2009-11-21, 04:01
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nb06
Ja vadå, alla dialekter i Sverige då?
Skånska, gotländska och värmländska som har väldigt tydliga skillnader, speciellt med alla diftonger som används

Ja? Vad menar du? Sa aldrig att dialekterna var olika, nej nej absolut inte! Men jag måste erkänna att det är lite kul med olika dialekter, även fast gnällbältet är den klart vackraste.
Citera
2009-11-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Ja? Vad menar du? Sa aldrig att dialekterna var olika, nej nej absolut inte! Men jag måste erkänna att det är lite kul med olika dialekter, även fast gnällbältet är den klart vackraste.

Nej, men du antydde att det fanns endast ett rätt sätt att uttala ett ord på. Då tog jag dialekter som ett exempel då de alla har sina egna sätt att uttala orden på.
Citera
2009-11-21, 11:33
Medlem
My name is Earls avatar
Jag stör mig mer på han där inredningsbögen som envisas med att prata engelska.
Citera
2009-11-21, 13:53
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nb06
Nej, men du antydde att det fanns endast ett rätt sätt att uttala ett ord på. Då tog jag dialekter som ett exempel då de alla har sina egna sätt att uttala orden på.

Aha ok, då är jag med. Bra poäng.
Citera
2009-11-21, 14:49
Medlem
Jag stör mig betydligt mer på Tobias Ek på Aftonbladet som inte kan uttala R. Faktum är att jag inte stör mig alls på Tone. Hon är underbar. Jag vill gifta mig med henne.
Citera
2009-11-22, 18:55
Medlem
Jag stör mig mer på drottning Silvia.
Citera
2009-11-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichaelH
Jag stör mig betydligt mer på Tobias Ek på Aftonbladet som inte kan uttala R. Faktum är att jag inte stör mig alls på Tone. Hon är underbar. Jag vill gifta mig med henne.

Är det han som är så innihelvetes jobbig att lyssna på deras webtv? Satan vad irriterande och störande det är! Tror dom verkligen att folk gillar hans "speciella" röst?

Man skulle ju kunna säga att Tone lever kvar som väderbrud tack vare sin dialekt. Utan dialekten är hon helt enkelt inte väder-Tone längre, det har blivit en sån stor grej helt enkelt.
Citera
2009-11-22, 21:29
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag stör mig mer på han där inredningsbögen som envisas med att prata engelska.

ja. han är grymt störig
Citera
2009-11-22, 23:25
Medlem
CarolinaKlufts avatar
hon talar egentligen flytande svenska men hon suger så mycket kuk att ett talproblem har uppstått!
Citera
2009-11-22, 23:40
Medlem
Chipsmongols avatar
Egentligen inte jobbigare än att det finns skåningar i tv.

För övrigt tycker jag att norska ska betraktas, om inte som en dialekt till svenskan så iallafall som en mindre utvecklad version av den.
Citera
2009-11-23, 09:24
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsmongol
Egentligen inte jobbigare än att det finns skåningar i tv.

För övrigt tycker jag att norska ska betraktas, om inte som en dialekt till svenskan så iallafall som en mindre utvecklad version av den.

Norskan är ett språk för barn och utvecklingsstörda.
Citera
2009-11-23, 13:31
Medlem
Kosstaskens avatar
När ska imbecillerna inse att variation från rikssvenskan är välkommet i mediastockholm?
Språkförståelse för våra grannspråk tycks ju vara pinsamt dålig så lyssna å lär så kanske ni kan se på vädret i danmark och norge med en skyet dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in