2009-11-11, 08:23
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Tjena , som rubriken lyder , finns det något program till nybörjare samt guider om hur programet används.

Peace och tack i förhand
Citera
2009-11-11, 08:38
Medlem
mega_techs avatar
testa flash
Citera
2009-11-11, 09:01
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech
testa flash

Hm? Heter programmet flash?
Citera
2009-11-11, 10:24
Medlem
Shajjnys avatar
Adobe/Macromedia Flash är att rekomendera, vet ej om det finns en trial version dock. (Men Adobe brukar ha trials på sina programvaror).
Citera
2009-11-11, 10:58
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shajjny
Adobe/Macromedia Flash är att rekomendera, vet ej om det finns en trial version dock. (Men Adobe brukar ha trials på sina programvaror).

Jag testade Adobe flash CS3 lr nånting sånt där hette det men jag fick inte riktigt igång det. Antar att jag inte försökte så pass mycket men iallafall.
Med guider menar jag alltså nån form av grejer som visar hur man kan använda programet , kan vara texter , filmer etc etc.
Citera
2009-11-11, 12:42
Medlem
daddikools avatar
Ska du konverter video till Flash eller göra animeringar?
Citera
2009-11-11, 12:52
Medlem
Shajjnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze-a-lot
Jag testade Adobe flash CS3 lr nånting sånt där hette det men jag fick inte riktigt igång det. Antar att jag inte försökte så pass mycket men iallafall.
Med guider menar jag alltså nån form av grejer som visar hur man kan använda programet , kan vara texter , filmer etc etc.

Om du vill animera själv i flash, kolla upp guider om keyframes, scener osv. Vill du gå ännu mer avancerat kan du även söka upp guider om actionscript.
Citera
2009-11-12, 00:21
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Actionscript är att föredra i alla väder. Det underlättar allt så jävulskt mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in