2009-11-16, 02:22
Medlem
Kaustis avatar
Låt säga att du har en kille framför dig med en otroligt sne och ful näsa. Dessutom har han ett ganska tydligt ärr på överläppen. Dock har han, enligt dom få damer han träffat, ganska fina ögon.

Hur tar man ett vettigt kort på den här killen? Finns det några knep man bör använda sig av? Jag är typ helt orutinerad när det kommer till fotografering, men jag behöver ett vettigt kort på mig själv där jag ser okej ut. Ansiktet ska synas, det ska användas till jobbansökningar och grejs. Det är ju så jävla svårt att få till nåt vettigt när man ser ut som en boxare blandat med en ryss, speciellt med tanke på att jag lider av nån slags fobi för att se mig själv på kort.

Så, vad ska man tänka på? Såklart finns det väl inga genvägar till det perfekta fotografiet, men just nu så känns det ju hopplöst
Citera
2009-11-16, 02:25
Du får ta kortet lite från sidan så man inte ser den snea näsan, och odla en mustasch för att dölja ärret. Alternativt leka lite i Photoshop :)
Citera
2009-11-16, 02:36
Medlem
Sheiks avatar
Du ska kunna photoshop.
Citera
2009-11-16, 03:18
Medlem
Jag skulle säga att du försöker kanske ta kontakt med någon mer avancerad hobbyfotograf som kanske vill öva sig på någon modell att ta mer förskönande bilder. Vet att många på Fotosidan.se söker modeller och förklarar du läget och kanske erbjuder viss ersättning så ställer säkert någon upp och gör en försök. Rent spontant känns det som den bästa lösningen om du inte känner att du besitter de fotografiska egenskaperna själv.

Mvh// Olliie
Citera
2009-11-16, 03:19
Medlem
Som andra skrivit, Photoshop does the trick!
Citera
2009-11-16, 08:11
Medlem
kqrs avatar
Och om du, som du säger, inte tycker om att se dig själv på kort skulle jag väl rekommendera att du låter någon annan avgöra vilket kort som är bäst.
Citera
2009-11-16, 09:44
Medlem
503s avatar
Att använda en förvrängd bild på jobbansökningar är som att ljuga i sitt CV.
Vill det sig väl så kommer du ju träffa arbetsgivaren, och då är det inte snyggt att han som såg ut som Brad Pitt på fotot visar sig vara ett grottmongo i verkligheten.
Lite överdrivet kanske, men du förstår nog.
Så photoshopmanipulationer är inte att rekommendera.

Gå till en fotograf och berätta som det är.
Antingen ett proffs, eller någon du hittar via exempelvis fotosidan.se, som Olliie skriver här ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in