2024-10-28, 14:50
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag ser faktiskt inte Merab helt chanslös, han kan ge umar en tuff fight.
Hans brottning och press kan va umars kryptonit.65/35 (60/40) till umar .

Om inte Topuira går upp hoppas jag de blir Topuira vs Diego Lopez i Spanien, den fighten kan bli vild och uppbyggnad till fight med Lopez som kan spanska
Ja Merab och Lopes borde vara next in line, i valfri ordning. En match mot Lopes hade varit väldigt intressant. Eftersom han var (eller åtminstone planerades som?) backup till matchen mot Holloway, så är han nog nära.
Citera
2024-10-28, 15:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej Merab är inte helt chanslös men vågar du betta en slant på att han vinner ? Jag skulle inte göra det.

Sean hade kunnat slå Merab om han hade kommit in och kört på så som han gjorde i rond 5 redan ifrån början, han gav troligtvis bort den vinsten när han rent tekniskt sett kunde ha vunnit och jag tror att han grämer sig lite över det idag minst sagt eller om vi är lite objektiva så hade han minst haft 50 % chans till vinst åtminstone med en annan approach ifrån start.

Topuria slår Lopez även om Lopez är riktigt bra också och jag hade också gärna sett den matchen i Spanien tex som jag hade velat se Grasso vs Valentina i Mexico City eller Weili vs Yan i Kina.

Ur ett marknadsmässigt perspektiv och även fanperspektiv så hade det varit logiskt som när Weili strippade Andrade på bältet i just Kina på hemmaplan
.
UFC måste verkligen bredda blicken bort från sin sunkiga lilla Apex och USA.

Det är alltså inte enda champ från USA. I senaste galan så vann bara europeer/Dagestaner.

De borde ha någonstans mellan 5-7 galor i europa nästa år. Topuria i Madrid. Gane i Paris. Aspinall och brittern i London två gånger. DDP och i Prag .Blahowiczh i Warsawa.
Citera
2024-10-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
UFC måste verkligen bredda blicken bort från sin sunkiga lilla Apex och USA.

Det är alltså inte enda champ från USA. I senaste galan så vann bara europeer/Dagestaner.

De borde ha någonstans mellan 5-7 galor i europa nästa år. Topuria i Madrid. Gane i Paris. Aspinall och brittern i London två gånger. DDP och i Prag .Blahowiczh i Warsawa.
Håller helt med det var roligare förr när mycket ändå sändes utanför USA.

Sedan kom Covid och de löste det med Apexgalor vilket var bra då men sänder fortfarande det mesta av sina fightnightgalor utan publik (undantaget press osv) ifrån det där sunkiga stället.

Sedan kör de för mycket PPV galor ifrån Vegas också känns det som.

Jag tror de gör det av bekvämlighetskäl och för att slippa logistiken och kostnader runt det. Dana White fattar hur man tjänar pengar och kom väl på att det här var kostnadseffektivt och speciellt efter att de landade ESPN dealen och kan köra dessa Apex kort på ESPN och få in inkomster den vägen.

Jag vill också som sagt se typ Lopez vs Topuria i Spanien, Gane vs Volkov i Paris, Tompa försvara sitt bälte i London eller Manchester, Någon fightnight med Jan B i Polen, Weili försvara sitt bälte i Kina osv samt de galor de ändå kör utifrån fortfarande dvs lite Brasilien, Lite UAE och Saudi samt självklart då också Australien.

Tänk er Jones vs Tom för det riktiga bältet I Manchester eller London tex med tanke på publiktrycket i arenan i det landet.

En annan riktigt skön match hade varit Khamzat vs Dricus i Sydafrika så kan de slänga in Islam vem det nu blir han möter härnäst på ett UAE eller Saudikort.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-10-28 kl. 15:48.
Citera
2024-10-28, 15:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Håller helt med det var roligare förr när mycket ändå sändes utanför USA.

Sedan kom Covid och de löste det med Apexgalor vilket var bra då men sänder fortfarande det mesta av sina fightnightgalor utan publik (undantaget press osv) ifrån det där sunkiga stället.

Sedan kör de för mycket PPV galor ifrån Vegas också känns det som.

Jag tror de gör det av bekvämlighetskäl och för att slippa logistiken och kostnader runt det. Dana White fattar hur man tjänar pengar och kom väl på att det här var kostnadseffektivt och speciellt efter att de landade ESPN dealen och kan köra dessa Apex kort på ESPN och få in inkomster den vägen.

Jag vill också som sagt se typ Lopez vs Topuria i Spanien, Gane vs Volkov i Paris, Tompa försvara sitt bälte i London eller Manchester, Någon fightnight med Jan B i Polen, Weili försvara sitt bälte i Kina osv samt de galor de ändå kör utifrån fortfarande dvs lite Brasilien, Lite UAE och Saudi samt självklart då också Australien.

Tänk er Jones vs Tom för det riktiga bältet I Msnchester eller London tex med tanke på publiktrycket i arenan i det landet.

