Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-16, 15:56
Medlem
Helge-fossmos avatar
Hallå!

Problemet är att när jag ska installera windows 7 så kommer jag bara fram till "windows loading files" eller vad det står sedan slocknar musen och tangentbordet och skärmen blir svart, sedan händer det ingenting.

Jag testade att installera windows xp sp2 ist och det funkade bara bra. Testade att installera windows 7 när jag var inloggad i datorn men då hittar datorn inga filer på skivan som det ska ligga windows 7 på, men saken är att en annan dator som jag har här hemma kan läsa skivan och öppna den.

Vad är felet? Har inga skivor med drivrutiner jag vet inte heller vad alla delarna heter så jag måste ha windows 7 för att få dator att fungera! snälla hjälp mig

Är det svårt annars att installera window 7 via ett usb minne?
Citera
2009-11-16, 16:00
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge-fossmo
Hallå!

Problemet är att när jag ska installera windows 7 så kommer jag bara fram till "windows loading files" eller vad det står sedan slocknar musen och tangentbordet och skärmen blir svart, sedan händer det ingenting.

Jag testade att installera windows xp sp2 ist och det funkade bara bra. Testade att installera windows 7 när jag var inloggad i datorn men då hittar datorn inga filer på skivan som det ska ligga windows 7 på, men saken är att en annan dator som jag har här hemma kan läsa skivan och öppna den.

Vad är felet? Har inga skivor med drivrutiner jag vet inte heller vad alla delarna heter så jag måste ha windows 7 för att få dator att fungera! snälla hjälp mig

Är det svårt annars att installera window 7 via ett usb minne?

Har du bränt det på en skiva? Misstänker att något gått snett på bränningen.
Citera
2009-11-16, 16:01
Medlem
Helge-fossmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Har du bränt det på en skiva? Misstänker att något gått snett på bränningen.

Brände det med nero som image på en Dvd -r skiva
Citera
2009-11-16, 16:14
Medlem
Citat:
Brände det med nero som image på en Dvd -r skiva

Säkerligen fel på skivan då. Köp en ny och bränn om det! En skiva är inte så dyr, så du kan vara lugn!

EDIT: Jag fick med bränna det två gånger. Minskade hastigheten andra gången och det tycker jag du med ska göra!
Citera
2009-11-16, 17:00
Medlem
[Strange Days]s avatar
Japp, bränn med lägsta möjliga hastighet så minimerar du risken för fel.
Citera
2009-11-16, 17:02
Medlem
Helge-fossmos avatar
Okej, får testa med det då tack för alla svar!
Citera
2009-11-16, 17:10
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Okej, får testa med det då tack för alla svar!

Kör med ImgBurn www.imgburn.com
Bränn i 2X-4X.
Citera
2009-11-16, 17:12
Medlem
Wheeler88s avatar
hade samma fel och kan berätta det har inge tmed hastigheten att göra, du måste bränna en sk" bootbar" disc alltså du måste kryssa i att den ska kunnasläsa utan operativsystem i bärnnarprogrammet
Citera
2009-11-16, 17:51
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
hade samma fel och kan berätta det har inge tmed hastigheten att göra, du måste bränna en sk" bootbar" disc alltså du måste kryssa i att den ska kunnasläsa utan operativsystem i bärnnarprogrammet

Tror du har fel där. Om skivan inte hade varit bootbar så hade windows bara skippat skivan.
Citera
2009-11-16, 18:08
Medlem
pherbl0ws avatar
Citat:
Om du bränner den som IMAGE i nero så bootar den skivan automatiskt.
Citera
2009-11-16, 18:36
Medlem
Hur länge har du väntat?

Vänta i minst 30 minuter på det stället medan den kollar upp din dator.

Enligt Microsoft test lab kan det ta mycket längre tid än så (flera timmar) om man behåller Vista på disken för den vill går igenom allt. Därför bör man (snabb) formatera och installera.
Citera
2009-11-16, 19:42
Medlem
Helge-fossmos avatar
Citat:

det ända som man behöver göra bootbar är väl om man ska installera via usb
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in