2009-11-11, 12:21
Medlem
Hejsan,

Jag är nitton år och har en väldigt orolig mage. Det hela började när jag flyttade till en annan ort för att plugga. det som händer är att min mage ger ifrån sig konstiga ljud och jag känner mig ofta dålig i magen. I början trodde jag att det berodde på att jag var rädd att min mage skulle låta under lektionerna men det händer även hemma eller om jag är ensam. Jag gick till Apoteket och fick Link men de hjälper väldigt lite och oftast bara i någon timme.

Jag har läst lite om magkatarr och dylikt, men det är främst att min mage ger ifrån sig ljud och "rör" på sig. Jag äter ordentligt och jag är inte allt för stressad över skolan.

Vad ska jag göra? Min mage låter och är orolig vilket gör att jag ibland går ifrån lektionerna. Jag vill plugga och jag vill kunna umgås socialt utan att behöva oroa mig för att min mage ska låta.

/HaxxiFlax
Citera
2009-11-11, 12:41
Medlem
haha, du är rädd för att den kurrar för mycket?

äter du nån medicin?
Citera
2009-11-11, 12:44
Medlem
Jag äter ingen medicin, och som sagt så är det inte bara att magen låter, jag har ont och mår dåligt.
Citera
2009-11-11, 14:16
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Vad för slags kost äter du?

Är du lös i magen också?
Citera
2009-11-11, 17:59
Medlem
Kost, jag vet inte riktigt. Jag försöker undvika fet mat.

Jag är inte lös i magen men jag har ofta känslan av "allt ska brista".
Citera
2009-11-11, 20:34
Medlem
Guzss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxiFlax
Kost, jag vet inte riktigt. Jag försöker undvika fet mat.

Du vet väl ändå vad du stoppar i munnen? Du får nog hjälpa oss lite här om du vill ha hjälp
Citera
2009-11-11, 20:41
Medlem
Twitters avatar
Precis. Dricker du mycket kaffe, juice eller andra sura livsmedel?
Citera
2009-11-11, 21:15
Medlem
Dricker inte kaffe, och bara ett litet glas juice varje dag. Men det har jag alltid gjort. Jag röker knappt något alls och ibland när jag äter så känns det som att jag ska spy.
Citera
2009-11-11, 21:44
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Dricker inte kaffe, och bara ett litet glas juice varje dag. Men det har jag alltid gjort. Jag röker knappt något alls och ibland när jag äter så känns det som att jag ska spy.
Du är inte laktosintollerant då?
Citera
2009-11-11, 21:48
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Hejsan,

Det hela började när jag flyttade till en annan ort för att plugga. det som händer är att min mage ger ifrån sig konstiga ljud och jag känner mig ofta dålig i magen.

/HaxxiFlax

Det jag tänker på är ovanstående.Kan det vara en bidragande orsak?

Är man orolig,nervös,stressad kan det påverka magen på många sätt.

Även om du inte tror dig vara stressad eller dylikt så går det inte att dölja för magen.

Om det nu inte skulle vara att du lagt om kosten mycket sen du flyttade?
Citera
2009-11-12, 22:15
Medlem
social fobi? ångest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här