2009-11-12, 15:04
Bannlyst
Hej, jag har länge kollat på tandblekning och har nu beställt och fått hem en sådan här penna.

Min diagnos från tandläkaren är: "Superba tänder dock dåligt tandkött + tandsten" eller något sånt.

Eftersom jag inte hittade några recensioner alls förutom på Dentaworks hemsida vilket jag anser att inte vara trovärdiga.

Man fick med blekpenna, bruksanvisning och tandnyanskarta.
Tandnyanskartan var helt värdelös enligt mej då tänderna var antingen jättevita eller nästan helt gul-svarta.

Första gången jag använde denna var förra fredagen. Gjorde som det stod i instruktionerna, borstade tänderna och sedan så vred jag på pennan så att blekgelen kommer ut genom "pennspetsen". Man ska hålla läpparna ifrån munnen i 60-180 sekunder. Jag gör det i 180 för jag antar att det ger bästa resultat. Smaken på blekgelen är hemsk,

Måndag morgon, ändrade på förberedelserna lite, tog en handduk och torkade av tänderna från allt saliv efter att jag borstat. Hade på och väntade.

Måndag kväll, likadant som på morgonen. Inget resultat vad jag ser hittills..

Tisdag, vaknar och duschar, sen så känner jag av tandköttet, trodde det var blekningens fel men jag tror det var att jag gnuggat handduken för hårt mot tandköttet då jag torkat bort saliv.

Gör likadant både morgon och kväll på tisdagen och onsdagen, tycker fortfarande det är svårt med att veta hur mycket blekgel man ska ta eftersom den är transparent så ser man inte hur mycket man haft på så lätt..

Det ska räcka till 60 blekningar enligt Dentaworks, just nu ser pennan halvtom ut. Så jag antar att jag tar för mycket. Kollade dock inte hur mycket det var i pennan när jag fick den.

Jag ser nu på onsdagen skillnad. Lite iallafall, vad jag tror.

Hittills är jag ganska nöjd, är inte helt säker på om det är skillnad eller om det bara är jag som inbillar mig det

Dessa tänder bleker jag: http://i33.tinypic.com/1ruhwk.png
Citera
2009-11-12, 16:38
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Dessa tänder bleker jag: http://i33.tinypic.com/1ruhwk.png

va?

Jag bleker med Easewhite och köpte Regular XL kittet och har gått från smågula till ganska vita tänder på en spruta. Har en kvar som jag ska använda men inte allt då jag inte vill ha onaturligt vita
Citera
2009-11-12, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
va?

Jag bleker med Easewhite och köpte Regular XL kittet och har gått från smågula till ganska vita tänder på en spruta. Har en kvar som jag ska använda men inte allt då jag inte vill ha onaturligt vita
Ja, det är så svårt att komma åt...
Citera
2010-08-04, 20:07
Medlem
toyys avatar
Jag funderar på att köpa Dentaworks tandblekningspenna, då jag inte pallar att sitta still och ha en bettskena i käften flera timmar i veckan.

Fortsatte du med behandlingen? Rekommenderar du produkten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in