• 1
  • 2
2004-01-22, 20:57
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Ibland orkar jag bara inte brygga kaffe och brukar då således använda snabbkaffe. Men det är ju så satans äckligt om man jämför med riktigt kaffe. Min fråga är: Vilket är det minst äckliga snabbkaffet? Blåvitt, nescafe osv...kom med tips.
Citera
2004-01-22, 21:08
Medlem
Fat bastards avatar
Gevalia är väl minst vidrigt tycker jag.
Citera
2004-01-22, 21:09
Medlem
exerds avatar
det finns något espressopulver det är riktigt, riktigt gott.
Citera
2004-01-22, 21:15
Medlem
Aziraphales avatar
Vi fick nescafé i lumpen, och det var inte speciellt gott. Hur det står sig mot andra vet jag inte eftersom jag skyr snabbkaffe som pesten.

OT: På sweden rock förra sommaren så fick jag ett enormt kaffesug, så jag köpte en mugg. det visade sig vara pulverkaffe, men jag drack ändå eftersom jag behövde det. En kompis dök upp med en flaska whiskey och bjöd så jag tänkte att en kask kanske piggar upp smaken. Jag hade fel, kräkvarningen på snabbkaffekasken var enorm och jag stog flera minuter vid staketet och hulkade. Så vad ni än gör, försök inte göra samma misstag som jag gjorde...
Citera
2004-01-22, 23:26
Medlem
RIP-Polariss avatar
Jag är generellt emot snabbkaffe - när jag gör kaffe hemma maler jag alltid kaffet direkt innan. Men ett faktiskt jäkligt gott kaffe jag druckit är SAS kaffe (som de serverar på planen) och det är tydligen gjort på någon form av koncentrat eller pulver.
Citera
2004-01-23, 16:18
Medlem
Afonsos avatar
Om vi snackar snabbkaffe så är faktiskt Nescafé Lyx överlägset.
Öppna en ny burk, känn aromen och jämför med valfri konkurrent.
Klart dyrast men värt pengarna.
Citera
2004-01-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Om vi snackar snabbkaffe så är faktiskt Nescafé Lyx överlägset.
Öppna en ny burk, känn aromen och jämför med valfri konkurrent.
Klart dyrast men värt pengarna.

Håller helt klart med, jag tycker att just Nescafé är överlägsen bryggkaffe. Jag är ingen fan av snabbkaffe, men just Nescafé.. mmm.
Citera
2004-01-23, 17:47
Medlem
XenuHubbards avatar
Det finns inget supergott snabbkaffe - men det kan göras godare.
Köp den sorts snabbkaffe som är i "klumpform" (typ Nescafe), inte i löspulverform, och innan man häller ner det i koppen och häller på vatten, så rostar man kaffet i skeden i några sekunder med en tändare.

Det är inte en enorm smakupplevelse, men det gör faktiskt kaffet bra mycket godare. Testa!

Jag har inte många tips vad gäller goumetupplevelser, men jag har varit luspank i tre olika länder, och alltid lär man sig något.
Citera
2004-01-25, 02:43
Medlem
Snabbkaffe blir mycket bättre om det får dra ett tag, men då är det ju inte snabbt längre..
Citera
2004-01-25, 04:39
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Det finns ett tyskt (tror jag) märke som heter "Tchibo" (stavningsreservation) som är riktigt hysat. Lite svårt att hitta men finns för den som söker, är oxå dyrare än de andra.
Citera
2004-01-25, 13:14
Awaiting Email Confirmation
Dricker bara snabbkaffe eftersom jag bara har en vattenkokare. de godaste sorterna är gevalia samt Nescafé, frramförallt en sort som heter "Red cup" (eller liknande. Willys egna funkar oxå för att vara budget. Fördelen med snabbkaffe är att man kan göra det så starkt man vill. Men visst, jag tackar aldrig nej till en kopp riktigt bryggkaffe eller ännu bättre kokkaffe.
Citera
2004-01-25, 16:33
Medlem
zappzapps avatar
instämmer delvis med föregående talare. red cup är det enda drickbara snabbkaffet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in