussy Poppers
The Wankers
Weird Boyz
The Wicked Messengers
WFH (Women from Hell)
Muslim Boys

Och är inte namnet paxat i Sverige så är det helt ok för mig att ni anväder er av det
Citera
2009-12-05, 20:23
Medlem
abakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Hells Angels har ju i alla fall en ide bakom sitt namn. De tog väl namnet ifrån någon bombskvadron under andra världskriget. Någon av grundarna hade väl varit en soldat i den kvadronen tror jag... undrar vad typ, Black Cobra tog sitt namn ifrån... mer än att det lät häftigt.

Det stämmer inte, inte enligt Sonny Barger ivf.
Läs hans bok Hells Angel.
Citera
2010-11-19, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abaker
Det stämmer inte, inte enligt Sonny Barger ivf.
Läs hans bok Hells Angel.

Vad hade ni själv tagit för namn om det är så lätt?
Citera
2010-11-21, 09:56
Medlem
JJDecays avatar
Vore kul att lista cool/bra namn
Citera
2010-11-21, 10:36
Medlem
lilletjockos avatar
Man vet ju inte men det kan ju vara gamla cs klaner!
Citera
2010-11-21, 12:38
Medlem
Analyzatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
När jag tänker på det så är det ofta man ser ryggmärker nissar med den senaste ringsignalen från Jamba stämmer rätt bra in på vuxna män med en mental ålder på 12-14.

Om dessa Gäng och Namn, Det finns ju alltid en eller flera smarta personer i toppen som styr, sen har man ett gäng ADHD-Nissar som springer ärenden åt dom och säljer av diverse "stuff" Pengarna ska in.
ADHD-Nissarna får en Identitet av att bära en tröja eller vad det nu är, från att inte vara någonting så är ADHD-Nissen en Wild Danger Boy you dont mess with,

1: Toppstyrningen ska ha in Pengar

2: Nissarn är glada över sin nya Identitet
Citera
2025-08-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
En sak som alltid fascinerat mig vad gäller dessa "gäng" är under den pubertala kontext med vilken man väljer namn.
Top Dogz
Black Cobra
Lions Family Warlords Malmö
OG
Syndicate Legion osv

Att dessa sällar är mentalt på en tonårings nivå kan vi ju lugnt konstatera men hur kommer man på dylika namn?

Sitter det ett gäng "hårdingar" och spånar fram vad man skall heta?
Är det meningen att man skall ta dem på allvar och att namnen skall inge respekt?
I begynnelsen fans HA osv, kom resten av slöddret på att de också måste ha ett fräsigt namn? Hela grejen påminner lite om när urtöntiga svenska hockeylag la sig till med prefix efter sina nordamerikanska idoler, typ Malmö redhawks och Frölunda indians, jag menar vad fan är detta?

Nån som är insatt får gärna förtydliga.

Bumpar upp en väldigt gammal tråd men ännu en intressant fråga. Det finns några nya trådar om nya klubbar och de alla har rent av barnsliga och töntiga namn.

Varför vill man döpa sin klubb med fjantiga namn?
Citera
2025-08-30, 23:57
Medlem
Alarabic666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Bumpar upp en väldigt gammal tråd men ännu en intressant fråga. Det finns några nya trådar om nya klubbar och de alla har rent av barnsliga och töntiga namn.

Varför vill man döpa sin klubb med fjantiga namn?
Det finns endast två till tre gäng i Sverige som lever upp till sina namn och de är : Dödspatrullen, Husbys hyenor och FFL…
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in