2009-11-13, 06:48
Medlem
Tjena.

Har ett riktigt jobbigt problem.

Formaterade burken häromdan, och nu får jag inte in gammla mejlen efter det.
Har gjort precis som jag beskriver flera gånger tidigare, dock inte på denna dator, men iallafall på anra XP burkar.

Kopierade hela mappen med *.dbx filer.
C:\Documents and Settings\"användarnamn"\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{C0AD6702-62E1-42E6-9CB5-B8E1DBE20D1F}\Microsoft\Outlook Express

Tidigare har det fungerat att importera dessa direkt till outlook genom att bara köra importeringen i outlook, och ange var han ska hämta filerna ifrån.
Men det gick inte nu, händer ingenting i outlook. Mejlen som låg i mapparna innan jag körde importeringen ligger kvar, och den skapar inte de nya mapparna heller, har flera mappar med mejl ligger i min backup.

Sen provade jag att skapa dessa mappar i oulook, kopiera in ett mejl i varje, så att de verkligen finns fysiskt i mappen:
C:\Documents and Settings\"användarnamn"\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{C0AD6702-62E1-42E6-9CB5-B8E1DBE20D1F}\Microsoft\Outlook Express

Sen stänger jag oulook, tar mina backup *.dbx filer, som nu heter exakt samma som dessa som ligger i orginal mappen, och ersätter orginalfilerna med.
Samtliga *.dbx filer ändrar storlek till storleken på mina backup filer, de var större än orginal.

Men när jag öppnar outlook så är alla utom mappen "skickat" tom.
Mappen skickat går alltså att kopiera in, men inte övriga.
Varför??
Citera
2009-11-13, 07:45
Medlem
927s avatar
så du ser de olika mapparna skickat, inkorgen osv i den "externa" OE mappen via importen?
Citera
2009-11-13, 09:26
Medlem
När jag kopierar in dbx filerna, så verkar alla mappar ersättas, men den enda det finns mejl i är mappen skickat, de andra är tomma.
Alltså

Ex:
Innan kopiering
Inkorgen - 3 mejl
utkorgen - 1 mejl
borttaget - 1 mejl
skickat - 1 mejl

Efter kopiering
Inkorgen - 0 mejl
utkorgen - 0 melj
borttaget - 0 mejl
skickat - 4 mejl

Detta dock att samtliga dbx filerna jag kopierar in är betydligt större än den jag ersätter. Det borde ligga massor med mejl i de flesta mapparna.

Vad menar du med: ""externa" OE mappen via importen?"

Importen fungerar inte alls, då händer inget, mapparna innehåller samma mejl både före och efter.

Har provat detta även på jobbet nu, och jag får inte in mejlen där heller.
Jag är rädd för att något blivit fel vid kopieringen, men samtidigt visas det riktigt, och filerna är på flera Mb mot orginalets som bara ligger på ett par hundra kB.

Provade även ett annat program som jag hittade här på flashback, som kunde läsa dbx filer. Men utan framgång.
Citera
2009-11-13, 09:44
Medlem
927s avatar
ja alltså om ser de mappar du kan bocka för/välja som ska importeras från din oe-backup mapp
Citera
2009-11-13, 10:15
Medlem
Ja det gör jag.

Själva importeringen fungerar i sig, får inga felmeddelanden eller så heller.
Det kommer upp en ruta i all hast när jag trycker slutför, eller vad det står, som ska visa importeringsförloppet, men den blinkar bara till, sen är det klart.
Citera
2009-11-13, 12:36
Medlem
927s avatar
då vet jag inte, testa ta bort skrivskyddet dbx filerna som ska bort. jag fick dubletter, kommer ihåg att jag oxå hade strul med detta då jag dumt nog spara filerna istället för mappen

kolla med det här programmet, kan du inte öpna filerna så kanske dom är korrupta
http://www.snapfiles.com/get/dbxviewer.html
Citera
2009-11-13, 15:05
Medlem
StickyFingers avatar
Flera identiteter?

Har/hade du fler än en identitet?

"Återställa objekt från Outlook Express
Obs! För att kunna återställa objekt när du använder flera identiteter i Outlook Express måste du kanske återskapa identiteterna innan du följer de här instruktionerna. Upprepa alla åtgärder som behövs för var och en av identiteterna."
Kolla länken nedan den förklarar hur man sparar och lägger in mejl, adressbok, E-postkonton och konton för diskussionsgrupper

http://support.microsoft.com/kb/270670/sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in