2014-02-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuudaM-DOG
Jaha då har Rashad Evans skadat sig så det blir ingen Cormier vs Evans i UFC 170. Fett tråkigt och det är väl försent för att få in någon annan? Annars slog tanken mig att Overeem borde kunna gå in för han man-handla ju Mir och lär ju inte behöva någon recovery time.

Tippar på att de tar in Phil Davis. Han har inte fått någon match på hur länge som helst och borde vara på stand-by inför eventuell skada i någon lhw-match.

Citat:
Women's Bantamweight Ronda Rousey (c) vs. Sara McMann
Welterweight Rory MacDonald vs. Demian Maia
Welterweight Mike Pyle vs. TJ Waldburger
Welterweight Robert Whittaker vs. Stephen Thompson

känns tunt!

Jo..
Citera
2014-02-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fb257us
Tippar på att de tar in Phil Davis. Han har inte fått någon match på hur länge som helst och borde vara på stand-by inför eventuell skada i någon lhw-match.

Fast Phil Davis är ju bokad för att gå en match på ufc 172 mot Anthony Johnson
Citera
2014-02-15, 08:39
Medlem
mmas avatar
Alltså Gilbert Melendez har signat på för bellator, lofs verkar kontraktet innehålla en rätt från andra organisationer att matcha det, då får han bryta det. Men vafan, klart han ska vara I UFC.

Hoppas UFC nu agerar och matchar det o signar Gil.
Citera
2014-02-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Alltså Gilbert Melendez har signat på för bellator, lofs verkar kontraktet innehålla en rätt från andra organisationer att matcha det, då får han bryta det. Men vafan, klart han ska vara I UFC.

Å ena sidan är det synd om han inte fightas i UFC, samtidigt är Dana White ett riktigt svin... så delade känslor. Bra med konkurrens iaf.

Samtidigt så rapporteras det att Anderson Silva går på ett löpband...
http://www.cagedinsider.com/ufc/firs...lva-treadmill/
Citera
2014-02-15, 14:16
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:

Dåliga nyheter att de inte kunde komma överens om kontraktet, har inga tvivel på att Melendez, om han satsar på Bellator, kommer plocka bältet av Alvarez.

Men jag tycker han hör hemma i UFC, han är en legitim contender.
Citera
2014-02-15, 14:18
Bannlyst
Citat:

Tror inte UFC matchar det om det är för högt. Gil är en bra fighter men han är absolut inget dragplåster men Gils management vill väl ha mer och tar chansen. Det är ett högt spel som kan kosta GIL än hel del i långa loppet.
Citera
2014-02-15, 14:44
Medlem
Dirty.s avatar
Dana White är fan en hora som tar allt personligt, börjar bli riktigt less på han nu.
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Tror inte UFC matchar det om det är för högt. Gil är en bra fighter men han är absolut inget dragplåster men Gils management vill väl ha mer och tar chansen. Det är ett högt spel som kan kosta GIL än hel del i långa loppet.
Nja, vettefan. Både Chandler och Alvarez är riktigt bra enligt mig, och vinster mot någon av de står jävligt högt enligt mig. Plockar han hem vinster mot båda vill jag definitivt se ännu en Champ vs Champ om Gilbert går tillbaka till UFC.
Citera
2014-02-15, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Dana White är fan en hora som tar allt personligt, börjar bli riktigt less på han nu.

Nja, vettefan. Både Chandler och Alvarez är riktigt bra enligt mig, och vinster mot någon av de står jävligt högt enligt mig. Plockar han hem vinster mot båda vill jag definitivt se ännu en Champ vs Champ om Gilbert går tillbaka till UFC.

Ehh det är hans jobb. En promotor ska göra folk osäkra. Kontraktsförhandlingar handlar om psykologi och i det spelet ingår det smutsiga dubbelspelet. Har du inte hört talas om art of war?

Jo men varken Chandler eller Alvarez är bäst i världen. Så för utmaningen så är det helt klart ett steg neråt. Det finns inte särskilt mycket av värde för GIL i Bellator mer än möjligtvis lite mer pengar. Även det är ytterst osäker då Bellator ännu inte presenterat ett streak av PPV:s.
Du kan glömma att han kommer tillbaka till UFC. Då måste han i stort sätt rensa hela Bellator och om han gör det så kommer Bellator jävlas på samma vis som de gjorde med Alvarez. Gil kommer tvingas sitta ut tiden och vid det laget kommer han vara närmare 35 och hans karriär mer eller mindre över.
Man ska ha i omtanke att GIL redan har bra betalt men hans management vill väl ha PPV-bonus vilket jag inte tycker han är värld...
Citera
2014-02-15, 15:17
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Ehh det är hans jobb. En promotor ska göra folk osäkra. Kontraktsförhandlingar handlar om psykologi och i det spelet ingår det smutsiga dubbelspelet. Har du inte hört talas om art of war?

Jo men varken Chandler eller Alvarez är bäst i världen. Så för utmaningen så är det helt klart ett steg neråt. Det finns inte särskilt mycket av värde för GIL i Bellator mer än möjligtvis lite mer pengar. Även det är ytterst osäker då Bellator ännu inte presenterat ett streak av PPV:s.
Du kan glömma att han kommer tillbaka till UFC. Då måste han i stort sätt rensa hela Bellator och om han gör det så kommer Bellator jävlas på samma vis som de gjorde med Alvarez. Gil kommer tvingas sitta ut tiden och vid det laget kommer han vara närmare 35 och hans karriär mer eller mindre över.
Man ska ha i omtanke att GIL redan har bra betalt men hans management vill väl ha PPV-bonus vilket jag inte tycker han är värld...
Han är knappast en bra förhandlare, han har signat flera fighters med helt sinnessjukt höga löner och låter fighters som folk faktiskt verkligen vill se i UFC gå. Tror faktiskt både Chandler och Alvarez är riktigt nära top5 LW i världen, och med Melendez har faktiskt Bellator en riktigt vass LW division som helt ärligt kan mäta sig med UFC i toppen.

Dana White är alldeles för känslosam för att vara en bra förhandlare, skär det sig personligt med honom spelar det ingen roll hur bra både det sportsliga och marknadsvärdet är.
Citera
2014-02-15, 17:49
Medlem
Unbalanceds avatar
Ett tips, man kan registrera ett trial konto hos http://www.ufc.tv/page/fightpass så kan man se live galorna inatt och även UFC 170, Februari 28 slutar gratis kontot och man får betala men det är bara avbryta trial kontot innan så betalar man inget.
Citera
2014-02-15, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Han är knappast en bra förhandlare, han har signat flera fighters med helt sinnessjukt höga löner och låter fighters som folk faktiskt verkligen vill se i UFC gå. Tror faktiskt både Chandler och Alvarez är riktigt nära top5 LW i världen, och med Melendez har faktiskt Bellator en riktigt vass LW division som helt ärligt kan mäta sig med UFC i toppen.

Dana White är alldeles för känslosam för att vara en bra förhandlare, skär det sig personligt med honom spelar det ingen roll hur bra både det sportsliga och marknadsvärdet är.

Dana White är med största sannorlikhet en av tidernas bästa promototers. Vi behöver inte ens diskutera det med tanke på vilket trackrecord han har.
Eddie är säkerligen topp 10 men Chandler ger jag inte mycket för.
Skojar du? Du kan inte vara ärlig när du påstår att en division med 3 personer kan möta sig med en högklassig UFC-division som har större delen av eliten och då pratar vi 20-30 fighters. Skärp dig!

Klart han är känslosam. Det hade du också varit när du har att göra med vissa fighters och dessa management. Och då snackar vi över 500 fighters. Förhandlingar är inte alltid en dans på rosor och att ha och göra med riksmongon som Mike Kogan och Ceasar Gracie skulle nog få vem som helst att balla ur.
Citera
2014-02-15, 20:23
Medlem
Durcherrss avatar
Nån som vet varför UFC inte går på TV4-sport längre? Går nåt annat skit som heter "World Extreme Cagefighting" istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in