2019-08-19, 19:03
Medlem
Mx_1337s avatar
UFC 241:

Tung förlust för Cormier. Å andra sidan riktigt fin vinst och insats av Miocic. Återigen ett argument för att han är den bäste tungvikts champen i UFC genom tiderna.

Nate Diaz såg riktigt bra ut för att ha suttit på sidan av tävling i 3 år. Han visade flera saker som man alltid velat se/hoppats att han skulle fixa till. Numera checkar han betydligt fler bensparkar och har implementerat brottningen (offensivt och defensivt) i sitt game. Boxningen och grapplingen som vanligt i bra skick. Riktigt fin seger. Intressant att han utmanade Jorge Masvidal, och inte Conor McGregor, efteråt. Känns som om det indikerar att han vill fightas snart igen, vilket är kul att se!

Costa vs Romero blev allt man hade hoppats minus en brutal knock.
Citera
2019-08-19, 20:40
Medlem
TraXzmans avatar
Cormier har ju alltid varit öppen för magslag, magsparkar... han har ju så korta armar och han vill alltid komma nära inpå motståndaren med händerna i luften för att känna av avståndet ... jabben, frontsparkar ev om han inte nyper tag i benet och fäller en men det håller DC på avstånd sen magpunchar som Miocic blottade totalt av DCs svagheter ... DC borde ha hållit sig till brottningen och bara det .. en rundspark med hälen i levern brukar sänka många ochså...

DC vill mjöla och köra dirty boxing och det gör man endast genom att tillåta honom komma nära ,tror även att DC underskattade kraften i miocic slag ... det är tungvikt de handlar om så en smäll räcker ibland
Citera
2019-08-20, 20:48
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Cormier har ju alltid varit öppen för magslag, magsparkar... han har ju så korta armar och han vill alltid komma nära inpå motståndaren med händerna i luften för att känna av avståndet ... jabben, frontsparkar ev om han inte nyper tag i benet och fäller en men det håller DC på avstånd sen magpunchar som Miocic blottade totalt av DCs svagheter ... DC borde ha hållit sig till brottningen och bara det .. en rundspark med hälen i levern brukar sänka många ochså...

DC vill mjöla och köra dirty boxing och det gör man endast genom att tillåta honom komma nära ,tror även att DC underskattade kraften i miocic slag ... det är tungvikt de handlar om så en smäll räcker ibland
Kände som om DC var för säker på sig själv efter resultatet i förra matchen. Dvs han trodde att han skulle vinna det stående och knocka Miocic igen. Hade han hållt sig till att klinscha, köra sitt wall'n'stall och förlita sig på brottningen hade han troligen gjort bättre ifrån sig. Med det sagt såg han vass ut de första tre ronderna. Dessutom var Miocic riktigt bra, något man inte han se i förra mötet direkt.
Citera
2019-08-20, 21:20
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kände som om DC var för säker på sig själv efter resultatet i förra matchen. Dvs han trodde att han skulle vinna det stående och knocka Miocic igen. Hade han hållt sig till att klinscha, köra sitt wall'n'stall och förlita sig på brottningen hade han troligen gjort bättre ifrån sig. Med det sagt såg han vass ut de första tre ronderna. Dessutom var Miocic riktigt bra, något man inte han se i förra mötet direkt.

Stipe har ju en chin som heter duga ochså .. så länge han ser slagen liksom och gör sig förberedd på sekunden så kan han absorbera enorma dunsar tom mer än DC som ändå har en stålhaka.
Frågan är om DC hade orkat hålla emot och låsa stipe mot buren, tjuvslå i clinchen plus nedtagnings fällnings försök samt hålla kvar stipe på backen och banka vettet ur han eller bara utmatta han ? Tar ju enorm energi med brottningen samt DC ser ju knubbig ut i tungvikt med tjökmaga Kanske kondisen är inte på topp i tungvikt, samt motivationen längre på nedtrappning när man är strax över 40 bast ... ändå är Stipe bara 3 år yngre typ 37...

Nä Stipe är the real deal och naturligt stor men smal för sin vikt och vinner nog nästa gång ochså om det blir en triologi
Citera
2019-08-20, 21:28
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Stipe har ju en chin som heter duga ochså .. så länge han ser slagen liksom och gör sig förberedd på sekunden så kan han absorbera enorma dunsar tom mer än DC som ändå har en stålhaka.
Frågan är om DC hade orkat hålla emot och låsa stipe mot buren, tjuvslå i clinchen plus nedtagnings fällnings försök samt hålla kvar stipe på backen och banka vettet ur han eller bara utmatta han ? Tar ju enorm energi med brottningen samt DC ser ju knubbig ut i tungvikt med tjökmaga Kanske kondisen är inte på topp i tungvikt, samt motivationen längre på nedtrappning när man är strax över 40 bast ... ändå är Stipe bara 3 år yngre typ 37...