En annan riktigt skön match hade varit Khamzat vs Dricus i Sydafrika så kan de slänga in Islam vem det nu blir han möter härnäst på ett UAE eller Saudikort.
De viktiga om kör en fight night i exempelvis Polen är att de inte snålar som de har gjort senaste åren i England och Paris.

De bästa från den regionen och i närhetenska fightas där så det blir rejäl hype i landet.

Jan B
Tybura
Gamrot
Jack hermansson
Rafael Fiziev
Rebecki

Något sådant. Inte bara Jan B, Tybura och en massa orankade fighters som är typ 2-1 eller 1-1 i Ufc.
Citera
2024-10-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
De viktiga om kör en fight night i exempelvis Polen är att de inte snålar som de har gjort senaste åren i England och Paris.

De bästa från den regionen och i närhetenska fightas där så det blir rejäl hype i landet.

Jan B
Tybura
Gamrot
Jack hermansson
Rafael Fiziev
Rebecki

Något sådant. Inte bara Jan B, Tybura och en massa orankade fighters som är typ 2-1 eller 1-1 i Ufc.
Nej det där lät som en schysst laguppställning för tex en gala i Polen då tex Hermansson inte kan fightas på hemmaplan i Norge av uppenbara skäl men det drar ju ner både svenska och norska fans till Polen och dit är det inte långt att åka.
Citera
2024-10-28, 20:51
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Nja det går väl inte att jämföra riktigt då han fortfarande gillar Sverige, ville stanna men var så hatad av halva folket och halva MMA communityt plus problem att få svenskt medborgarskap pga det världspolitiken läget osv så inte konstigt att han tröttnade och drog.
Nu är jag inte alls insatt i den svenska MMA-communityns drama, men jag upplever att du målar om tidslinjen lite här. Det är väl först efter han börjat representera UAE majoriteten av svenskar vände mot han? Tycker han höll sig relativt lugn tidigare i sin karriär.
Citera
2024-10-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Nu är jag inte alls insatt i den svenska MMA-communityns drama, men jag upplever att du målar om tidslinjen lite här. Det är väl först efter han börjat representera UAE majoriteten av svenskar vände mot han? Tycker han höll sig relativt lugn tidigare i sin karriär.
Nja det gjorde ju inte saken bättre direkt för hans del om man ser på svenskar i allmänhet och många av de svenska MMA fansens syn på honom men det började inte där utan allt var lugnt mer eller mindre trots Kadyrovkopplingen innan Putin bestämmer sig för att sätta foten i Ukraina.

Där någonstans drog det igång och speciellt visa problemet till många västländer på köpet. Hatet mot Khamzat som person började redan i Sverige men visst har det eskalerat.

Gick man in på FaceBook och vissa sidor som behandlade matchen och nu pratar vi inte enbart om MMA fans utan mycket vanligt folk så var det rena lynchstämningen och det var inga direkt djupgående analyser så jag antar att SD:s A lag hade mobiliserat om jag ska skoja till det lite det var tamigfan bissart.

Tänk dig Ludmilla affären fast 5 resor värre över en person som inte ens bor här längre och inte ens representerar Sverige heller det var helt bisart.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-10-28 kl. 21:09.
Citera
2024-10-28, 22:15
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Nja det gjorde ju inte saken bättre direkt för hans del om man ser på svenskar i allmänhet och många av de svenska MMA fansens syn på honom men det började inte där utan allt var lugnt mer eller mindre trots Kadyrovkopplingen innan Putin bestämmer sig för att sätta foten i Ukraina.

Där någonstans drog det igång och speciellt visa problemet till många västländer på köpet. Hatet mot Khamzat som person började redan i Sverige men visst har det eskalerat.

Gick man in på FaceBook och vissa sidor som behandlade matchen och nu pratar vi inte enbart om MMA fans utan mycket vanligt folk så var det rena lynchstämningen och det var inga direkt djupgående analyser så jag antar att SD:s A lag hade mobiliserat om jag ska skoja till det lite det var tamigfan bissart.

Tänk dig Ludmilla affären fast 5 resor värre över en person som inte ens bor här längre och inte ens representerar Sverige heller det var helt bisart.
Facebook är alltid helt sinnessjukt dock, facebook har seriöst blivit smutsigare än flashback på senare år.
Citera
2024-10-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Facebook är alltid helt sinnessjukt dock, facebook har seriöst blivit smutsigare än flashback på senare år.
Ja det kan jag hålla med om.

Pratar vi Khamzataffären så drog hatstormen igång på Facebook ca ett dygn innan matchen då en artikel ifrån MMAnytt som avhandlade den kommande matchen mellan Khamzat och Whittaker bla länkades runt.

En del MMA fans varav 50 % Khamzatfans och 50 % inte det om man säger så men det mest anmärkningsvärda var att den artikeln på ett ställe hade över 500 kommentarer som minst sagt var såpass sjuka, verklighetsfrånvända och hatiska på ett jävligt obehagligt sätt och uppskattningsvis så var det ca 90 % "Svennsons" som kommenterade den helt öppet och under sina egna namn vilket gjorde det ännu mer anmärkningsvärt minst sagt.

