Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Facebook är alltid helt sinnessjukt dock, facebook har seriöst blivit smutsigare än flashback på senare år.
Ja det kan jag hålla med om.
Pratar vi Khamzataffären så drog hatstormen igång på Facebook ca ett dygn innan matchen då en artikel ifrån MMAnytt som avhandlade den kommande matchen mellan Khamzat och Whittaker bla länkades runt.
En del MMA fans varav 50 % Khamzatfans och 50 % inte det om man säger så men det mest anmärkningsvärda var att den artikeln på ett ställe hade över 500 kommentarer som minst sagt var såpass sjuka, verklighetsfrånvända och hatiska på ett jävligt obehagligt sätt och uppskattningsvis så var det ca 90 % "Svennsons" som kommenterade den helt öppet och under sina egna namn vilket gjorde det ännu mer anmärkningsvärt minst sagt.
Det var därför jag uttryckte mig som jag gjorde om att det måste ha varit SD:s A lag som var i farten den kvällen (och givetvis skapades det en tråd här också fast i en annan forumdel lika fort) och det jag menar med det är deras patologiska hat mot muslimer oavsett om de ens bor i landet eller inte, Khamzat är inte deras "problem" längre eller hur man nu ska uttrycka det.
Därav mitt lilla skämt om Ludmilla efter steroidgrejen men det här var typ 10 resor värre och på en helt annan nivå.
Kollar man sedan runt på lite amerikanska sidor och eller ja grupper så var stämningen minst sagt spänd också pga Khamzat och när han vann den matchen på det sätt han gjorde så drogs steroidkortet och före matchen var det muslimkortet plus Khamzats benägenhet att dra sig ur matcher, missa vikt osv och jag har skrivit om det där innan varför det är så idag kontra förr.
Amerikanska fans verkar också av någon konstig anledning hysa en minst sagt besynnerlig aversion mot Dhagestanier undantaget vissa som är extrema Khabibfanatiker men de är relativt få.
Fighters man bör undvika att kommentera på sådana ställen för att det är ett jävla minfält är just Khabib, Conor, Jones, Aspinall och tex Khamzat.
Pereira däremot verkar ses som en gud och inget ont i det jag gillar Pereira också men man kan lätt hamna i en jävligt enerverande diskussion på en extremt låg nivå och nu pratar vi om idrott och vuxna idrottsfans.