2009-12-01, 14:02
Medlem
De profesionella

Citat:
Ursprungligen postat av General__Lee
Ja det är ju alltid jävligt beklagligt när professionella går emot de etiska koder som definerar ens yrke. Att det finns inom de flesta yrkesområden är ju självklart men som d säger så innebär vissa yrken en beroendeställning som i sig innebär ett ansvar som skall "garanteras" genom legitimation. Det är förvånande att man med en så lång utbildning som psykologer genomgår och med all etik och självinsikt ändå sätter egna behov före sina klienters. Dessa är en skam för psykologyrket och är ALDRIG försvarbart!

Jag håller med dig, det bör inte försvaras. Men jag tror att det är paradoxalt nog svårare att upprätthålla gränsen just när man har med "störda" individer att göra.
Om det ändå är så att de väljer att ingå en relation till klienten/patienten så är lösningen att säga upp sitt jobb. Inte destomindre menar jag det troligtvis skadar klienten. Och deras egen trovärdighet.
Om det var oklart så handlade mitt resonemang om att försöka begripa hur i allsin dar det kan gå SÅ illa.
Citera
2009-12-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading

Ja , kolla i psykologlistan, jag har startat en tråd om det här...

Försöker hitta det inlägg, ämne tråd du hänvisar till som "psykologlistan". Hittar inte? Kan du lotsa eller ge nåt sökord eller vasomhelst, så jag får se vad det är för lista?!
Citera
2010-01-03, 13:23
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lezz
Försöker hitta det inlägg, ämne tråd du hänvisar till som "psykologlistan". Hittar inte? Kan du lotsa eller ge nåt sökord eller vasomhelst, så jag får se vad det är för lista?!
Ja, och vilka är stolpskotten?
Citera
2010-01-03, 14:45
Bannlyst
Det är inte ovanligt att psykologen fattar tycke för sin patient. Förmodligen är det såhär: Hon såg en psykiskt svag person och det är förmodligen en inneboende djupt genetiskt nedgrävd egenskap hos människor att ta hand om svaga människor för att människoarten ska överleva och därför har naturen format det så att det uppstår attraktion*. I detta fallet är det nog så. Det är bara att kolla på alla flickidoler. Henrik Berggren exempelvis har en image som ger skenet av känslosamhet vilket attraherar många kvinnor. För att man ska överleva som art är detta nödvändigt. Däremot är det inte alltid det ultimata för samhället.

*Attraktion är inget val, utan något som bara händer.
Citera
2010-01-03, 22:27
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotalet
Det är inte ovanligt att psykologen fattar tycke för sin patient. Förmodligen är det såhär: Hon såg en psykiskt svag person och det är förmodligen en inneboende djupt genetiskt nedgrävd egenskap hos människor att ta hand om svaga människor för att människoarten ska överleva och därför har naturen format det så att det uppstår attraktion*. I detta fallet är det nog så. Det är bara att kolla på alla flickidoler. Henrik Berggren exempelvis har en image som ger skenet av känslosamhet vilket attraherar många kvinnor. För att man ska överleva som art är detta nödvändigt. Däremot är det inte alltid det ultimata för samhället.

Varför skulle hon sett en psykiskt svag person?
Brukar väl inte direkt vara en trigger till sex?
Citera
2010-01-03, 22:47
Medlem
Citat:

Det där var nog det dummaste jag någonsin läst på FB.

Internen som gjorde psykologen gravid är förmodligen psykopat och psykologen kunde inte se det trots att hon är utbildad i ämnet.
Citera
2010-01-04, 01:04
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
Det där var nog det dummaste jag någonsin läst på FB.

Internen som gjorde psykologen gravid är förmodligen psykopat och psykologen kunde inte se det trots att hon är utbildad i ämnet.
Nej, det är just därför som FB skulle kunna ägna sig åt lite varuupplysningsverksamhet.
Att vederbörande duger till att bli påsatt av en livstidsfånge betyder ju inte riktigt att det är en yrkesperson man vill rekommendera.
Citera
2010-01-04, 18:06
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Vissa tänker då bara med fitten. Kvalitetskvinna och man.
Citera
2010-01-04, 18:10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Det håller jag helt med om. Men att låsa dörren och ha sex på sitt rum som professionell med en klient och på köpet bli gravid är förkastligt. Litet kan man väl tygla sina lustar även om man kan bli tokig av kärlek.
Citera
2010-01-04, 18:57
Bannlyst
najs
Senast redigerad av TotteGripen 2010-01-04 kl. 19:35.
Citera
2010-06-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Jag vill veta vem psykologen är!!!
Christel Melander.. Hon fick en prövotid på 3 år av HSAN så hon är fortfarande psykolog..
Det är bara att gå dit. Där verkar det ju finnas god chans att uppfylla våta drömmar om en MILF(?)..

http://www.extrakoll.se/person/Chris...lander/2572789
Citera
2010-06-09, 22:14
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det håller jag helt med om. Men att låsa dörren och ha sex på sitt rum som professionell med en klient och på köpet bli gravid är förkastligt. Litet kan man väl tygla sina lustar även om man kan bli tokig av kärlek.

Tycker det låter rätt sexigt.
Impulsivt och sexigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in