2009-11-13, 19:19
Medlem
Det har mörkats misstänkt mycket angående fadäsen i somras. Anställda tystades ner, fick sparken osv.

Finns det någon som vet någonting om hur de kunde kollidera? Det ska ju inte kunna hända!

Lek med tanken att farten hade varit högre. Total katastrof med många döda.
Nå, är det någon som har trovärdiga uppgifter om det här?
Citera
2009-11-13, 19:37
Medlem
Awesomes avatar
Källa på att anställda tystades ner och sparkades?
Citera
2009-11-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eannatum
Det har mörkats misstänkt mycket angående fadäsen i somras. Anställda tystades ner, fick sparken osv.

Finns det någon som vet någonting om hur de kunde kollidera? Det ska ju inte kunna hända!

Lek med tanken att farten hade varit högre. Total katastrof med många döda.
Nå, är det någon som har trovärdiga uppgifter om det här?

Det var väl snarare en anställd som mitt under själva räddningsinsatsen lät sig intervjuas av radio per telefon. Något som ledningen inte blev allt för glad över. Personen avvek alltså från sina arbetsuppgifter för att uttala sig i media. Finns f ö en tråd om olyckan här på fb, läs och posta i den istället.
Citera
2009-11-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome

http://www.sr.se/cgi-bin/gotland/nyh...rtikel=3052094
Citera
2009-11-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Det var väl snarare en anställd som mitt under själva räddningsinsatsen lät sig intervjuas av radio per telefon. Något som ledningen inte blev allt för glad över. Personen avvek alltså från sina arbetsuppgifter för att uttala sig i media. Finns f ö en tråd om olyckan här på fb, läs och posta i den istället.

Det sägs så ja. Det märkvärdiga är att ingen har uttalat sig sen i somras. Det känns avsiktligen nertystat. Med tanke på personalomsättning och hur mycket de pladdrar (vet av egen erfarenhet, dock inte alla naturligtvis) så är det mycket märkligt.

Edit: Sökte men kunde faktiskt inte hitta någon tråd om detta. Sorry isf.
Citera
2009-11-13, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome

Ibland finns det inga källor, men som en vanlig människa ska det väl inte vara så svårt att lista ut varför det inte sägs så mycket om en viss händelse ?
Citera
2009-11-13, 20:09
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protesmannen
Ibland finns det inga källor, men som en vanlig människa ska det väl inte vara så svårt att lista ut varför det inte sägs så mycket om en viss händelse ?
Menar du att det är du själv som har hittat på uppgifterna?

Vad gäller den påstådda "mörkläggningen" kanske det har att göra med att ingen är intresserad av några sommarfärjor längre?
Citera
2009-11-13, 21:03
Medlem
Citat:
Det sägs så ja. Det märkvärdiga är att ingen har uttalat sig sen i somras. Det känns avsiktligen nertystat. Med tanke på personalomsättning och hur mycket de pladdrar (vet av egen erfarenhet, dock inte alla naturligtvis) så är det mycket märkligt.

Kan kanske vara för att utredningn inte är klar ännu?
Tog 10 sek: https://www.flashback.org/showthread.php?t=963481
Citera
2009-11-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh

Vad gäller den påstådda "mörkläggningen" kanske det har att göra med att ingen är intresserad av några sommarfärjor längre?

Det är väl det som är det optimala resultatet av alla mörkläggningar?
Alla som har sett bilderna inifrån färjan inser att det var ett mirakel att ingen dödades.
Någonting säger mig att folk hade varit väldigt intresserade av varför det som inte kan hända hände om någon hade dött.
De misstag som begicks är egentligen lika allvarliga, bara en tillfällighet att ingen satt där väggen mosades.
Citera
2009-11-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Kan kanske vara för att utredningn inte är klar ännu?

Som sagt, den där färjan läcker som ett såll i normala fall
Citera
2009-11-13, 21:13
Medlem
Citat:

Ena avdankad lokaljournalist som sommarjobbade på båtarna för att få ihop sitt leverbröd får ge sin version varför han sparkades. Jodå, mycket trovärdigt! Kan komma på 1000 anledningar till varför han töjer lite på sanningen.

Jag som hade lite respekt för Medierna tidigare, med den där intervjun var det värsta. Han var inte medveten om den personalpolicy de allra flesta företag har, att endast VD:n i normalfallet uttalar sig, sopa. Det är ingen mänsklig rättighet att uttala sig för media, däremot har vi meddelarfrihet, men det gäller väl främst offentliga organisationer? De blandar också ihop korten, med meddelarfrihet och meddelarskyddet. Klart snubben ska ha sparken, även om han inte hade direkta uppgifter under själva olyckan, kan han inte ge intervjuer i radio samtidigt som han representerar företaget i en krissituation.

Jag har tidigare arbetat inom järnvägsbranschen, skulle jag ge en intervju med media samtidigt som vi var mitt uppe i en olyckhändelse där jag var närvarande, skulle inte det ses med blida ögon från företagsledningen.
Senast redigerad av bayern 2009-11-13 kl. 21:36.
Citera
2009-11-13, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh

Vadå ingen är längre intresserad, klart som fan att det är mörklagt, du tror inte sånt förekommer här i Svea riket ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in