• 1
  • 2
2010-04-27, 23:17
Medlem
Cineastens avatar
Sen bump.

Nr jag gr chili anvnder jag ngra olika sorts chilifrukter som jag hackar eller s gr jag det nekelt fr mig och anvnder ngon av Blairs heta kryddor/sser.

Chipotle, Ancho, lite finriven mrk choklad, pressad lime, lite strsocker (fr att smaka av) samt Santa Marias Chipotlesalsa anvnds alltid nr jag gr chili. Resultatet brukar alltid bli suvernt.

Ta det frsiktigt med Blairs-kryddorna/sserna bara. Ngra av dem r djvulskt heta.
Citera
2010-04-27, 23:29
Medlem
Riktigt trevligt med choklad & kaffe i en chili "molestyle".

Men en "riktigt" chiligryta gr vi naturligtvis inte p svennig kttfrs, utan p lmpligt grytktt - hgrev, bringa elle motsvarande - kokt till upplsningens grns!
Citera
2021-01-19, 14:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDC
Riktigt trevligt med choklad & kaffe i en chili "molestyle".

Men en "riktigt" chiligryta gr vi naturligtvis inte p svennig kttfrs, utan p lmpligt grytktt - hgrev, bringa elle motsvarande - kokt till upplsningens grns!
Kokt till utlsningens grns..

Jag tror bestmt att Santa Maria ndrat receptet p sin Chipotle-salsa de senaste ren. Den r mycket hetare nu n nr den frst dk upp p marknaden.
Citera
2021-01-19, 15:57
Medlem
liten.igelkotts avatar
Det lter verkligen gott. Mste testa den nsta gng jag gr chiligryta.
Citera
2021-02-05, 17:15
Medlem
Yes, och nnu hellre en bit riktig choklad (mrk).
Citera
2021-02-05, 19:07
Medlem
Pojkekorvs avatar
Vad innebr egentligen ordet mustig?

Kryddig, smakrik? Om isfallet varfr r det bara grytor och eventuellt soppor som r mustiga? Kan en kebab, eller en kryddat ris vara mustigt?
Citera
2021-02-10, 11:46
Medlem
coclss avatar
Lk, vitlk, chili (ancho, chipotle, samt frsk finhackad), hgrev, vatten, oxfond, rdvin, choklad. Serveras med limemarinerade bnor och surdegsbrd. Knull i mun!
Citera
2021-02-10, 13:40
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Vad innebr egentligen ordet mustig?

Kryddig, smakrik? Om isfallet varfr r det bara grytor och eventuellt soppor som r mustiga? Kan en kebab, eller en kryddat ris vara mustigt?
Jag tror att det behver vara mer ssigt fr att kunna vara mustigt, en torr rtt kan inte vara mustig.

Jag har en bit 90% choklad som r fr bitter fr att ta, kan jag laga chili med den d? Hur mnga rutor eller gram hade ni haft i till tex ett kilo hgrev?
Citera
2021-02-10, 13:46
Medlem
Ska testa receptet moffin
Blev hungrig, knde aromerna i hjrnan.
Citera
2021-02-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Sg gott ut! Gr den p torsdag, bjud hem polarna p fredag, servera den med kall l o tequila, ngra baugetter/tortillia/tacochips med cheesesmak och grddfil/turkisk yoghurt till, kanon!

Detta inkluderas men inte polare, fr testa sjlv frst all gottighet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in