• 1
  • 2
2009-11-11, 17:32
Medlem
ekwohos avatar
hejhej har ftt mirtazapin Actavis utskrivet och det jag undrar ver r om det r en bra medecin och om den funkar. sjlvfallet frstr jag att den inte funkar p alla men skulle vara kul o se vad folket har att sga som testat medecinen.
Citera
2009-11-11, 18:06
Medlem
Himmler!s avatar
Bensodiazepiner->psykiatri/psykologi.

Mod.
Citera
2009-11-11, 21:44
Mig hjlpte den inte alls, gick bara upp i vikt av den. Samt fast den inte hjlpte kkade jag den i ngra r. O sen nr jag skulle sluta med den var det ett helvete!
Citera
2009-11-11, 22:54
Medlem
Kristofer.s avatar
tycker den funkar sdr ibland r jag nere och ibland mer uppt n jag brukar men det r vll s livet r kanske
Citera
2009-11-11, 23:04
Medlem
FTUs avatar
Jag hll bara p med Mirtazapin en kort period men jag knde mig mest tom p knslor. Humret var som en rak linje. Varken bra eller dligt. Nu i efterhand nr jag har lagt ner det gillar jag det ingen vidare.
Citera
2009-11-11, 23:20
Medlem
ziiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTU
Jag hll bara p med Mirtazapin en kort period men jag knde mig mest tom p knslor. Humret var som en rak linje. Varken bra eller dligt. Nu i efterhand nr jag har lagt ner det gillar jag det ingen vidare.

Hller med dr, knde mer eller mindre likadant. Du har vll antaligen ftt de fr du har smnproblem eller svrigheter. Hjlpte inte ett skit fr mig utan blev bara sjukt seg, nog rtt mycket drfr ingenting va bra eller dligt enligt mig. Tyckte bara dom va plgsamma fr dom gjorde mig grymt seg och gick inte att ha en normal vardag.

Ge dock inte upp i brjan bara, tar ett tag innan dom tar sig som med de flesta.
Citera
2009-11-12, 00:00
Medlem
Spookerss avatar
Mirtazapin brukar fungera vldigt bra i kombination med andra antidepp (tex SSRI). Den har f biverkningar och man sover som en stock efter att ha tagit en.

Att anvnda enbart Mirtazapin utan ngot annat fr att lindra ngest eller depression, tror jag r lite klent dremot.
Citera
2009-11-12, 14:18
Medlem
FTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziiam
Hller med dr, knde mer eller mindre likadant. Du har vll antaligen ftt de fr du har smnproblem eller svrigheter. Hjlpte inte ett skit fr mig utan blev bara sjukt seg, nog rtt mycket drfr ingenting va bra eller dligt enligt mig. Tyckte bara dom va plgsamma fr dom gjorde mig grymt seg och gick inte att ha en normal vardag.

Ge dock inte upp i brjan bara, tar ett tag innan dom tar sig som med de flesta.

Ja, jag blev ocks riktigt seg. tminstonde i brjan. Men det gick ver fr mig senare men man var som sagt som en robot. Nr folk frgade hur man mdde s visste man inte riktigt vad man skulle svara fr man mdde ingenting. Det r lite som pest eller kolera fr min del.
Citera
2009-11-12, 16:18
Bannlyst
Mirtazapin

Jag vet inte om den gav ngon effekt i och med att jag ven tar cipralex. Men gr upp i vikt gr man, men den har ven en viss sederande effekt s det r bra att ta den p kvllen om du har smnstrningar.
Citera
2009-11-12, 17:56
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspera
Jag vet inte om den gav ngon effekt i och med att jag ven tar cipralex. Men gr upp i vikt gr man, men den har ven en viss sederande effekt s det r bra att ta den p kvllen om du har smnstrningar.

Nr du sger att man gr upp i vikt menar du d att man gr det pga av pillret, eller pga av att hungern kar? ... och p det viset att man kan g upp..
Citera
2009-11-12, 17:59
Medlem
The Masters avatar
Jag vart farlig p Mitrazapin. Jag frskte pricka min frus huvud med en mugg bara fr att hon sa t mig att lgga mig d jag noddade vid matbordet. Sedan gr man upp i vikt av den fr att man ter som en jvla hst utan att bli mtt. Magen grawlar stndigt..

Edit: Som sagt man blir knslokall p skiten, jag rekommenderar den inte till ngon svida denne inte r ute efter att vandra runt som en robot eller vill sova gott.
Citera
2009-11-12, 18:07
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Jag vart farlig p Mitrazapin. Jag frskte pricka min frus huvud med en mugg bara fr att hon sa t mig att lgga mig d jag noddade vid matbordet. Sedan gr man upp i vikt av den fr att man ter som en jvla hst utan att bli mtt. Magen grawlar stndigt..

Edit: Som sagt man blir knslokall p skiten, jag rekommenderar den inte till ngon svida denne inte r ute efter att vandra runt som en robot eller vill sova gott.

Fan lter ju inte allt fr bra det du beskriver =/. Men man fr vll testa o se helt enkelt. Men per automatik s gr man inte upp i vikt av pillret utan pga av kad matlust s att sga.
Fr just mat suget osv kan man ju faktiskt styra sjlv om man nu inte vill g upp..
Och nr du sger nodda fast vid matbordet s undrar jag vad fr dos du t om dagen fr att nodda fast.. ? eller om det ts i berusningssyfte just den gngen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in