Det var därför jag uttryckte mig som jag gjorde om att det måste ha varit SD:s A lag som var i farten den kvällen (och givetvis skapades det en tråd här också fast i en annan forumdel lika fort) och det jag menar med det är deras patologiska hat mot muslimer oavsett om de ens bor i landet eller inte, Khamzat är inte deras "problem" längre eller hur man nu ska uttrycka det.

Därav mitt lilla skämt om Ludmilla efter steroidgrejen men det här var typ 10 resor värre och på en helt annan nivå.

Kollar man sedan runt på lite amerikanska sidor och eller ja grupper så var stämningen minst sagt spänd också pga Khamzat och när han vann den matchen på det sätt han gjorde så drogs steroidkortet och före matchen var det muslimkortet plus Khamzats benägenhet att dra sig ur matcher, missa vikt osv och jag har skrivit om det där innan varför det är så idag kontra förr.

Amerikanska fans verkar också av någon konstig anledning hysa en minst sagt besynnerlig aversion mot Dhagestanier undantaget vissa som är extrema Khabibfanatiker men de är relativt få.

Fighters man bör undvika att kommentera på sådana ställen för att det är ett jävla minfält är just Khabib, Conor, Jones, Aspinall och tex Khamzat.

Pereira däremot verkar ses som en gud och inget ont i det jag gillar Pereira också men man kan lätt hamna i en jävligt enerverande diskussion på en extremt låg nivå och nu pratar vi om idrott och vuxna idrottsfans.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-10-28 kl. 22:59.
Citera
2024-10-30, 09:36
Medlem
Så senaste ufc Paris gala när både Moicano och Battle sa några väl fina ord till publiken,ord om Frankrike, presidenten osv

Battle fick böter på 250k$ Och livstid bannad för komma in till Frankrike, verkligen bannad 4 life. .
Citera
2024-10-31, 06:05
Medlem
Citat:

Du var ju en av dom, säkert i början på året, som hatade och sa att han aldrig skulle ha en chans mot Whittaker medan jag var på Khamzat tåget tidigt och sa att han var oslagbar.

Sen varför han lämnade sverige vet väl ingen men det där tjetjenska medborgarskapet är ju inget att ha (riskera att bli inkallad till den där militären) så då står det mellan sverige och förenade arabemiraterna och det senare är närmare till jobbet, tror inte sverige kommer få några galor inom en överskådlig framtid.

Tror dock att khamzat:s svaghet som har uppenbarat sig nyligen är pengar, tror han nöjer sig med 11 bälte möjligen 2 men tidigt hade han ju siktet inställt att bli den första med 3 bälten. pengar och även att han nyligen blev farsa
Citera
2024-10-31, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
Du var ju en av dom, säkert i början på året, som hatade och sa att han aldrig skulle ha en chans mot Whittaker medan jag var på Khamzat tåget tidigt och sa att han var oslagbar.

Sen varför han lämnade sverige vet väl ingen men det där tjetjenska medborgarskapet är ju inget att ha (riskera att bli inkallad till den där militären) så då står det mellan sverige och förenade arabemiraterna och det senare är närmare till jobbet, tror inte sverige kommer få några galor inom en överskådlig framtid.

Tror dock att khamzat:s svaghet som har uppenbarat sig nyligen är pengar, tror han nöjer sig med 11 bälte möjligen 2 men tidigt hade han ju siktet inställt att bli den första med 3 bälten. pengar och även att han nyligen blev farsa
Va ? Jag har personligen varit ett Khamzatfan sedan dag ett om vi pratar MMA enda sedan amatörrtiden och långt före UFC.

Jag sa redan då och många andra MMA fans att med den talangen så kan man ta sig väldigt långt.

Jag skiter fullständigt i den politiska aspekten eller Khamzats religion osv det roliga är att han inte ens är Sveriges "problem" längre även om det verkar så efter att SD:s A lag förde en minst sagt intressant kampanj på bla Facebook före förra helgens gala och dessutom totalt oanonymt och under egna namn, vilket är väldigt dumt om man hotar folk på det sättet som vissa personer gjorde där.

Påminde lite om Ludmilla gate fast 100 ggr värre.

Förövrigt har jag inger emot Whittaker heller. En otroligt ödmjuk person som jag personligen också alltid har hyst väldigt stor respekt för.

Däremot sa jag att det skulle bli skott på ett mål mer eller mindre och tjänade en halv månadslön på der lilla bettet även om jag aldrig brukar spela på någon form av idrott annars så var det dumt att låta bli den här gången om man har sett ett par tusen MMA matcher vid det här laget och har gjort sin hemläxa.

Nästa gång dvs om matchen mot Dricus blir av för titeln så kommer insatsen att bli ännu högre och det är enkla pengar också och återigen jag har inget emot Dricus heller snarare tvärtom men om någon är totalt överlägsen stilmässigt kontra sin motståndare så vet jag vad jag ska satsa på.

Men den lilla ekonomiska aspekten av det hela var inte det viktiga utan principen om att jag visste hur det skulle sluta och fick inte skit för det ifrån MMA fans utan snarare ifrån uppretade svenssons och därför var det rätt nice att köra upp det i ansiktet på dem efteråt och säga vad var det jag sa.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-10-31 kl. 06:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in