2009-11-16, 18:56
Medlem
Jag är på jakt efter en kamera som inte är digital, finns det ens att köpa längre? Är inte ute efter nån dyr historia, en billig okej kamera man kan ta helt vanliga bilder med. Ska inte ut i naturen och ta fula närbilder på en blomma eller ta emobilder på suddiga förgrunder och allt det där.
Så antingen relativt billig begagnad eller relativt billig ny. Finns det nån site online?
Citera
2009-11-16, 19:02
Medlem
hejjjsan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejmar
Jag är på jakt efter en kamera som inte är digital, finns det ens att köpa längre? Är inte ute efter nån dyr historia, en billig okej kamera man kan ta helt vanliga bilder med. Ska inte ut i naturen och ta fula närbilder på en blomma eller ta emobilder på suddiga förgrunder och allt det där.
Så antingen relativt billig begagnad eller relativt billig ny. Finns det nån site online?

Jag kanske missförstår dig, men blocket.se och fotosidan.se, har ofta analoga systemkameror. Du kan få en beg. analog systemkamera för 500 kr, med objektiv!
Citera
2009-11-16, 19:03
Medlem
Squalos avatar
Begagnad kamera är i princip gratis. Har dom inte gluggar som går på en digital så är dom inte värda många kr alls.
Citera
2009-11-16, 19:13
Medlem
Arch_Angels avatar
på tradera ger dom i princip bort dom
Citera
2009-11-16, 19:14
Medlem
Det går iofs att köpa nytt (på t.ex. photax.se), men som ovanstående säger finns det hur mycket begagnat som helst. Jag köpte min analoga Pentax systemkamera på Tradera för typ 250 kr...
Citera
2009-11-16, 19:49
Medlem
503s avatar
Även jag har köpt begagnat till struntsummor.
En stor fördel med analogt jämfört med digitalt kan man tycka, men i gengäld så är förbrukningsvarorna dyra.
Tänker då på film och i synnerhet fotopapper.
Citera
2009-11-17, 14:50
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Som flera andra har sagt är begagnade kameror nästan gratis. Du kan t ex få gårdagens proffs- och semiproffsmodeller från Nikon (som jag har bäst koll på) för småpengar. En beggad F100 är t ex fullt jämförbar med de bättre digitala modellerna (typ D300), och går att hitta för en tusenlapp eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in