Nä Stipe är the real deal och naturligt stor men smal för sin vikt och vinner nog nästa gång ochså om det blir en triologi
Absolut. En DC på vettig diet hade nog nästan klarat att tävla i mellanvikt tidigare under karriären. Nu är han småfet och har nog gorva problem att klara ens lätt tungvikt. Med det sagt har han alltid presterat bättre när han varit större känns det som. Men det finns en gräns, även om han vägde lite mindre nu än deras förra match, så såg formen sämre ut. Läste att han gått upp rätt mycket mellan invägningen och matchen den här gången också.
Citera
2019-08-28, 07:52
Medlem
Costa vs Romero kändes som årets match för min del.

Cormier är galet bra för att vara 42 år. Hade han fått ålderstillägg i matchen så hade han lätt vunnit.
Citera
2019-08-31, 15:43
Medlem
TraXzmans avatar
UFC Shenzhen

Vinnare (fetade) med betting

ZHANG WEILI vs
SONG KENAN vs
LI JINGLIANG
vs ... kan kollas på ufc.com

Gick ju inge bra förra ufc galan DC mot MIOCIC

4 av 5 gick in men gick jämt upp med mindre antal fighter bet...

Det som jag torskade på i stort sätt var i vissa bongar där jag satte DC som vinnare samt JOEL ROMERO men de fick ju på nöten så .. får hoppas detta går in ... och oddsen är emot mig på alla tre fighters i UFC Shenzhen... kommentarer på detta ev ?
Citera
2019-08-31, 18:04
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Costa vs Romero kändes som årets match för min del.

Cormier är galet bra för att vara 42 år. Hade han fått ålderstillägg i matchen så hade han lätt vunnit.

Nä Cormier hade inte vunnit mot Stipe oavsett 3-4 års avdrag.. Stipe är en bättre fighter... han blev KO i första fighten för ahn var inte återställd av massiva punchar från Francis som är världen starkaste slående varselse på planeten av homosapiens släkte... Därför åkte han på knock av DC nuddande pga av för lite återhämtnings tid
Citera
2019-09-01, 09:51
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
UFC Shenzhen

Vinnare (fetade) med betting

ZHANG WEILI vs
SONG KENAN vs
LI JINGLIANG
vs ... kan kollas på ufc.com

Gick ju inge bra förra ufc galan DC mot MIOCIC

4 av 5 gick in men gick jämt upp med mindre antal fighter bet...

Det som jag torskade på i stort sätt var i vissa bongar där jag satte DC som vinnare samt JOEL ROMERO men de fick ju på nöten så .. får hoppas detta går in ... och oddsen är emot mig på alla tre fighters i UFC Shenzhen... kommentarer på detta ev ?

Det gick bara fint.... fick in alla 3 med insats 600 kr med 9360 (-600) : 8760 kr vinst
Citera
2019-09-16, 23:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Det här med att man på riktigt tagit fram ett "BMF belt" gör att jag tappar hoppet för sporten. Så jävla larvigt.

Det plus att Conor som tappat det helt, lyssna på hans intervjuer numera, en skugga av sitt forna själv. Riktigt fejk. Ja han ska tydligen få en egen gala i Dublin.

Gäsp, jävla larv.
Citera
2019-09-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det här med att man på riktigt tagit fram ett "BMF belt" gör att jag tappar hoppet för sporten. Så jävla larvigt.

Det plus att Conor som tappat det helt, lyssna på hans intervjuer numera, en skugga av sitt forna själv. Riktigt fejk. Ja han ska tydligen få en egen gala i Dublin.

Gäsp, jävla larv.

Conor har alltid varit fejk. Jag har nog aldrig sett något med han utanför ringen och du verkar också vuxit upp nu.

Bästa på länge var Duffee's comeback. Han levde på sin explosivitet i sin prime och han måste tagit en del olagliga preparat med tanke på hur hård han var på den tiden. Det var som bortblåst denna gång. Skulle tro att han lägger av.

Nate Diaz känns väl sådär rolig nuförtiden. Men jag hoppas på mannen!
Senast redigerad av MRZnr1 2019-09-19 kl. 18:26.
Citera
2019-09-20, 02:03
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Gäsp, jävla larv.
Nej har får inte en gala i Dublin. Handlar om en boxningsmatch mot WBO' champen Keeler. Keeler kritiserade conor pga hans slag mot gammelgubben i baren och conor kunna inte ta kritik så han ringde upp keeler. Keeler utmanade då conor till en fight. Tror det blir en massivt stor fight mellan 2 irländare. denna gång är det inte en 40årig Floyd som leker runt utan en som vill slakta conor och sätta han på plats en gång för alla. Tror keeler avslutar conor. Conor har varken kondisen eller uthålligheten för att köra 10-12 ronder medan keeler är tränad för att köra så många ronder och har tränat för det i massvis med år, han är även väldigt uthållig medan conor har för vana att ge upp så fort han är trött. Conor kommer gå ut hårt de första 3-4 ronderna för att sedan gasa. Efter det kommer keeler att bryta ner conor tills han ger upp. En walk in the park för keeler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in