2009-11-12, 19:21
Medlem
Har en något märklig fråga och jag kan förstå om ingen fattar vad jag menar. Skulle det vara så får tråden gärna skickas till första bästa papperskorg.

Formaterade datorn nyligen och den funkar bra, dock upplever jag att det är en sämre skärpa, eller vad man nu skall kalla det, i bildskärmen. Det ser annorlunda ut jämfört med innan. Helt klart till det sämre. Datorn är gammal och man skall väl inte förvänta sig så mycket, men skulle gärna att det i alla fall såg ut som det gjorde innan formateringen.

Så min fråga är: vad är det som påverkar skärpan i bildskärmen? (säger inte så mycket, men kan inte formulera mig bättre just nu) jag är tämligen säker på att det är samma inställningar i XP som jag haft innan så kan det vara något program eller drivrutin som jag behöver ladda ner?

Datorn är en HP Pavilion ze2310EA Notebook PC med Windows XP om det kan vara till någon hjälp.
Citera
2009-11-12, 19:46
Medlem
om du inte installerade drivisar till grafikkortet efter att du formaterade om datorn så har du svaret där. Kolla upp vilket grafikkort du har. (HPs hemsida, System i kontrollpanelen) och ladda ner drivisar från tillverkarens hemsida.
Citera
2009-11-12, 20:00
Medlem
Drapåtrissors avatar
Högerklick-egenskaper-utseende-effekter välj Clear type.
Citera
2009-11-12, 20:21
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Högerklick-egenskaper-utseende-effekter välj Clear type.

Om man sitter på Windows ja.

System-Inställningar-Utseende.
Välj Delbildsutjämning eller bästa former.
Citera
2009-11-12, 20:29
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Om man sitter på Windows ja.

System-Inställningar-Utseende.
Välj Delbildsutjämning eller bästa former.
Men visst är det här windows support vi postar i?
Citera
2009-11-12, 20:41
Medlem
Får tacka för hjälpen. Tyvärr upptäckte jag ingen skillnad.

Clear type var redan inställningen och kollade HP:s webbsida för drivrutiner och den som fanns att ladda ner var: Grafikdrivrutin för ATI Radeon Xpress 200M Chipset och den hade jag redan installerat.

Något annat tips?
Citera
2009-11-12, 20:42
Medlem
Kvalitets avatar
Det är troligt att du behöver auto-justera skärmen. Jag vet inte hur det är på laptops, men på separata skärmar brukar det finnas en knapp på skärmen eller att man går in i skärmens meny och trycker på auto-adjust eller något i den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in