Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-23, 03:32
  #25
Medlem
ChristerNs avatar
Jag vet inte om silver är humbug. Man kan tänka sig nästan allt kan inverka, men finns dubbelblindstudie? Silver är inte essentiellt enligt nuvarande vetenskap.

Cis-platina är mutagent, kan framkalla mutationer, som sedan cellens inre system reagerar på och motverka cancer. Alltså antimutagent genom att vara mutagen.


Andra förklaringar till dålig andedräkt:
Hypotes: Om enzymer i saliven fungerar dåligt, så får bakterie möjlighet att växa rejält.
Om slemhinnan får svårt att suga upp näringsrester i mun, kanske liknande effekt på bakterier.

Brist på Zink eller A-vitamin kan förändra smaksinnet.
(Zn samverkar med karoten för att bilda retinol).
A-vitamin behövs för att bilda stora proteiner, (kanske Lysozymer i tår-vätskan?).

Symptom på ganska kraftig Zn-brist är vita linjer under naglar.
Symptom på dödlig A-vitaminbrist är nattblindhet. (Botas mycket snabbt o lätt).
Symptom på ganska farlig A-vitaminbrist är keratinisering (t.ex. armbågar=skrovliga). (körtelceller funkar uselt).
Symptom på lätt A-vitaminbrist kanske är att man lätt blir bränd av solen. (Karoten i hud).

Man kan fundera på om detta kan inverkat.

OBS: Jättedoser av något kan vara farligt, även ren luft och vatten, men om vi inte får något av ett äkta essentiellt ämne så dör vi med säkerhet. Men A-vitaminet har en halveringstid på ca 1 år i levern.
Ett multivitamin-piller är säkert helt ofarligt, men det tar månader att bota kraftig A-vitaminbrist.

(Jättedoser av retinoler kanske motverkar D-vitamin, samma omvänt.)

De 25% av folket som äter minst karotenhaltiga grönsaker (röda,gula och gröna) har 3-7 ggr högre risk för lungcancer. (300%-700% är betydande, men det kan finnas många faktorer inblandat).

A-vitamin inverkar på T-celler mm.
A-vitamin är antimutagen även efter mutation. (Anti-cancer).

De som påstår att karotenkapslar är farligt för rökare är idioter. De borde ju varnat för att äta grönsaker då, (=ironi). Rökare kan behöva en måttlig dos. Ett fåtal kan skadas extra lätt av stora doser.

I England fann man att en stor del av avlidna hade så lite A-vitamin i levern att de inte kunde mätas (då), men en annan stor del fick värden omkring 500 (enhet?). Men en 20-åring som gjort självmord hade värdet 2000 (om jag minns rätt).
Hypotes: många som dör har väldigt lite A-vitamin i levern.

Christer
__________________
Senast redigerad av ChristerN 2011-12-23 kl. 03:55. Anledning: rättelse
Citera
2017-03-14, 19:16
  #26
Medlem
EliasAlucards avatar
Har blivit rätt trendigt med kolloidalt silver på senare tid, vad är orsaken bakom detta?
Citera
2017-03-14, 22:42
  #27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har blivit rätt trendigt med kolloidalt silver på senare tid, vad är orsaken bakom detta?
Det är några år den här idiotin har grasserat i Sverige. Anledningen är att det finns samvetslösa svin som profiterar på att sälja bluffprodukter till en aldrig sinande skara av mindre vetande personer som går på vilken skit som helst. Exemplen är oändliga, astrologi, homeopati, tarotkort, det finns hur mycket som helst och kolloidalt silver är bara en i raden.

För övrigt ligger tråden i helt fel avdelning men det kanske inte fanns någon alternativmedicinhörna för 13 år sedan.
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2017-03-14 kl. 22:45.
Citera
Stockos avatar

Moderatormeddelande

Postat av Stocko 2017-03-14, 23:16
Medlem
Fysik, matematik och teknologi: allmänt --> Alternativ medicin
/Moderator
2017-03-15, 17:09
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har blivit rätt trendigt med kolloidalt silver på senare tid, vad är orsaken bakom detta?

