2024-11-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Oliveira verkar vara ute ur matchen vs Chandler om ryktet stämmer och Dustin är beredd att hoppa in på kort varsel tydligen och rädda showen.
Yes läste de med,Bättre möjlighet för Chandler
Citera
2024-11-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Har mindre problem med de som kommentatorer. Kommentatorerna jobbar för UFC vilket betyder att en stor del av deras uppgift är att hypa upp saker, vilket i förlängning betyder att deras "analyser" hamnar i skymundan för säljsnack. De är inte kommentatorer för att de är bra på att analysera fights, utan för att de är bra på att skapa hype.

Din Thomas kommentarer som dyker upp är riktigt bra däremot, och det är väl snarare i det lägret vi kan hitta bra analyser. Dvs headcoaches på respekterade MMA gym, däremot håller dessa generellt sett en riktigt låg profil vilket är helt förklarligt. Är ju uppenbarligen inte smart att gå ut och prata om hela sin gameplan filosofi som en headcoach.

DC är ju riktigt rolig med Dagestanierna dock. https://www.youtube.com/watch?v=08r0JtiKD_Y är ju klockrent, men även där ser man hur Cormier ALLTID hypar ALLA.
Just det ja jag glömde Din Thomas. Hans små analyser som brukar poppa upp i rutan är riktigt bra.

Waldo var ju kung på att kommentera UFC och MMA rent allmänt och man fick gratis teorilektioner i MMA varenda gala som han kommenterade mer eller mindre men när han gick bort så sket jag helt i det svenska kommentatorspåret och kör bara på engelska numera.

Waldo sa många kloka saker bla när Dhagestanierna mfl dök upp i UFC att framtiden är här och bär skepparkrans och lugg och det är inte de som behöver komma ifatt oss utan vi som måste komma ifatt dem.

Han jämförde även Tom Aspinall med Cain Velasquez (hans personliga HW UFC favoritfighter, sålänge Cain var skadefri) och spådde Tom en lysande framtid i UFC:s Tungvikt redan när han gick sina första UFC matcher och idag är han interimchamp eftersom att Jones har "kidnappat" det riktiga bältet och oavsett vad som händer i hans och Stipes fight så lär ändå både han och Stipe gå i pension efter det och då behöver Tom bara slå Gane och Almeida också så har han mer eller mindre rensat ut hela HW toppen.

Har aldrig förstått de amerikanska fansens hat mot Tom dock han är INTE poppis i USA om man säger så av någon outgrundlig anledning.

Om man bortser ifrån hans typ tre första fighter (varav en var Arlowski) så har han slagit Spivac, Volkov, Tybura, Pavlovich och Blaydes.

Alla har avslutats i rond ett minus Arlowski som överlevde till rond 2 på antingen TKO eller sub och hans average fight time är 2 min och 20 sekunder.

Ganska så imponerande och jag hoppas att Gane plockar Volkov för jag vill se Tom vs Gane nu och troligtvis så får han vinnaren i den matchen som nästa motståndare och förhoppningsvis för det riktiga bältet men han är hyfsat hatad på andra sidan pölen dock.

Khamzat var det innan han demolerade stackars Bobby Knuckles häromsistens men nu börjar den pendeln att svänga tydligen och mer opinion för honom än emot honom helt plötsligt.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-11-08 kl. 12:39.
Citera
2024-11-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag är såld på Sanko som kommentator,tycker hon är Spot on var gång,otroligt skön lyssna på,hoppas hon snart får ppv galorna kommentera.Hon o bisping under DWCS är bra kombination
Det jag sett av Felder är med bra.
DC och cruz e nog mina minst favoriter,
Rogan är Rogan,han e nog inte den bästa,men komplett , man e uppvuxen i ufc med honom,så vill ha kvar han
Ja jag tycker också att de bör ge Sanko mer utrymme. Hon har ju kommenterat någon riktig gala och jag tyckte att hon gjorde det riktigt bra så släng in henne på fler galor och speciellt ihop med Bisping då.
Citera
2024-11-08, 12:45
Medlem
Citat:
Yes läste de med,Bättre möjlighet för Chandler
Nja det vetifan. Ska vi förutspå utgången på den så tror jag mer på Dustin isåfall. Han stod pall för Islam hyfsat bra och det är överlag både en bättre brottare och fighter än Chandler. Dustin har också enligt mig betydligt bättre fight IQ än Chandler och han tål stryk bättre än Oliveira, vars haka jag har börjat ifrågasätta lite på senare tid.
Citera
2024-11-08, 14:30
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Vill man ha bra analyser skulle jag rekommendera Jack Slack, en snubbe som faktiskt vågar säga när fighters är efterblivna och rentav suger och han är uppenbarligen en EXTREM fighting nörd. Väldigt mycket tekniskt snack som är långt över min förståelse av MMA och på en helt annan planet än majoriteten av fansens förståelse.

