• 1
  • 2
2009-11-16, 20:43
Medlem
writtenoncloudss avatar
Vet någon vart man kan köpa dessa kakor?

http://fokis.se/2009/november/kemi-och-cookies.html

De behöver inte vara av samma märke som de på bilden, men samma sorts kakor. Kommer ihåg att de fanns på 90-talet, då köpte man en stor påse med kanske 10 st små påsar i med 10 kakor i varje. Fast de räknas kanske mer som godis än kakor? Vill i alla fall få tag på dessa så är tacksam för alla svar. (Hoppas att jag skrivit i rätt tråd nu).
Citera
2009-11-16, 21:02
Medlem
becauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av writtenonclouds
Vet någon vart man kan köpa dessa kakor?

http://fokis.se/2009/november/kemi-och-cookies.html

De behöver inte vara av samma märke som de på bilden, men samma sorts kakor. Kommer ihåg att de fanns på 90-talet, då köpte man en stor påse med kanske 10 st små påsar i med 10 kakor i varje. Fast de räknas kanske mer som godis än kakor? Vill i alla fall få tag på dessa så är tacksam för alla svar. (Hoppas att jag skrivit i rätt tråd nu).

Kommer ihåg dem jag med Hoppas ngn flashbackare vet var man kan hitta dessa, SJUKT GODA!
Citera
2009-11-17, 06:04
Medlem
Forbengs avatar
Minns dom också lite vagt...men dom var väl inte formade sådär?
Citera
2009-11-17, 07:43
Medlem
krings avatar
Jag skulle gissa på Japanska Torget eller Sun Ai i Stockholm, på Tegnérgatan. Hittar ni till det ena så hittar ni garanterat det andra, då de ligger mitt emot varandra i princip!

Här är en länk till JT
http://www.japanskatorget.com/
Citera
2009-11-17, 07:43
Medlem
Mhaels avatar
Tror faktiskt de säljs på "shimadas sushiakademi" i borås. tycker mig känna igen bilden. får kolla upp det.
Citera
2009-11-17, 08:29
Medlem
htdgs avatar
Käkade såna när jag var i Japan. Fast det kanske inte hjälper TS så mycket...
Citera
2009-11-17, 08:33
Medlem
De finns i de flesta japanska butiker.
Citera
2009-11-17, 10:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Tror faktiskt de säljs på "shimadas sushiakademi" i borås. tycker mig känna igen bilden. får kolla upp det.
http://sushiboras.se/matvaror.html

Långt ner i höger hörna, 22:- för "Koala no machi – chokladkex 62g"
Citera
2009-11-17, 17:06
Medlem
writtenoncloudss avatar
Tack för alla svar, men det är ingen som vet vart man kan hitta den svenska versionen av dem? Har för mig att de var runda i formen. Annars får de japanska duga, dock så hade det varit lite kul att äta dem igen efter 10 år
Citera
2009-11-17, 17:13
Medlem
Pokkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av writtenonclouds
Tack för alla svar, men det är ingen som vet vart man kan hitta den svenska versionen av dem? Har för mig att de var runda i formen. Annars får de japanska duga, dock så hade det varit lite kul att äta dem igen efter 10 år

Jag vet precis vilka du snackar om! Dom var runda och hade typ hajar och liknande djur tryckta på utsidan av själva kexkulan, och sedan choklad inuti?

Jag hade dom jämt på utedagarna i mellanstadiet.

Men tyvärr har jag inte sett dom på flera år.
Citera
2009-11-17, 17:17
Medlem
writtenoncloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkas
Jag vet precis vilka du snackar om! Dom var runda och hade typ hajar och liknande djur tryckta på utsidan av själva kexkulan, och sedan choklad inuti?

Ja! Hajar känner jag igen, åh nu vill jag bara ha dem ännu mer
Citera
2009-11-17, 21:03
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkas

Jag hade dom jämt på utedagarna i mellanstadiet.

Men tyvärr har jag inte sett dom på flera år.

Ja, nu trillade fan poletten ned när du sa hajar. Helt klart godkänt krubb!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in