Citat:
Det har du så rätt i.
Farbror börjar bli gammal och mitt UFC minne sviker ibland.
Dock så kom Randys grekromerska brottning bra till pass i clinchen. Om jag inte minns helt fel nu så var han väldigt duktig på dirty boxing.
Det var väl rätt sällan han plockade ner folk med rent grekromerska tekniker men han var duktig på att trä armar och jobba slag i clinchen och vara jobbig.
Antar att det var det han syftade på i dokumentären om Mark O Madsen när han säger att grekromersk brottning kan fungera bra i MMA, men det är en spekulation ifrån min sida.
Förövrigt är det precis så jag tycker att Mark O Madsen borde fightas om jag vore hans coach dvs clincha, tryck upp folk mot buren, undvik nedtagningar och trötta ut dem med dirty boxing.
Farbror börjar bli gammal och mitt UFC minne sviker ibland.
Dock så kom Randys grekromerska brottning bra till pass i clinchen. Om jag inte minns helt fel nu så var han väldigt duktig på dirty boxing.
Det var väl rätt sällan han plockade ner folk med rent grekromerska tekniker men han var duktig på att trä armar och jobba slag i clinchen och vara jobbig.
Antar att det var det han syftade på i dokumentären om Mark O Madsen när han säger att grekromersk brottning kan fungera bra i MMA, men det är en spekulation ifrån min sida.
Förövrigt är det precis så jag tycker att Mark O Madsen borde fightas om jag vore hans coach dvs clincha, tryck upp folk mot buren, undvik nedtagningar och trötta ut dem med dirty boxing.
Jo, jag håller med.
Ja, Couture dök väl mycket på benen i början av karriären har jag för mig fram tills han utvecklade sin clinchade stil med dirty boxing.
Dan Henderson är en annan amerikan som brottades grek-romersk, även om han blev mer känd för sin högerslägga på slutet hade han också en vass clinch anpassad för MMA, både slag och nedtagningar inblandat, han släppte en bra DVD om det som jag lärde mig väldigt mycket av.
Angående Madsen håller jag delvis med, tycker alldeles för många brottare i MMA enbart utvecklar sin grappling defensivt, väl på marken siktar de på att vinna på GnP. Hade hellre sett att de börjar vässa sitt submission game istället. Vissa är redigt bra på att kombinera brottning och BJJ. Makwan Amirkhani är en av dom som är riktigt vass med sina strypningar om han får tag på huvudet, samma sak gällde Reza Madadi.