När jag trycker igång datorn så laddar Windows som det ska, sen får jag upp denna information.
Kontrollerar filsystemet på C:
Filsystemet är av typen NTFS.
En av diskarna behöver inkonsekvenskontrolleras.Du kan
avbryta diskkontrollen, men rekommenderas att låta
den fortsätta.
Disken kommer nu att kontrolleras.
Sen rabblar den upp massa saker som den kontrollerar. Jag har sökt på google om detta, och det enda vettiga jag får fram är att det är något på disken som är trasig.. Det konstiga är att det här meddelandet kommer inte varje gång. Kanske var femte gång ungefär.
Jag har testat att gå in på egenskaper för C: och låta datorn göra en kontroll och reparera disken vid nästa start, men då får jag bara ett meddelande som säger något i stil med: Kontrollen genomfördes och inga fel påträffades.
Är det här något jag behöver oroa mig för? Och vad kan jag göra för att lösa detta?
Kan nämna att detta har aldrig kommit upp innan jag installerade Windows 7 Pro 64bit.
Det gör den också vid uppstarten. Skrev inte med det men under den förra informationen står det CHKDSK verifierar filer (Steg 1 av 3)
Bla bla
bla
bla bla bla
Körde en manuellt nu med. Vet inte om det hjälper. Fick inget meddelande om att det var klart, bara stängdes ner.
Chkdsk löste problemet på min dator.
I kommandotolken körs chkdsk med växeln /f.
Jag har C, D, E, och F och på en av dom fick jag avsluta all connections och tvångsköra den.
C: var upptagen så den kunde jag inte köra utan fick välja att köra chkdsk vid nästa start av datorn.
Nu slipper jag att vakta den som en hök och trycka valfri tangend vid varje uppstart.
Om jag inte ville vänta på att burken skulle leka sanning och konsekvens, eller vad det var...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!