Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-13, 03:23
  #1
Medlem
Detta är en total ångest... jag köpte en säng från jysk då jag inte pallade sova på min bäddsoffa (har haft ryggont och sömnproblem). Denna sängen är då ännu värre. Det är en Dreamzone B10 Plus... lika hård som en sten. Det roliga är att den känndes väldigt mjuk i affären, men vad fan gör man.

Frågan e, har man öppetköp på sängar? Får jag lämna tillbaka sängen? Eller ska jag acceptera ångesten och fixa mig stilnoct istället?
2009-11-13, 03:31
  #2
Medlem
candystashs avatar
Dra tillbaka till jysk och köp till en extra madrass som du lägger på sängen bara, Dom är inte så dyr och är väldigt mjuk.
2009-11-13, 04:19
  #3
Medlem
Bellossoms avatar
Misströsta inte - jag köpte också ny säng ganska nyligen, den var helt klart hårdare i början.
Jag har ett supertrick, bäddar in ett tjockt täcke under lakanet, det blir mjukt o skönt.
2009-11-13, 09:21
  #4
Medlem
Typoopies avatar
Prova lämna tillbaka den, om det inte går så kör på candystash's tips :3
2009-11-13, 11:59
  #5
Medlem
Kan det vara så att det inte är sängen som är problemet?

Hur viktig är en säng för sovförmågan liksom? Är det mer eller mindre än 50%?

Saken är den att min dygnsrytm är relativt körd i botten. Jag lägger mig klockan 5:00 och sover till 12:00, detta ger mig 7h sömn. Sen försöker jag lägga mig klockan 24:00 men det slutar ofta med att jag får en panikångest för att jag ej kan sova, och sitter uppe till 5:00... och cirklen börjar igen...
2009-11-23, 22:51
  #6
Medlem
Eliza CTs avatar
Sängen kommer att bli mjukare rätt så snart.
I buktiken har många provlegat så det är självklart mjukare om dom inte precis satt ett nytt provex.

Då jag tror att den sängmodellen är rätt billig kan du förbättra den genom att köpa en tjock, mjuk bäddmadrass. (något som alla borde göra oftare)

Att tänka på är också att vända på sängen då och då så den blir jämt "sliten" på båda sidor.
Mvh
2009-11-24, 00:15
  #7
Medlem
Köpte en ny säng på IKEA istället, efter en massa bråk fick jag tillbaka pengarna. Den nya sängen är guld jämfört med den andra
2009-11-24, 19:54
  #8
Medlem
Psychopatics avatar
Inget för sömnforumet...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback