Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Ok frågan är hur bra är Topuiria? hittills har han imponerat väldigt stort men det här är ändå en ny viktklass för honom, oliveira vet vi att han är bra rikgtigt bra redan, så ja matchen kan gå hur som helst, men ska jag sätta pengar lägger jag dem på toupiria.
Jag också. Charles är bra tom riktigt bra men han är troligtvis i slutet av karriären. Han har väldigt fin traditionell Thaiboxning och enligt hans fightingkollegor i UFC den bästa BJJ:n av dem alla anpassad för MMA så klassisk brasiliansk tidig MMA skolning typ BJJ+Thai men med mindre bra brottning om man säger så.
Oliveira slår dock hårt för viktklassen han behöver ingen brottning han slår ner dig och hoppar på dig och går på stryp när du är halvt medvetslös alt tar din rygg ståendes.
Problemet med Oliveira är dock att hans haka bara blir sämre och sämre och han går i däck lätt idag.
Topuria må vara mindre för viktklassen men en mer komplett modern MMA fighter som behärskar alla distanser (även brottningen) och som slår jävligt hårt för sin vikt han också.
Jag älskar Oliveira och hoppas att han tar hem vinsten men ska jag vara realist så säger jag Topuria och bettar mina pengar på honom.