2009-11-11, 16:59
Medlem
DoDaDas avatar
Hej!

När jag trycker igång datorn så laddar Windows som det ska, sen får jag upp denna information.

Sen rabblar den upp massa saker som den kontrollerar. Jag har sökt på google om detta, och det enda vettiga jag får fram är att det är något på disken som är trasig.. Det konstiga är att det här meddelandet kommer inte varje gång. Kanske var femte gång ungefär.
Jag har testat att gå in på egenskaper för C: och låta datorn göra en kontroll och reparera disken vid nästa start, men då får jag bara ett meddelande som säger något i stil med: Kontrollen genomfördes och inga fel påträffades.

Är det här något jag behöver oroa mig för? Och vad kan jag göra för att lösa detta?
Kan nämna att detta har aldrig kommit upp innan jag installerade Windows 7 Pro 64bit.
Citera
2009-11-11, 17:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör och utför en CHKDSK. Eller med verktyget som finns på HDD:s hemsida.
Citera
2009-11-11, 17:28
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kör och utför en CHKDSK.

Det gör den också vid uppstarten. Skrev inte med det men under den förra informationen står det CHKDSK verifierar filer (Steg 1 av 3)
Bla bla
bla
bla bla bla

Körde en manuellt nu med. Vet inte om det hjälper. Fick inget meddelande om att det var klart, bara stängdes ner.
Citera
2009-11-11, 17:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det skadar nog inte heller att köra en kontroll på minnet.

Hiren´s BootCD har verktyg för detta.
Citera
2009-11-11, 18:50
Medlem
Caputskis avatar
Antingen filsystemet som är fucked eller hårddisken
Citera
2014-12-31, 23:59
Medlem
Chkdsk löste problemet på min dator.
I kommandotolken körs chkdsk med växeln /f.
Jag har C, D, E, och F och på en av dom fick jag avsluta all connections och tvångsköra den.
C: var upptagen så den kunde jag inte köra utan fick välja att köra chkdsk vid nästa start av datorn.

Nu slipper jag att vakta den som en hök och trycka valfri tangend vid varje uppstart.
Om jag inte ville vänta på att burken skulle leka sanning och konsekvens, eller vad det var...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in