Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag gillar inte Gallerior heller.
Har man inget ärende i nån viss butik vill man bara därifrån så snabbt som möjligt.
Det är inte som på vanliga utomhusgator att man kan flanera, eller sitta ner på nån bänk eller så (i gallerior finns ofta få ställen att sitta förutom på restauranger och caféer). På så vis skapar galleriorna stressiga miljöer som utarmar stadsbilden.
Hursomhelst så är alla överens om att Nordstan är sveriges största? Jag är rätt övertygad om det.
Om man skall gå från centralstationen till Brunnsparken eller Lilla Bommen så föredrar jag att gå igenom Nordstan en kall vinterdag än att gå utanför. En annan ide jag har är att man skulle kunna ha gångar som gick från husen till språrvagnshållplatserna. En ide jag har är att man skulle kunna bygga stora hus över spårvagnshållplatserna. Tänk att bara behöva gå ner på bottenplan till spårvagnen.
Stressiga miljöer är galleriorna för att de är så trånga att man inte kommer fram. Men många gillar ju trånga platser och Fredsgatan är ju ungefär lika trång som Nordstan.