2009-11-12, 16:59
Medlem
Fick nyss ett rätt så överraskande brev hemskickat från Zalaris där det står "I samband med att din anställde upphörde inom <Företaget> uppstod en skuld på xxx kronor". Kanske också ska nämna att jag inte köpt något genom företaget utan endast fått ut min provisionsbaserade lön.

Förstår ingenting, det var 4 månader sen jag slutade min anställning där, kan det vara fråga om en bluffaktura?
Citera
2009-11-12, 18:52
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spax0
Fick nyss ett rätt så överraskande brev hemskickat från Zalaris där det står "I samband med att din anställde upphörde inom <Företaget> uppstod en skuld på xxx kronor". Kanske också ska nämna att jag inte köpt något genom företaget utan endast fått ut min provisionsbaserade lön.

Förstår ingenting, det var 4 månader sen jag slutade min anställning där, kan det vara fråga om en bluffaktura?

Låter konstigt....

Vad är Zalaris ? Vilket företag gäller det? Står det inte vad skulen avser? Går det inte ringa och fråga vad det är?
Citera
2009-11-15, 00:06
Medlem
svengörans avatar
Dom måste ju ha specificerat vad skulden avser eller?
Har du varit anställd hos dom och sedan slutat kanske det är så att du tagit ut semester som du inte arbetat in, Hos en del företag arbetar man in semester samma år som man tar ut den så då kan en skuld uppstå då man under sommaren bara arbetat in halva semestern.
Bara att ringa och fråga dom.
Citera
2009-11-15, 00:08
Medlem
-jOE!s avatar
Sånt där skall regleras med slutlönen. Ignorera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in