• 1
  • 2
2009-11-11, 21:37
Medlem
Rambovics avatar
Som rubriken lyder. =)
Citera
2009-11-11, 21:41
Medlem
SpaCCs avatar
Varför skulle det bli mer meningsfult om man är med om ett.
Tror det blir det om du har något du strävar efter
Citera
2009-11-11, 21:44
Medlem
Jangens avatar
Klart det blir, eller?
Citera
2009-11-11, 21:48
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Livet är ett äventyr, inte fler.

Meningen blir vad du gör den till.
Citera
2009-11-11, 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption

Kan man inte ha tur, också? God karma etc..
Citera
2009-11-11, 22:03
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption

Är verkligen livet alltid ett äventyr? En soffliggande fetgubbe i USA som bara ligger och äter hela tiden och har kass självkänsla, tror du verkligen att han skulle kalla sitt liv ett äventyr? Jag tror att äventyr är när man gör en sak eller saker som man inte trodde att man kunde göra eller våga göra. Jag tror att ett äventyr medför ett innehållsrikt liv och därför blir det mer meningsfullt att äventyra än att ligga på soffan hela livet.

Sen ska man nog inte ha för mycket äventyr, för mycket av det goda blir ofta inte roligt i längden.
Citera
2009-11-11, 22:10
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Är verkligen livet alltid ett äventyr? En soffliggande fetgubbe i USA som bara ligger och äter hela tiden och har kass självkänsla, tror du verkligen att han skulle kalla sitt liv ett äventyr? Jag tror att äventyr är när man gör en sak eller saker som man inte trodde att man kunde göra eller våga göra. Jag tror att ett äventyr medför ett innehållsrikt liv och därför blir det mer meningsfullt att äventyra än att ligga på soffan hela livet.

Sen ska man nog inte ha för mycket äventyr, för mycket av det goda blir ofta inte roligt i längden.

Generaliserande...

Fettot kanske har ett mkt givande virtuellt liv.
Citera
2009-11-11, 22:15
Medlem
Rambovics avatar
Jo sant, jävligt generaliserande. Men vad är då ett äventyr enligt dig? Jag förstår vart du vill komma, att alla är olika och äventyr betyder olika för varje enskild individ. Men tror du verkligen att han anser att hans liv är ett äventyr? Och om han anser det tror du då verkligen att han tycker sig ha ett meningsfullt liv?
Citera
2009-11-11, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Jo sant, jävligt generaliserande. Men vad är då ett äventyr enligt dig? Jag förstår vart du vill komma, att alla är olika och äventyr betyder olika för varje enskild individ. Men tror du verkligen att han anser att hans liv är ett äventyr? Och om han anser det tror du då verkligen att han tycker sig ha ett meningsfullt liv?

Om man verkligen är helt dum i huvudet så tror jag inte ens man bryr sig om att definiera definition.
Citera
2009-11-11, 22:22
Medlem
Livet är ett äventyr!
Citera
2009-11-11, 22:25
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Om man verkligen är helt dum i huvudet så tror jag inte ens man bryr sig om att definiera definition.

Jaha, intressant
Citera
2009-11-11, 22:31
Medlem
rootswallers avatar
"egosubjektivt" kan livet självklart bli mer meningsfullt. beror ju helt på äventyret och individen som är med om det objektivt eller biologiskt kan det nog inte bli det. om du förstår vad jag menar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in