• 1
  • 2
2009-11-13, 16:08
Medlem
Giant Squids avatar
Ja nu verkar det vara bekräftat.
De tillsatsfria ciggen Prince First Cut och Indian Summer, tillverkas, säljs inte längre.
Sur över detta så tänkte jag gå över till Camel Natural Flavour som också ska vara tillsatsfri men till min förvåning så verkar även dessa ha slutat tillverkats.

Vad är det frågan om ?

Enligt vissa handlare så ska dessa märken inte sålt tillräckligt bra.
Varför har folk så svårt att ta till sig de tillsatsfria alternativen, har alla tillsatser satt sig i hjärnan och påverkat omdömet och förnuftet hos rökarna.

Vilka andra märken finns det som är tillsatsfria och vart ska man beställa dem?

599 tillsatser i tobak, som vid förbränning blir till ett tusental bekymmersamma ämnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._in_cigarettes
Citera
2009-11-13, 16:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är det frågan om ?

Handlar mer eller mindre uteslutande om att personer som röker inte vågar vidga sina vyer och därmed fastställer per automatik att det märke man röker är det rätta. Nu vet jag inte huruvida min tes är helt realistisk, men har uppfattat att det är så för många.

Kanske handlar den dåliga försäljningen om dålig marknadsföring? Jag visste inte fram tills jag läste tråden att dessa märken var tillsatsfria.
Citera
2009-11-13, 16:26
Medlem
henkishs avatar
Jag visste inte heller att det fanns tillsatsfria förns nu.
Citera
2009-11-13, 18:08
Medlem
Sceleratuss avatar
Beror väl på att de flesta personer är så vana vid ett märke att de vägrar prova på något nytt.
Personligen så tycker jag att det är synd att de har försvunnit då jag hellre rökte de än vanliga cigaretter
Citera
2009-11-13, 20:10
Medlem
bluemoons avatar
Kör snus så slipper ni flera 1000tals ämnen i er
Citera
2009-11-13, 20:25
Medlem
MysigaRolfs avatar
Eller köp en E-cigg. Så drar ni bara i er vattenånga.

http://www.youtube.com/user/igetcha69

Den snubben har massa videos om e-cigg, kanske värt att testa. Själv håller jag mig nog till marlboro
Citera
2009-11-13, 20:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaRolf
Eller köp en E-cigg. Så drar ni bara i er vattenånga.

Inget nikotin som medföljer?
Citera
2009-11-13, 20:38
Medlem
MysigaRolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inget nikotin som medföljer?
Jo, ursäkta. Nikotin också, man droppar nån sorts nikotinvätska i e-ciggen vad jag förstår.

Men det är som en liten vaporizer, så man får inte i sig massa skit.

Man får även röka dom inne då röken/vattenångan inte luktar.
Citera
2009-11-13, 20:44
Medlem
allearss avatar
Citat:
Ja nu verkar det vara bekräftat.
De tillsatsfria ciggen Prince First Cut och Indian Summer, tillverkas, säljs inte längre.
Sur över detta så tänkte jag gå över till Camel Natural Flavour som också ska vara tillsatsfri men till min förvåning så verkar även dessa ha slutat tillverkats.

Vad är det frågan om ?

Enligt vissa handlare så ska dessa märken inte sålt tillräckligt bra.
Varför har folk så svårt att ta till sig de tillsatsfria alternativen, har alla tillsatser satt sig i hjärnan och påverkat omdömet och förnuftet hos rökarna.

Vilka andra märken finns det som är tillsatsfria och vart ska man beställa dem?

599 tillsatser i tobak, som vid förbränning blir till ett tusental bekymmersamma ämnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._in_cigarettes
Är detta sant?
Har aldrig hört talas om detta, vore ju väl ett bra marknads/reklamargument?

Jag har alltid undrat varför ingen tillverkar en "nyttig" cigarett, eller iaf en som inte innehåller tobak...
Citera
2009-11-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allears
Jag har alltid undrat varför ingen tillverkar en "nyttig" cigarett, eller iaf en som inte innehåller tobak...
Det finns inga "nyttiga" cigaretter, även om de inte innehåller tobak. Det är alltid hälsofarligt att andas in rök. Varesig det är ifrån en maskros, hö eller tobak.

Visst är det säkert bättre på något plan, men så stor skillnad tror jag inte att det är i hälsorisker från tillsatsfria cigaretter kontra vanliga.

Synd att de slutats sälja dock... Dom var goda.

TS: Du borde kolla in American Spirit.
Citera
2009-11-13, 22:00
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tyckte ändo kampanjen när First Cut och Indian Summer kom var rätt så normal för ett nytt märke. Det var ju First Cut affischer överallt i tobaksdisken.

Men folk är nog trofasta sitt märke som det sägs här i tråden.
Själv så försöker jag vara så varumärkesotrogen som jag kan, kommer det något nytt så varför inte prova.

Jag tror dessa tillsatsfria cigg sålt rätt ojämnt runt i landet.
På landsorten verkar de ha gått rätt dåligt. Fast på vissa ställen som på kioskerna på södermalm i stockholm verkar de ha sålt bra.

DJZyko,, Ja American Spirit verkar intressant, dock hade man velat se den i sin lokala kiosk här i Sverige.
Det ultimata vore om det kom en tillsatsfri cigg med rispapper så man fick i sig lite mindre skit från pappret också.

Man borde ta och skriva till Prince och gnälla lite.
Citera
2009-11-13, 22:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag tyckte ändo kampanjen när First Cut och Indian Summer kom var rätt så normal för ett nytt märke. Det var ju First Cut affischer överallt i tobaksdisken.

Som vi redan konstaterat är folk trofasta sina märken och en reklamkampanj som enbart sträcker sig till tobaksbutikerna är väldigt begränsad och innebär inte alltid att man når ut till potentiella kunder. Jag anar att där tobaksbolagen kan fiska fler och nya kunder är på färjorna, där man skymtar desto mera med nya produkter och som konsument kan man köpa ett paket och testa dessutom till ett rimligt pris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in