• 1
  • 2
2009-11-16, 05:48
Medlem
Vilka (om nagra) kriterier bor uppfyllas innan en manniska blir foralder? Mitt sunda fornuft sager att man bor vara minst 25 ar och inte sta med i brottsregistret. Jag skulle ocksa vilja se att den kvinnliga partnerns sexuella historia inte ar en bok, utan begransad lasning (om ni forstar vad jag menar).
Citera
2009-11-16, 05:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Vilka (om nagra) kriterier bor uppfyllas innan en manniska blir foralder? Mitt sunda fornuft sager att man bor vara minst 25 ar och inte sta med i brottsregistret. Jag skulle ocksa vilja se att den kvinnliga partnerns sexuella historia inte ar en bok, utan begransad lasning (om ni forstar vad jag menar).
Inte helt orimlig...Sen br de ha jobb och inte g p en massa bidrag.
Man ska fatta att ha barn innebr att ta av sin tid till barnen.
Alla barn har rtt att ha frldrar som ser till deras bsta,lagar bra mat, ser till att de r hela och rena och att de fr goda vrderingar, stttar dem i skolan och framfr allt, ger dem en bra sjlvknsla.Kan man inte det fr man dra fram gummit eller dra ut den i tid typ
Citera
2009-11-16, 06:16
Medlem
Extras avatar
Vissa kriterier som du sger att man br ha ett stabilt liv, fast inkomst och en fast tillvaro tycker jag r ett mste.

Sen att man inte ska st med i ett brottsregister vet jag inte. ven fast man har haft ett brkigt frflutet behver inte det betyda att man inte passar som frlder. Man kanske till och med har ftt fler erfarenheter som r bra att ha vid barnuppfostran. Sjlvklart beror det p vad fr slags brott osv.

Men har man skrpt till sig - och har bland annat det jag nmnde frst - tycker jag inte att ngot man gjort tidigare i sitt liv skall st en till last.
Citera
2009-11-16, 06:37
Medlem
the_c00l_guys avatar
Jag skrev faktiskt ett nationella prov om frldrarollen. Med inriktning p droganvndare. Typ.

Om det finns intresse s kan jag slnga upp. Kommer dock bli OERHRT verkrd och sgad.
Citera
2009-11-16, 07:14
Medlem
TCOBs avatar
Citat:
Klant.
Mitt sunda frnuft sger att ldern pverkar din egen utveckling mer n barnets.
En blivande frlder skall inte st med i brottsregistret? Lter mer som en dlig film frn -93 n ngot ngon verkligen menar.

Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Inte helt orimlig...Sen br de ha jobb och inte g p en massa bidrag. Man ska fatta att ha barn innebr att ta av sin tid till barnen.
Alla barn har rtt att ha frldrar som ser till deras bsta,lagar bra mat, ser till att de r hela och rena och att de fr goda vrderingar, stttar dem i skolan och framfr allt, ger dem en bra sjlvknsla.Kan man inte det fr man dra fram gummit eller dra ut den i tid typ
Vad pratar ni om? Det r ett krav att ha jobb fr att f barn? Jag ser inte ens pongen i att argumentera motsatsen d era frslag r lite vl absurda.

Och vem i hela friden skall avgra om en person med jobb, utan straffregister skall kunna uppfylla dessa krav?
Citera
2009-11-16, 07:22
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
Klant.
Mitt sunda frnuft sger att ldern pverkar din egen utveckling mer n barnets.
En blivande frlder skall inte st med i brottsregistret? Lter mer som en dlig film frn -93 n ngot ngon verkligen menar.

Vad pratar ni om? Det r ett krav att ha jobb fr att f barn? Jag ser inte ens pongen i att argumentera motsatsen d era frslag r lite vl absurda.

Och vem i hela friden skall avgra om en person med jobb, utan straffregister skall kunna uppfylla dessa krav?

Frhoppningsvis de som har sex med varandra ...Man kan ju alltid drmma....
Citera
2009-11-16, 07:51
Medlem
TCOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Frhoppningsvis de som har sex med varandra ...Man kan ju alltid drmma....

Ja, s det r upp till individen(erna). Ja, det r ju klart en drmscenario att alla tnker till lite extra innan de skaffar barn.

Men(!) att folk som str i brottsregistret inte borde skaffa barn r bara skrattretande idiotiskt.

Jag tycker det som VILL skaffa barn skall skaffa barn. Mnga som idag r frldrar hade inga planer om att bli det nr de skaffade barn. Jag menar absolut inte att dessa inte blir bra frldrar men jag tror att mnga av de som blir smre frldrar hamnar i den kategorin.

Naturligtvis finns det undantag. Om bde mamma och pappa r aktiva vldsbrottslingar s har jag inga fantasier om att deras barn fr en trevlig uppvxt.
Citera
2009-11-16, 08:23
Medlem
Reoshis avatar
Jag ser en kriminell bakgrund som en tillgng i frldrarollen, beroende p vad det handlar om fr kriminalitet dock, sklart. Det finns mnga vrdefulla insikter om bde samhllet, den enskilda mnniskan och ven sig sjlv i ett sdant frflutet.
Citera
2009-11-16, 08:47
Medlem
TCOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Jag ser en kriminell bakgrund som en tillgng i frldrarollen, beroende p vad det handlar om fr kriminalitet dock, sklart. Det finns mnga vrdefulla insikter om bde samhllet, den enskilda mnniskan och ven sig sjlv i ett sdant frflutet.
Frutsatt att den tilltnkta frldrern klarar att dra dessa lrdomar s.

Pka och gka fr allt vad ni r vrda! Vi behver ungar frn alla sorters vaginor fr att f det hr landet att g runt.
Citera
2009-11-16, 12:27
Medlem
Citat:

Nh, fr tjejer fortfarande inte knulla runt s mycket de vill? Och hur pverkar det huruvida de r kapabla till att bli en god frlder eller inte?

Jag skulle snarare se ngon sorts barnavelslicens infras. S vet man att alla r ordentligt informerade i alla fall.
Citera
2009-11-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi

Min erfarenhet r faktiskt tvrtemot din i sdana fall, att kriminella tenderar att vara missanpassade och/eller gravt antisociala och/eller ointelligenta. Allts att ngon eller flera av dessa egenskaper fr in dem p brottets bana, och de jag trffat som tjnat fngelsestraff r inte direkt den sortens person man vill ha kring barn. Eller ngon verhuvudtaget.

Det finns helt enkelt vldigt f mnniskor som mognar till en god mnniska efter en kriminell bakgrund. Fast det r klart att de finns.
Citera
2009-11-16, 12:57
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Jag skrev faktiskt ett nationella prov om frldrarollen. Med inriktning p droganvndare. Typ.

Om det finns intresse s kan jag slnga upp. Kommer dock bli OERHRT verkrd och sgad.
h, slng upp vafan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in