• 1
  • 2
2009-11-13, 15:16
Medlem
kaktusagents avatar
Som topic! Har en kompis som fyllde arton i onsdags, och eftersom han var sist i årskullen att fylla år så bestämde vi oss för att supa ner honom till stenåldern. Detta började vi med att göra på min favoritkrog (bor i linköping så det finns inte mycket att välja på), i alla fall så blir killen riktigt kalasfull och spyr i handfatet utanför toan då han inte han in på toaletten. Jag märker detta och går och kollar om man kan spola ner det, men det ser hopplöst ut, så jag samlar sällskapet och säger till att vi ska dra vidare till nästa ställe för att inte tvingas städa upp röran efter vår fulla vän.

Eftersom jag brukar hänga på stället nästan en kväll i veckan så känner givetvis ägarna, två riktigt trevliga killar, igen mig och brukar heja/snacka med mej när jag är där. Nu har jag fruktansvärt dåligt samvete för att jag lämnade dom åt att fixa till röran som min polare ställde till med. Vad ska jag göra? Gå dit och låtsas som det regnar eller ska jag be om ursäkt på något sätt?

Tilläggas bör att jag aldrig skulle bete mig som jag gjorde då om jag hade vart nykter, då hade jag säkert gladeligen städat upp efter honom, men på grund av några öl så föreföll idéen att bara skita i det och gå vidare mycket bättre.

Hjälp!
Citera
2009-11-13, 15:19
Bannlyst
Citat:
Nu har jag fruktansvärt dåligt samvete för att jag lämnade dom åt att fixa till röran som min polare ställde till med.

Där är ditt problem. Du bryr dej bara om vem som ska städa. Inte att du dumpade din polare.
Citera
2009-11-13, 15:22
Medlem
kaktusagents avatar
jag dumpade verkligen inte min polare, honom flydde jag tillsammans med!
Citera
2009-11-13, 15:23
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
Där är ditt problem. Du bryr dej bara om vem som ska städa. Inte att du dumpade din polare.

Vadå dumpade sin polare?

Sen när städar man själv efter polare som spytt på krogen? Brukvar väl bli så att kompis ombedes lämna stället för kvällen, man själv hänger med, och personalen fixar biffen?
Citera
2009-11-13, 15:26
Medlem
Wakkabakkawoos avatar
Har man en krog så räknar man nog med att få torka lite spyor från andra. Sen va det ju inte du som spydde heller. I värsta fall är det bara att skylla på minneslucka och hade han druckit så mkt att han spydde på krogen var han nog rejält överförfriskad och det är bartendern som avgör om han ska ha mer sprit... Att servera alkohol till för fulla människor kan leda till indraget alkoholtillstånd... Du behöver nog inte oroa dig.... Annars får du väl skicka en bukett blommor som ursäkt eller nått
Senast redigerad av Wakkabakkawoo 2009-11-13 kl. 15:29.
Citera
2009-11-13, 15:40
Medlem
Snibelsnors avatar
skicka present som ursäkt.
2. ring och berätta och erbjud dig städa en dag
3. prata med polaren om vad han vill
Citera
2009-11-13, 15:43
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Inte kan du väl ha Plaza som favoritkrog?
Citera
2009-11-13, 15:45
Medlem
Om du verkligen är ledsen så kan du ju betala dom för besväret och säga att du inte ville städa på din kompis artonårsdag?
Citera
2009-11-13, 15:58
Medlem
kaktusagents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Inte kan du väl ha Plaza som favoritkrog?
neppe, ågatans café

Ska se om jag kan fixa fram en chokladask och ett "förlåt-kort", det kanske gör susen?
Citera
2009-11-13, 16:02
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusagent
neppe, ågatans café

Ska se om jag kan fixa fram en chokladask och ett "förlåt-kort", det kanske gör susen?

Okej Där har jag nog aldrig varit Hörde rytken om att samma sak hade hänt på Plaza nämligen

OnT Det borde nog gå jättebra. Kan knappast vara första gången det händer
Citera
2009-11-13, 16:15
Medlem
kaktusagents avatar
Vi får hålla tummarna! Ågatans café är riktigt mysigt, samma stuk som 55:an fast modernare, testa vetja!
Citera
2009-11-13, 16:35
Bannlyst
Om du inte dumpade honom (som det verkade i ditt inlägg) så skit i att ni bara lämnade spyorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in