2009-11-15, 02:27
Medlem
löhks avatar
God afton,

jag har ett problem. Ibland "tabbas" jag ur fönster utan att jag gör någonting. Det är inte så att jag tabbas ur på det klassiska sättet, från ett helskärmsprogram till skrivbordet. Istället är det så att om jag t.ex. har Firefox uppe, händer det då och då att jag inte kan scrolla på hemsidan jag är inne på. Jag är helt enkelt inte "inne" i det fönstret längre. Ett knapptryck räcker för att fönstrets överkant ska skifta i färg och jag är "inne" i det fönstret igen, men det är väldigt irriterande. Jag använder en Dell XPS M1530 med Windows Vista. Vad är problemet och hur löser jag det?

Tack på förhand!
Citera
2009-11-15, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löhk
God afton,

jag har ett problem. Ibland "tabbas" jag ur fönster utan att jag gör någonting. Det är inte så att jag tabbas ur på det klassiska sättet, från ett helskärmsprogram till skrivbordet. Istället är det så att om jag t.ex. har Firefox uppe, händer det då och då att jag inte kan scrolla på hemsidan jag är inne på. Jag är helt enkelt inte "inne" i det fönstret längre. Ett knapptryck räcker för att fönstrets överkant ska skifta i färg och jag är "inne" i det fönstret igen, men det är väldigt irriterande. Jag använder en Dell XPS M1530 med Windows Vista. Vad är problemet och hur löser jag det?

Tack på förhand!
Är ngn mjukvara, kanske ett tillägg el. dyl som stjäl focus.
Sånt där är svårt att lokalisera, i princip bara att testa sig fram.

Vet att Antivirusprogrammet AVG har en sådan bugg om du nu råkar köra det där de ännu inte lyckats lösa det heller för den delen.
Citera
2009-11-15, 11:49
Medlem
löhks avatar
Ja, jag använder faktiskt AVG. Jag uppdaterade nyligen till den senaste versionen av AVG, med uppfräschat utseende osv. och när jag tänker efter känns det ganska troligt att det var efter det som problemen startade. Finns det inget man kan göra, förutom att byta virusskydd?
Citera
2009-11-15, 11:55
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ja, jag använder faktiskt AVG. Jag uppdaterade nyligen till den senaste versionen av AVG, med uppfräschat utseende osv. och när jag tänker efter känns det ganska troligt att det var efter det som problemen startade. Finns det inget man kan göra, förutom att byta virusskydd?

Vad är det för sidor du surfar på som stängs ned?
Kolla deras support, google, om det finns nåt?
Citera
2009-11-16, 17:31
Medlem
löhks avatar
Det gäller inte bara Firefox, detsamma händer när jag har andra program uppe.
Citera
2009-11-16, 19:06
Medlem
Citat:
Det gäller inte bara Firefox, detsamma händer när jag har andra program uppe.
Om du studerar AVG's forum ser du att många fler än du upplever detta. AVG trodde sig ha fixat det i en tdigare version men det visade sig att det inte gjorts. AVG har senast jag läste inte lyckats åtgärda detta. Så lev med problemet tillsvidare och håll koll på deras forum, alternativt prova nåt annat program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in