2009-11-13, 06:48
Medlem
Tjena.

Har ett riktigt jobbigt problem.

Formaterade burken hromdan, och nu fr jag inte in gammla mejlen efter det.
Har gjort precis som jag beskriver flera gnger tidigare, dock inte p denna dator, men iallafall p anra XP burkar.

Kopierade hela mappen med *.dbx filer.
C:\Documents and Settings\"anvndarnamn"\Lokala instllningar\Application Data\Identities\{C0AD6702-62E1-42E6-9CB5-B8E1DBE20D1F}\Microsoft\Outlook Express

Tidigare har det fungerat att importera dessa direkt till outlook genom att bara kra importeringen i outlook, och ange var han ska hmta filerna ifrn.
Men det gick inte nu, hnder ingenting i outlook. Mejlen som lg i mapparna innan jag krde importeringen ligger kvar, och den skapar inte de nya mapparna heller, har flera mappar med mejl ligger i min backup.

Sen provade jag att skapa dessa mappar i oulook, kopiera in ett mejl i varje, s att de verkligen finns fysiskt i mappen:
C:\Documents and Settings\"anvndarnamn"\Lokala instllningar\Application Data\Identities\{C0AD6702-62E1-42E6-9CB5-B8E1DBE20D1F}\Microsoft\Outlook Express

Sen stnger jag oulook, tar mina backup *.dbx filer, som nu heter exakt samma som dessa som ligger i orginal mappen, och erstter orginalfilerna med.
Samtliga *.dbx filer ndrar storlek till storleken p mina backup filer, de var strre n orginal.

Men nr jag ppnar outlook s r alla utom mappen "skickat" tom.
Mappen skickat gr allts att kopiera in, men inte vriga.
Varfr??
Citera
2009-11-13, 07:45
Medlem
927s avatar
s du ser de olika mapparna skickat, inkorgen osv i den "externa" OE mappen via importen?
Citera
2009-11-13, 09:26
Medlem
Nr jag kopierar in dbx filerna, s verkar alla mappar ersttas, men den enda det finns mejl i r mappen skickat, de andra r tomma.
Allts

Ex:
Innan kopiering
Inkorgen - 3 mejl
utkorgen - 1 mejl
borttaget - 1 mejl
skickat - 1 mejl

Efter kopiering
Inkorgen - 0 mejl
utkorgen - 0 melj
borttaget - 0 mejl
skickat - 4 mejl

Detta dock att samtliga dbx filerna jag kopierar in r betydligt strre n den jag erstter. Det borde ligga massor med mejl i de flesta mapparna.

Vad menar du med: ""externa" OE mappen via importen?"

Importen fungerar inte alls, d hnder inget, mapparna innehller samma mejl bde fre och efter.

Har provat detta ven p jobbet nu, och jag fr inte in mejlen dr heller.
Jag r rdd fr att ngot blivit fel vid kopieringen, men samtidigt visas det riktigt, och filerna r p flera Mb mot orginalets som bara ligger p ett par hundra kB.

Provade ven ett annat program som jag hittade hr p flashback, som kunde lsa dbx filer. Men utan framgng.
Citera
2009-11-13, 09:44
Medlem
927s avatar
ja allts om ser de mappar du kan bocka fr/vlja som ska importeras frn din oe-backup mapp
Citera
2009-11-13, 10:15
Medlem
Ja det gr jag.

Sjlva importeringen fungerar i sig, fr inga felmeddelanden eller s heller.
Det kommer upp en ruta i all hast nr jag trycker slutfr, eller vad det str, som ska visa importeringsfrloppet, men den blinkar bara till, sen r det klart.
Citera
2009-11-13, 12:36
Medlem
927s avatar
d vet jag inte, testa ta bort skrivskyddet dbx filerna som ska bort. jag fick dubletter, kommer ihg att jag ox hade strul med detta d jag dumt nog spara filerna istllet fr mappen

kolla med det hr programmet, kan du inte pna filerna s kanske dom r korrupta
http://www.snapfiles.com/get/dbxviewer.html
Citera
2009-11-13, 15:05
Medlem
StickyFingers avatar
Flera identiteter?

Har/hade du fler n en identitet?

"terstlla objekt frn Outlook Express
Obs! Fr att kunna terstlla objekt nr du anvnder flera identiteter i Outlook Express mste du kanske terskapa identiteterna innan du fljer de hr instruktionerna. Upprepa alla tgrder som behvs fr var och en av identiteterna."
Kolla lnken nedan den frklarar hur man sparar och lgger in mejl, adressbok, E-postkonton och konton fr diskussionsgrupper

http://support.microsoft.com/kb/270670/sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in