2020-09-06, 19:50
Medlem
bobo909s avatar
Ett mycket bra huvuvdkort som UFC bjöd på inatt. 5/5 avslut är aldrig fel, och vi fick se tre riktigt snygga submussion, en ruggig knockout och en brutal TKO.

Pereira var riktigt underhållande och bjöd på en show som alltid. Det enda man kunde klaga på var att han inte gick för ett avslut, fram tills han gjorde en oväntad suplex För att sedan gå in för ett rear naked choke och lyckades strypa ut Imadaev, som inte såg ut att kunna hota med mycket..

OSP gjorde en riktigt imponerande insats mot favoriten Meinfeild som hade svårt att stänga avståndet, och fick äta en rejäl kontrande vänsterkrok, när han väl gjorde det i andra och blev sänkt. Rikitgt kul att OSP har två raka avslut nu, och såg riktigt bra ut. Man började undra om det kanske var slutet av hans karriär efter han gick upp och torska i HW mot Rothwell, men har istället förtjänat en rankad motståndare härnäst i LHW.

I main event fick vi se en jämn och teknisk tillställning, där Sakai lyckades i min bok ta hem de två första ronderna. Hela matchen var stående fram tills Overeem lyckades få ner Sakai i slutet av tredje och hann utdela en blodig och nasty ground and pound före gonggongen gick.

I fjärde fick Sakai in en fin armbåge och kunde göra det 1-1 i blodiga ansikten, men under andra halvan av ronden lyckades Overeem återigen få ner Sakai, och denna gången kunde han utdela ännu mer nasty ground and pound.

Inför femte hade jag det 2-2, men denna gång tog det bara 10 sekunder för Overeem and få ner Sakai som uppenbarligen inte återhämtat sig efter fjärde, och efter några RIKTIGT brutala armbågar var Hearb Dean tvungen att stoppa fighten.

Riktigt imponerande comeback för andra fighten i rad av Overeem, och om det är någon som är berättigad en sista titelrun är det absolut han!
Citera
2020-09-06, 20:25
Medlem
Trevliga kommentarer av bobo909 för oss som inte haft tid att kolla genom galan!
Fortsätt gärna med det!
Citera
2020-09-06, 20:34
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Fint att se att Overeem fortfarande är i gott slag under denna sista delen av karriären. 40 år, lyckas ändå utveckla sitt game och anpassade det till att bli mer defensivt, skydda hakan och kriga till sig segrar.

Riktigt kul att se! Som DC sa, man vet aldrig hur han ska komma ut nuförtiden. Verkligen ändrat sin fightingstyle och har två raka segrar som kom genom ground and pound!

Citat:
Ursprungligen postat av Nixpelle
Trevliga kommentarer av bobo909 för oss som inte haft tid att kolla genom galan!
Fortsätt gärna med det!

Ber om ursäkt över det, brukar själv inte våga titta i någon tråd fören jag kollat på galan, men ska lägga en spoiler tag nästa gång.
Citera
2020-09-06, 21:58
Medlem
tigerpus avatar
Highlighten för mig var Pereiras örfil, snacka om att motståndaren förtjänade den
Citera
2020-09-07, 15:09
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Highlighten för mig var Pereiras örfil, snacka om att motståndaren förtjänade den

Ja det var bättre örfilar än Nate Diaz själv
Citera
2020-09-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Ber om ursäkt över det, brukar själv inte våga titta i någon tråd fören jag kollat på galan, men ska lägga en spoiler tag nästa gång.
Nä, menar det på riktigt! Vill jag inte veta, så kollar jag såklart inte i den här tråden.
Citera
2020-09-08, 09:41
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixpelle
Nä, menar det på riktigt! Vill jag inte veta, så kollar jag såklart inte i den här tråden.

Måste ha misstolkat dig och trodde du var ironisk Vad bra! Ibland slår jointen till lite för hårt på helger och det visar sig i skrift.

Apropå Nate Diaz verkar det om en rematch mot Masvidal om BMF bältet ligger i luften. Brorsan Nick blev även ett samtalsämne i DC och Helwani show: https://www.youtube.com/watch?v=MrjJWJ6aZ8A
Citera
2020-09-08, 14:47
Bannlyst
Citat:
Var det inte Ankalaev som testades positiv förra gången inför returen? Dom pratade om det i postshowen, men kan ha hört fel. Kanske dags att skita i den figthen, får lite khabib vs. tony vibbar av den Stoppandet i första fighten var iaf under all kritik.. Lite kul dock att Ankaleav inte föll för när Cutelaba spelade punching drunk, men han lyckades ironiskt nog lura domaren rejält

Om du gillar Chimaev - här är en bra analytisk video om hans skills, och jämförelser med Khabib: https://www.youtube.com/watch?v=BogjwKgVszs&t=185s. Ser verkligen fram emot nästa gång han kliver in i buren!
Grymt! Ge honom Cerrone.
Citera
2020-09-10, 16:28
Medlem
Brottinators avatar
Riktigt gött att se Overeem vinna på det viset. Spännande match.

Ser så jäääävla mycket fram emot Adesanya-Costa! Inget strul nu pleeease!
Citera
2020-09-12, 00:11
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Riktigt gött att se Overeem vinna på det viset. Spännande match.

Ser så jäääävla mycket fram emot Adesanya-Costa! Inget strul nu pleeease!

Börjar klättra på väggarna snart

Senaste intervjun med Costa: https://www.youtube.com/watch?v=sYKFD_0pgOg

När han hade sin bicepskada bad han en kompis från Brasilien ringa upp Dana White/UFC för att låsas vara en läkare och få honom "cleared"
Citera
2020-09-12, 00:40
Medlem
bobo909s avatar
Bra breakdown av Hardy inför morgonens main event mellan Waterson och Hill:

https://www.youtube.com/watch?v=FBBt1tMyG3k
Citera
2020-09-12, 12:19
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Börjar klättra på väggarna snart

Senaste intervjun med Costa: https://www.youtube.com/watch?v=sYKFD_0pgOg

När han hade sin bicepskada bad han en kompis från Brasilien ringa upp Dana White/UFC för att låsas vara en läkare och få honom "cleared"
Hahah jaa den är så jävla bra ändå! Shit va taggat 🤯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in