2009-11-12, 09:54
Medlem
Diktaturs avatar
Sitter med ett Radeon 4830 som har spårat ur en aning. Fläkten sitter fast över kylflänsen och på något vis kan den börja rycka och ha sig.
Min första tanke var att kylflänsen blev för varm och vi vet väl alla hur fläktar kan uppföra sig då?

Satte dit en till fläkt som åtminstone höll temperaturen nere, här trodde jag problemen skulle vara över men ack så fel jag hade. Lite då och då börjar den spastiskt stanna och starta trots låg temperatur och i natt vaknade jag av att det var ett jävla liv. 04:30 stod jag och förbannade mig över datorn och hittade ingen annan lösning än att slå av den.

Upphängningen som fläkten sitter i är en aningen glapp för att man just ska kunna ta av den, något jag inte har lyckats med än. Har utgått ifrån att fläkten får hela paketet att närmast vobbla och vingarna slår i flänsen.

Stundtals är det inga som helst problem utan dessa tycks dyka upp på måfå och sluta lika tvärt, däremot kan de hålla i sig bra länge, länge nog för att jag inte ska stå ut för att ta tid. Kan det hela bestå av spänningsbortfall? Har inte haft några andra problem med övriga komponenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in