2009-11-11, 21:39
Medlem
Hej! Ny här, kanske syns, första posten!

Mitt problem (har tyvärr inte gått igenom allt på forumet för att hitta detta ännu) och jag postar detta ändå...

Formatera hårddisken, blåsa allt för å få datorn lite nytt liv är juh relativt enkelt, MEN, jag har ofantliga problem som jag inte kan lösa och vill veta ifall någon annan stött på samma problem...

OK, jag sätter om datorn till att Boota från CD-rom (vi pratar XP här) i BIOS:en. Allt väl so far. Datorn visar längst i nederkant att den väljer CD rom för att "boota".
- Tryck valfri tangent för att boota via CD...

Jag trycker tills jag blir blå!!?! Ingen tangent på mitt skrivbord aktiverar denna händelse och datorn bootar om mitt gamla XP. Har försökt måååånga gånger.

Vad e detta? Någon annan som haft detta problem och är det någon som har en enkel lösning, annars går jag å köper en ny hårdisk, värt alla ören i världen jämfört den tid man lägger ner på detta elände!

Ha det gott!
Hoppas på något svar!
Mvh/Jocke
Citera
2009-11-11, 22:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-11-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tråd -> Support

//Mod

Sorry Cyrus... Bet you´ve heard it before....
Citera
2009-11-11, 22:15
Medlem
Ta bort USB tangentbordet (mus) och använd vanliga.
Trådlöst har samma problem.

Sätt på USB stödet för tangentbordet i bios.
Citera
2009-11-11, 22:24
Moderator
Protons avatar
Kunde inte sagt det bättre själv. Felet uppstår högst troligt beroende på att du inte har USB påslaget i din BIOS, en förutsättning för att du ska kunna använda USB-enheter(till exempel mus och tangentbord) utanför windows.
Citera
2009-11-11, 22:52
Medlem
Fan vad grymt grabbar! Nu gäller det att hitta hur man sätter på USB-stödet i BIOS bara, men då vet jag vad problemet ligger! Tack än en gång!!
Citera
2009-11-12, 05:47
Medlem
Så länge som du vet vad USB och tangentbord heter på engelska är det lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här