Jävligt tröttsamt att lyssna på "analyser" av folk som Rogan och DC t.ex, som säger att ALLA är bäst i världen på allt i jämförelse.

Gillar Slack, har dock inte följt honom de senaste åren pga tidsbrist.

Rogan var grym för 20 år sedan, då tog han verkligen till sig sporten och lärde sig den. Problemet är att han stannade upp samtidigt som sporten fortsatte att utvecklas.

Sen är det inte direkt unikt för Rogan, andra old school kommentatorer som t.ex. Bas Rutten slutade också hänga med i utvecklingen.
Citera
2024-11-10, 01:44
Medlem
Hmm nu verkar Jones vilja stanna för en match till om han slår Miocic för att möta Pereira.

Undrar hur många ggr Tom måste försvara ett interimbälte om Jones sätter den planen i verket och lyckas övertala Dana ?

Lätt match för Jones dock då han lär göra en Gane med Pereira som är totalt chanslös brottningsmässigt och grapplingmässigt och det vet den gamle filuren om.

Han gnäller om att Tom är en nobody osv som minsann inte ska göra sig ett namn på den gode Jones bekostnad men innerst inne så vet han att det är 50 / 50 att han torskar den men Pereira är ett "större namn" och han vet också att det kommet att bli skott på ett mål om den matchen blir av.

Skulle den bli av dock så kommer jag att satsa huset på Jones.
Citera
2024-11-10, 06:43
Medlem
Citat:
Hmm nu verkar Jones vilja stanna för en match till om han slår Miocic för att möta Pereira.

Undrar hur många ggr Tom måste försvara ett interimbälte om Jones sätter den planen i verket och lyckas övertala Dana ?

Lätt match för Jones dock då han lär göra en Gane med Pereira som är totalt chanslös brottningsmässigt och grapplingmässigt och det vet den gamle filuren om.

Han gnäller om att Tom är en nobody osv som minsann inte ska göra sig ett namn på den gode Jones bekostnad men innerst inne så vet han att det är 50 / 50 att han torskar den men Pereira är ett "större namn" och han vet också att det kommet att bli skott på ett mål om den matchen blir av.

Skulle den bli av dock så kommer jag att satsa huset på Jones.
Jones är verkligen helt emot Tom,
Men tror att ufc kommer Ge Tom vs Pereira och få en "storfight''samt en no1 contender fight till Jones.
Men de roligaste är om Stipe är skadad och Tom hoppar in nästa helg,hade varit guld se Jones ögon.

Sen angående Jones vs Pereira, Jones vinner 99 av 100 fighter,,men Pereira har en chans,de w är träffa Jones, kan hända,men troligen inte
Citera
2024-11-11, 06:08
Medlem
Så,309 kortet till helgen,vad ser ni fram emot?
En fight som jag ser fram emot e Mcghee vs Martinez, Mcghee är nåt hålla koll på,

Jim fukking Miller vs Damon Jackson kan bli blodig batalj,Damon Jackson blöder väldigt lätt om inte minns helt fel

Bo nickal vs Paul Craig bör sluta på ett sätt,vinst för Bo..Men fatta om Craig får till en upset som mot Ankalaev, sista sekunden..
Citera
2024-11-11, 22:10
Medlem
Citat:
Va ? Jag har personligen varit ett Khamzatfan sedan dag ett om vi pratar MMA enda sedan amatörrtiden och långt före UFC.

Jag sa redan då och många andra MMA fans att med den talangen så kan man ta sig väldigt långt.

Jag skiter fullständigt i den politiska aspekten eller Khamzats religion osv det roliga är att han inte ens är Sveriges "problem" längre även om det verkar så efter att SD:s A lag förde en minst sagt intressant kampanj på bla Facebook före förra helgens gala och dessutom totalt oanonymt och under egna namn, vilket är väldigt dumt om man hotar folk på det sättet som vissa personer gjorde där.

Påminde lite om Ludmilla gate fast 100 ggr värre.

