Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Har mindre problem med de som kommentatorer. Kommentatorerna jobbar för UFC vilket betyder att en stor del av deras uppgift är att hypa upp saker, vilket i förlängning betyder att deras "analyser" hamnar i skymundan för säljsnack. De är inte kommentatorer för att de är bra på att analysera fights, utan för att de är bra på att skapa hype.
Din Thomas kommentarer som dyker upp är riktigt bra däremot, och det är väl snarare i det lägret vi kan hitta bra analyser. Dvs headcoaches på respekterade MMA gym, däremot håller dessa generellt sett en riktigt låg profil vilket är helt förklarligt. Är ju uppenbarligen inte smart att gå ut och prata om hela sin gameplan filosofi som en headcoach.
DC är ju riktigt rolig med Dagestanierna dock.
https://www.youtube.com/watch?v=08r0JtiKD_Y är ju klockrent, men även där ser man hur Cormier ALLTID hypar ALLA.
Just det ja jag glömde Din Thomas. Hans små analyser som brukar poppa upp i rutan är riktigt bra.
Waldo var ju kung på att kommentera UFC och MMA rent allmänt och man fick gratis teorilektioner i MMA varenda gala som han kommenterade mer eller mindre men när han gick bort så sket jag helt i det svenska kommentatorspåret och kör bara på engelska numera.
Waldo sa många kloka saker bla när Dhagestanierna mfl dök upp i UFC att framtiden är här och bär skepparkrans och lugg och det är inte de som behöver komma ifatt oss utan vi som måste komma ifatt dem.
Han jämförde även Tom Aspinall med Cain Velasquez (hans personliga HW UFC favoritfighter, sålänge Cain var skadefri) och spådde Tom en lysande framtid i UFC:s Tungvikt redan när han gick sina första UFC matcher och idag är han interimchamp eftersom att Jones har "kidnappat" det riktiga bältet och oavsett vad som händer i hans och Stipes fight så lär ändå både han och Stipe gå i pension efter det och då behöver Tom bara slå Gane och Almeida också så har han mer eller mindre rensat ut hela HW toppen.
Har aldrig förstått de amerikanska fansens hat mot Tom dock han är INTE poppis i USA om man säger så av någon outgrundlig anledning.
Om man bortser ifrån hans typ tre första fighter (varav en var Arlowski) så har han slagit Spivac, Volkov, Tybura, Pavlovich och Blaydes.
Alla har avslutats i rond ett minus Arlowski som överlevde till rond 2 på antingen TKO eller sub och hans average fight time är 2 min och 20 sekunder.
Ganska så imponerande och jag hoppas att Gane plockar Volkov för jag vill se Tom vs Gane nu och troligtvis så får han vinnaren i den matchen som nästa motståndare och förhoppningsvis för det riktiga bältet men han är hyfsat hatad på andra sidan pölen dock.
Khamzat var det innan han demolerade stackars Bobby Knuckles häromsistens men nu börjar den pendeln att svänga tydligen och mer opinion för honom än emot honom helt plötsligt.