Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-11, 14:52
Medlem
Har under en längre tid typ 6 månader haft strul med IE men nu senaste veckorna har det ökat kraftigt
  • Sidorna vill inte komma fram,framför allt om det är en länk man ska trycka på en sida,tex om jag lägger in en länk i detta mess så står den bara å tuggar med en vit sida för att ev efter 3 minuter eller så visa "sidan kan inte visas...."
    Ibland visas den nuvarande sidan men muspekaren byter skepnad till konstant pil (över över länkar mm)
    Då hjälper det att klicka tillbaka så kommer sidan/muspekaren tillbaks till ordinarie funktioner
    Om man då istället väljer öppna i nytt fönster/flik så funkar detta oftare bättre men långt ifrån varje gång
  • Samtidigt har krånglet börjat med ikonerna "vid klockan"
    Har ju vissa som visas hela tiden osv men detta har ställt om sej självt & försöker jag aktivera de jag vill visa så låser sej explorer när jag trycker verkställ/ok
    Det går att släcka rutan med krysset men då avslutas explore (som inte svarar) & skrivbordet töms på ikoner för att typ starta om & sen är allt tillbaks till ruta 1 å de ikoner jag aktiverat syns fortfarande inte
Under de 6 månaderna är datorn omistallerad utan skillnad
K'nns som det är nå´t i uppdateringarna som krockar på nå´t vis ?
2009-11-11, 14:55
Medlem
För det första, har du testat att installera IE 8 och se om det löser problemen?

Vilken windowsversion kör du?
Vilket antivirus?
2009-11-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
För det första, har du testat att installera IE 8 och se om det löser problemen?

Vilken windowsversion kör du?
Vilket antivirus?

hoppsan glömde
XPP & AVG 9 men det trasslade lika med AVG 8.5 åxå fast kanske lite mer nu om jag tänker efter

Har inte testat 8:an för jag trodde det skull krångla mer ändå men kan ju va värt en test
2009-11-11, 15:05
Medlem
Glömde

I IE står det "väntar på www.aftonbladet..........."
Men när jag testadegoogle crome eller om det var firefox står det "väntar på cacheminnet..." i statusraden längst ner
2009-11-11, 15:33
Medlem
La in 8:an

vet inte om det blev bättre men nå´t hände med grafiken
samma upplösning men vissa ikoner på skrivbordet hamnade halvt utanför skärmen samt en mörkare bild typ ljusgrå över alltsammans
vissa bokstäver är svartare än andra
Skitjobbigt bidde det nu
2009-11-11, 15:48
Medlem
Du verkar ha en kombination av ett antal olika problem. Just den biten med att sidorna inte visas har jag märkt på ganska många datorer som kört AVG så jag har sedan några månader rekomenderat folk att byta till annat vilket löst det bekymret. Själv kör jag Avast, men det är en smaksak...

Hur som helst, jag ser ingen logisk koppling till varför din grafik skulle ha påverkats av en installation av IE. Rent spontant låter det som att något hänt med din grafikdrivrutin, men jag har ingen erfarenhet av det du beskriver så jag skulle nog avvakta svar från några fler här och se om någon känner igen dina symptom...
2009-11-11, 15:55
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Något måste ha hänt med dina grafiska saker nu.

1. Testa att starta om datorn.
2. Kontrollera upplösning under "bildskärm".
3. Ladda ned nya drivrutiner för grafikkortet.
4. Om det inte funkar kan du ställa in bildskärmen.
2009-11-11, 16:07
Medlem
labbat

lite med inställningarna för i nvidias panel så nu är det rätt nyans igen men skärmen är för smal fortfarande
samma upplösning som tidigare
det fattas bara typ 5 mm för att iconerna ska få plats där de satt förut,flyttar man in dem så jamnar det ~2 cm in från kanten
Går ju att leva med men nå´t hände ju tydligen
2009-11-11, 17:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=941936

Den officiella tråden.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem