2011-06-08, 21:02
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonBurgundy
Jag tror dom enda i HW som skulle ge Jones en match är JDS, Carwin och Velasquez.

Jo, men seriöst, jag tror Alexander Gustafsson skulle kunna rensa ut bottenskiktet i HW. HW-divisionen i ufc är fan riktigt usel, hur många bra killar har de?

Velasques
JdS
Carwin
Mir
Nelson?
Nogueira?
Schaub?

Fan tveksamt, är ju egentligen bara de tre översta som har något att säga till om för tillfället, jag tror inte killar som Travis Browne eller Schaub har något att sätta emot när de äntligen får möta lite motstånd.
Citera
2011-06-08, 21:25
Medlem
bomayes avatar
håller inte lesnar, eller räknar du bort honom pga skadan?
Citera
2011-06-08, 21:32
Medlem
En som Madsen skulle ju spöa helvetet ur gustafsson
Citera
2011-06-08, 21:38
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shesus
En som Madsen skulle ju spöa helvetet ur gustafsson

Han väger ju en Kenny Florian mer än Gustafsson, så det är ju inte så märkligt. Eller vad menar du? Ah, nu såg jag vad du svarade på. Jag håller med dig.

Vad har förresten hänt med Rothwell, var länge sen man hörde något från honom?
Senast redigerad av blodpalt 2011-06-08 kl. 21:40.
Citera
2011-06-08, 22:42
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
håller inte lesnar, eller räknar du bort honom pga skadan?

Han kommer aldrig tillbaka. Han har redan haft sitt bälte, och han kommer aldrig återse det. Dessutom har han nog tillräckligt med pengar på banken för att aldrig behöva jobba en dag mer.
Citera
2011-06-08, 23:48
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Är det bara jag som spolar fram varje gång den där j*vla announcern ska öppna sin käft och vråla ut namnen m.m? Hela hans karaktär...

Kommer ihåg ett klipp med honom och Joe Rogan där Joe drev med killen om att han skulle vara mer innovativ och kommer på nya sätt att presentera fighters.
Citera
2011-06-09, 13:01
Medlem
RonBurgundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Är det bara jag som spolar fram varje gång den där j*vla announcern ska öppna sin käft och vråla ut namnen m.m? Hela hans karaktär...

Kommer ihåg ett klipp med honom och Joe Rogan där Joe drev med killen om att han skulle vara mer innovativ och kommer på nya sätt att presentera fighters.
Tycker du illa om Bruce Buffer?
Citera
2011-06-09, 14:46
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonBurgundy
Tycker du illa om Bruce Buffer?
Det är ju så jävla tillgjort, en "acquired taste" att gilla den annonseringen. Michael var mycket skönare att lyssna på, faktiskt.
Citera
2011-06-11, 22:28
Medlem
thrown-outs avatar
Någon som har någon länk där man kan läsa om UFC kontrakten?

Satt & fundera lite & blev nyfiken på hur ett sådant kontrakt ser ut.

Har man en lön varje månad eller får man enbart betalt när man går match? Det är ju inte ofta dom slåss & får dom bara betalt när dom går match borde folk slåss om att slåss tycker jag & riktigt så är det ju inte tyvärr.

Dom borde väl få någon slags lön ändå för hur ska dom annars klara alla månader när dom inte slåss?
Dom tjänar ju ganska bra pengar när dom väl slåss & jag hade säkert klarat mig med att slåss en gång om året men dom har ju träningsläger osv som dom betalar & det är ju inte gratis precis.
Dom flesta har ju sponsorer & hur mycket man får av dom är garanterat ganska individuellt tänker jag & är man ingen topp fighter så lär det väl ändå vara ganska lite. Några kanske får vara nöjda med gratis tandskydd osv.

Någon som vet hur allt det där fungerar & hur ett "standard" kontrakt ser ut?
Citera
2011-06-11, 22:59
Medlem
BePatients avatar
I korta drag får man
en summa för att dyka upp
en lika stor summa om man vinner
möjligtvis en bonus för kvällens snyggaste KO/sub
och lite stålar under bordet i omklädningsrummet beroende på hur man skötte sig
och de största får % på stålarna från köpen av galan.
Ingen fast lön.
Citera
2011-06-12, 00:10
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Någon som har någon länk där man kan läsa om UFC kontrakten?

Satt & fundera lite & blev nyfiken på hur ett sådant kontrakt ser ut.

Har man en lön varje månad eller får man enbart betalt när man går match? Det är ju inte ofta dom slåss & får dom bara betalt när dom går match borde folk slåss om att slåss tycker jag & riktigt så är det ju inte tyvärr.

Dom borde väl få någon slags lön ändå för hur ska dom annars klara alla månader när dom inte slåss?
Dom tjänar ju ganska bra pengar när dom väl slåss & jag hade säkert klarat mig med att slåss en gång om året men dom har ju träningsläger osv som dom betalar & det är ju inte gratis precis.
Dom flesta har ju sponsorer & hur mycket man får av dom är garanterat ganska individuellt tänker jag & är man ingen topp fighter så lär det väl ändå vara ganska lite. Några kanske får vara nöjda med gratis tandskydd osv.

Någon som vet hur allt det där fungerar & hur ett "standard" kontrakt ser ut?

Jag skulle tro att många utanför toppen har mycket mindre pengar på banken än vad många tror. Tex måste dom betala för att få träna i vissa camps, dietister, personliga tränare etc. Och en del tjänar bara kring 20k USD per match .. (tom mindre i vissa fall)..
Citera
2011-06-12, 09:57
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
I korta drag får man
en summa för att dyka upp
en lika stor summa om man vinner
möjligtvis en bonus för kvällens snyggaste KO/sub
och lite stålar under bordet i omklädningsrummet beroende på hur man skötte sig
och de största får % på stålarna från köpen av galan.
Ingen fast lön.

Allt det där visste jag, va osäker på det där med fast lön.

Men då kan man ju dra slutsatsen att dom flesta inte slåss för pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Jag skulle tro att många utanför toppen har mycket mindre pengar på banken än vad många tror. Tex måste dom betala för att få träna i vissa camps, dietister, personliga tränare etc. Och en del tjänar bara kring 20k USD per match .. (tom mindre i vissa fall)..

Jo, JDS sa ju till & med att han va tvungen att slåss. Tror Pat Barry också utryckt något liknande. Vart är Pat föresten? Jag älskar verkligen hans personlighet! Verkar vara en helt underbar människa. Fastnade för han när det va countdown med han när han skulle slåss med Crocop.
Va länge sedan man såg han faktiskt & han borde vara väldigt lättsåld till publiken med hans stil & personlighet.
Senast redigerad av thrown-out 2011-06-12 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in