Förövrigt har jag inger emot Whittaker heller. En otroligt ödmjuk person som jag personligen också alltid har hyst väldigt stor respekt för.

Däremot sa jag att det skulle bli skott på ett mål mer eller mindre och tjänade en halv månadslön på der lilla bettet även om jag aldrig brukar spela på någon form av idrott annars så var det dumt att låta bli den här gången om man har sett ett par tusen MMA matcher vid det här laget och har gjort sin hemläxa.

Nästa gång dvs om matchen mot Dricus blir av för titeln så kommer insatsen att bli ännu högre och det är enkla pengar också och återigen jag har inget emot Dricus heller snarare tvärtom men om någon är totalt överlägsen stilmässigt kontra sin motståndare så vet jag vad jag ska satsa på.

Men den lilla ekonomiska aspekten av det hela var inte det viktiga utan principen om att jag visste hur det skulle sluta och fick inte skit för det ifrån MMA fans utan snarare ifrån uppretade svenssons och därför var det rätt nice att köra upp det i ansiktet på dem efteråt och säga vad var det jag sa.
Jo men mycket av hatet mot Chimaev har nog med rysstrollen att göra, de har ordet muslim i sina sökord när de trålar och så kommenterar de saker som inte alls har med sport att göra. Många sa ju att Whitaker skulle trötta ut Chimaev och sedan knocka honom i sista ronden men vad man inte tar med i beräkningen är att även Whitaker kommer vara trött efter att ha haft Chimaev juckandes på ryggen i 4 ronder. Men vi får se hur långt han fortsätter, han gick in för att tjäna pengar och nu har han gjort det och nu finns det andra sätt att tjäna pengar...
Citera
2024-11-12, 04:47
Medlem
Citat:
Så,309 kortet till helgen,vad ser ni fram emot?
En fight som jag ser fram emot e Mcghee vs Martinez, Mcghee är nåt hålla koll på,

Jim fukking Miller vs Damon Jackson kan bli blodig batalj,Damon Jackson blöder väldigt lätt om inte minns helt fel

Bo nickal vs Paul Craig bör sluta på ett sätt,vinst för Bo..Men fatta om Craig får till en upset som mot Ankalaev, sista sekunden..
Tveksamt då jag inte tror att Bo vill ner på golvet med honom och Craigs stående game är värdelöst.

Mest Stipe vs Jones men mest för att det skulle vara så jävla roligt med en upset och att typ Stipe släcker Jones även om jag tror att Jones tar det men det hade varit så jävla roligt.
Citera
2024-11-12, 04:54
Medlem
Citat:
Jones är verkligen helt emot Tom,
Men tror att ufc kommer Ge Tom vs Pereira och få en "storfight''samt en no1 contender fight till Jones.
Men de roligaste är om Stipe är skadad och Tom hoppar in nästa helg,hade varit guld se Jones ögon.

Sen angående Jones vs Pereira, Jones vinner 99 av 100 fighter,,men Pereira har en chans,de w är träffa Jones, kan hända,men troligen inte
Om inte Pereira drar igång snabbt och går in för att knocka Jones direkt så kommer Jonrs att göra en "Gane" med honom och det kan han inte göra med Tom och det vet hsn.

Satan vad Tom verkar hatad på nätet och jag fattar inte varför. Han är både heltrevlig som person och får till avsluten snabbt och är komplett på alla distanser.
Citera
2024-11-12, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
Jo men mycket av hatet mot Chimaev har nog med rysstrollen att göra, de har ordet muslim i sina sökord när de trålar och så kommenterar de saker som inte alls har med sport att göra. Många sa ju att Whitaker skulle trötta ut Chimaev och sedan knocka honom i sista ronden men vad man inte tar med i beräkningen är att även Whitaker kommer vara trött efter att ha haft Chimaev juckandes på ryggen i 4 ronder. Men vi får se hur långt han fortsätter, han gick in för att tjäna pengar och nu har han gjort det och nu finns det andra sätt att tjäna pengar...
Khamzat gjorde 15 miljoner sek på den matchen i ren lön men sen ryker ju lite av det till tränare, manager osv.

Kul att Dricus vill möta honom istället för Strickland men det lär bli skott på ett mål igen om inte Dricus prickar Khamzat med något hårt på vägen in.

Annars blir det troligtvis en repris på Whittaker matchen för Dricus har varken brottning eller grappling för att stoppa det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in