Citat:
Ursprungligen postat av Eannatum
Det sägs så ja. Det märkvärdiga är att ingen har uttalat sig sen i somras. Det känns avsiktligen nertystat. Med tanke på personalomsättning och hur mycket de pladdrar (vet av egen erfarenhet, dock inte alla naturligtvis) så är det mycket märkligt.
Edit: Sökte men kunde faktiskt inte hitta någon tråd om detta. Sorry isf.
Ena avdankad lokaljournalist som sommarjobbade på båtarna för att få ihop sitt leverbröd får ge sin version varför han sparkades. Jodå, mycket trovärdigt! Kan komma på 1000 anledningar till varför han töjer lite på sanningen.
Jag som hade lite respekt för Medierna tidigare, med den där intervjun var det värsta. Han var inte medveten om den personalpolicy de allra flesta företag har, att endast VD:n i normalfallet uttalar sig, sopa. Det är ingen mänsklig rättighet att uttala sig för media, däremot har vi meddelarfrihet, men det gäller väl främst offentliga organisationer? De blandar också ihop korten, med meddelarfrihet och meddelarskyddet. Klart snubben ska ha sparken, även om han inte hade direkta uppgifter under själva olyckan, kan han inte ge intervjuer i radio samtidigt som han representerar företaget i en krissituation.
Jag har tidigare arbetat inom järnvägsbranschen, skulle jag ge en intervju med media samtidigt som vi var mitt uppe i en olyckhändelse där jag var närvarande, skulle inte det ses med blida ögon från företagsledningen.