2009-11-11, 20:59
Bannlyst
Nu är det så att vi fick bärbara datorer av skolan men problemet är då att han som ger ut datorerna har gjort så vi kan inte tömma papperskorgen och inte kunna sen den. Vet inte varför han gjorde så men ja gillar inte det han gjorde :@. Iallafall ja vill att ja ska få tillbaka min papperskorg på skrivbordet och sen kunna radera dem sakerna ja inte vill ha kvar på HDD.

http://vistatips.se/aterstalla-ikoner-pa-skrivbordet/

Ja har hittat en sida som man kan få tillbaka papperskorgen men den funkar inte för mej för att på kontrollpanelen så finns det inte “Byt ikoner på skrivbordet”

Skulle vara glad om nån kan hjälpa mej med det här.
Har vista BASIC. finns två användare Admin(datalärare) med lösen och min egen.

MvH Kruzaren
Citera
2009-11-11, 21:10
Medlem
finns något man kan skriva i dos i xp, borde funka i vista också. för att få tillbaka papperskorgen alltså
Citera
2009-11-11, 21:14
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzaren
Nu är det så att vi fick bärbara datorer av skolan men problemet är då att han som ger ut datorerna har gjort så vi kan inte tömma papperskorgen och inte kunna sen den. Vet inte varför han gjorde så men ja gillar inte det han gjorde :@. Iallafall ja vill att ja ska få tillbaka min papperskorg på skrivbordet och sen kunna radera dem sakerna ja inte vill ha kvar på HDD.

http://vistatips.se/aterstalla-ikoner-pa-skrivbordet/

Ja har hittat en sida som man kan få tillbaka papperskorgen men den funkar inte för mej för att på kontrollpanelen så finns det inte “Byt ikoner på skrivbordet”

Skulle vara glad om nån kan hjälpa mej med det här.
Har vista BASIC. finns två användare Admin(datalärare) med lösen och min egen.

MvH Kruzaren

Ser du inte ens C:\RECYCLER i utforskaren?
välj att visa dolda filer
Citera
2009-11-11, 21:16
Medlem
Juckmaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
finns något man kan skriva i dos i xp, borde funka i vista också. för att få tillbaka papperskorgen alltså
Vi hade samma problem då fick våra då jag gick i skolan, fast vi hade xp, men då var det bara att skriva i cmd; netuser Administratör 123123
sen logga in på admin med pw 123123 och ändra rättigheter, har inte vista så kan inte kolla om det fungerar på det, men prova
Citera
2009-11-11, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ser du inte ens C:\RECYCLER i utforskaren?
välj att visa dolda filer

ja har ändrat att vissa dolda filer men ja kommer inte åt C:\RECYCLER. Den finns visst inte :P
Citera
2009-11-11, 21:26
Medlem
Tryck shift+delete för att ta bort saker "permanent". Då hamnar de inte i papperskorgen.
Citera
2009-11-11, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juckmaan
Vi hade samma problem då fick våra då jag gick i skolan, fast vi hade xp, men då var det bara att skriva i cmd; netuser Administratör 123123
sen logga in på admin med pw 123123 och ändra rättigheter, har inte vista så kan inte kolla om det fungerar på det, men prova

ja har testat de ja hahaha men kom inte in men ja vill kunna få papperskorgen tillbaka , vafan ska ja med denna datan till om vi ska ha den i 3 år :s altså den är redan på 120 gb kvar av 200gb. Har inte ens gått en månad
Citera
2009-11-11, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nahum
Tryck shift+delete för att ta bort saker "permanent". Då hamnar de inte i papperskorgen.

Tack så jätte mycket men ja vill fortfarande ha min papperskorg
Citera
2009-11-11, 21:33
Bannlyst
Jag har hittat den tack så mycket alla
Citera
2009-11-11, 21:54
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzaren
Jag har hittat den tack så mycket alla

Någon annan med samma problem kanske gör en sökning och hittar den här tråden, men sen står inte hur du löste det. Dela gärna med dig utav det också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in