Det besvarades bra av skunkjobb, men inflikar gärna att det skulle kunna sättas i ett sammanhang idag.

Dagens trend att svansa efter högerpopulister, följa alternativmedia och ropa om ”fake news”, ”pk” och klaga på ”etablissemanget” passar ihop med att strunta i officiell medicinsk expertis och följa alternativa kurer som man hört om ryktesvägen som att äta tungmetall.
Citera
2017-03-16, 16:33
  #30
Medlem
Två av dem tre sista kommentarerna är ad populum, ej empiri.
Vetenskapen visar något annat, som man även kan se i trådar här, eller PubMed, PNAS etc.
Citera
2017-03-16, 16:52
  #31
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incorp
Två av dem tre sista kommentarerna är ad populum, ej empiri.
Vetenskapen visar något annat, som man även kan se i trådar här, eller PubMed, PNAS etc.

Visar vad? Att silver dödar bakterier? Det har man vetat länge. Är en annan femma om det är en bra att oralt inta aktuell substans. Där skulle jag hävda att det inte finns mycket veteskapligt stöd, om något alls?
Citera
2017-04-18, 20:40
  #32
Avstängd
Hur vet man att det överhuvudtaget är silver i vattnet?
Citera
2017-11-21, 16:21
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noriega
Argyria får man av dåligt tillverkat kollodialt silver. Ungefär som att man blir blind av dåligt tillverkad sprit. Skulle ni anklaga Absolut Vodka för skador som åsamkats av hembränd sprit? I alla branscher skadas duktiga tillverkare av folks erfarenheter från undermåliga varor, inte minst inom hälsokost. (Felaktigheten i liknelsen är att också "riktig" sprit är skadlig för kroppen, men riktigt kollodialt silver är inte skadligt för kroppen.)
Eftersom du uppenbarligen inte kan ett skit om hembränt känner jag inte att jag bör lita på vad du säger om silver heller.
Citera
2017-11-21, 23:11
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Eftersom du uppenbarligen inte kan ett skit om hembränt känner jag inte att jag bör lita på vad du säger om silver heller.
Det gör du rätt i Jag har lärt mig lite på de 11 år som gått sedan jag skrev inlägget, så jag tar avstånd från allt jag har skrivit i den här tråden och från "alternativ medicin" i allmänhet.
__________________
Senast redigerad av Noriega 2017-11-21 kl. 23:25.
Citera
2017-11-22, 09:18
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noriega
Det gör du rätt i Jag har lärt mig lite på de 11 år som gått sedan jag skrev inlägget, så jag tar avstånd från allt jag har skrivit i den här tråden och från "alternativ medicin" i allmänhet.
Haha, skönt att höra. Då vet jag att det även bland silverfolket finns hopp.
Citera
2018-03-12, 23:41
  #36
Medlem
Steinarrs avatar
Kolloidalt silver - vad vet vi om detta?

Kolloidalt silver verkar vara något som folk pratar väldigt mycket om just nu.

Läste att det var någon tant som hade fått en mycket aggressiv lungcancer och fick det dystra beskedet att hon endast hade 3 månader kvar att leva.

Hennes familj öste tydligen kolloidalt silver i kärringen varje dag i flera veckor. När dom kom till läkarna ett par veckor senare så upptäckte dom att cancern hade minskat med mer än 30%. De förstod absolut ingenting. Men helt plötsligt så hade tanten en chans att överleva enligt läkarna. Från att ha varit helt utan hopp ett par veckor tidigare.

De satte in cellgifter och tanten fortsatte att ösa i sig kolloidalt silver. Efter 4 månader så var cancern HELT borta och läkarna blev bara mer och mer förvirrade.

Finns massvis av historier om folk som blivit av med cancern genom kolloidalt silver.

Kolloidalt silver har också helt botat folk med svår psoriasis.

Verkar väldigt intressant det här!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback