• 1
  • 2
2009-11-11, 05:56
Medlem
JerryCottons avatar
Hittade ingen tråd om den bästa vägkrogen så here we go.
Delge era pärlor utmed landsvägarna.

Nominerar Statoil Brändåsen, Kumla. Riktigt bra mat för att vara vägkrog, dessutom en fräsch lokal.
Citera
2009-11-11, 06:09
Medlem
FINTs avatar
Finns en vägkrog mellan Kalix och Haparanda. Minns inte vad den heter, men jag stannade där och käkade för två år sedan och det var fanimej den bästa biffen jag ätit i hela mitt liv.
Det var dock rätt dyrt, men satan vad god maten var.
Citera
2009-11-11, 10:46
Medlem
söderslätts golfrestaurang vellinge
Citera
2009-11-11, 10:59
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Fanns en mellan Umeå och Robertsfors tror jag, men vet inte om den finns kvar...Silverlaxen, gigantiska biffstekar, enorm portion av filét mignon, och mycket god fisk för att vara en vägkrog.

Men som sagt vet inte om den finns kvar, var i annan regi sist jag åt där...
Citera
2009-11-11, 12:19
Medlem
akoboxs avatar
Den gyllene uttern utanför Gränna är bra...........
Citera
2009-11-11, 22:15
Medlem
ronkstonkbonks avatar
Min röst på bästa vägkrogen går def till Laxbutiken utmed E6:an , strax söder om Falkenberg. Ok, lunchen kostar 103 Kr och uppåt,men den maten är helt i världsklass. Finns också en Laxbutiken utmed E6:an vid Ljungskile/Uddevalla.
Lokalerna är mycket fräsch och fina också, alltid gott om plats och nybakt bröd får man alltid till , mums
men Laxbutiken är i särklass den klart bästa. En förutsättning är ju givetvis att man gillar fisk

Eftersom jag har kört och åkt extremt mycket bil i detta landet, så har man prövat det mesta i matväg.
Det mesta av Sveriges vägkroga rär faktiskt skit, Rasta och andra sk värdshus är värsta sorten. dyrt,flottigt och äckligt är det
Citera
2009-11-11, 23:30
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronkstonkbonk
Min röst på bästa vägkrogen går def till Laxbutiken utmed E6:an , strax söder om Falkenberg. Ok, lunchen kostar 103 Kr och uppåt,men den maten är helt i världsklass. Finns också en Laxbutiken utmed E6:an vid Ljungskile/Uddevalla.
Lokalerna är mycket fräsch och fina också, alltid gott om plats och nybakt bröd får man alltid till , mums
men Laxbutiken är i särklass den klart bästa. En förutsättning är ju givetvis att man gillar fisk
Heberg är orten du söker.

F.ö. är de enda vettiga vägkrogar jag provat Brändåsen o Uttern som redan nämnts här ovan.
Citera
2009-11-12, 11:12
Medlem
DenFetes avatar
Tönnebro, utanför Gävle. Bra mat, välbesökt och inga långa väntetider.
Fräscha toaletter.
Citera
2009-11-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Fanns en mellan Umeå och Robertsfors tror jag, men vet inte om den finns kvar...Silverlaxen, gigantiska biffstekar, enorm portion av filét mignon, och mycket god fisk för att vara en vägkrog.

Men som sagt vet inte om den finns kvar, var i annan regi sist jag åt där...

Den står kvar, fast positionen är söder om Umeå, inte norr. Strax söder om Nordmaling för att precisera. Har dock aldrig ätit där, och kommer nog inte göra det heller. Men ville placera vägkrogen rätt.
Citera
2009-11-12, 22:14
Medlem
al-sīds avatar
Näske Krog mellan Docksta och Örnsköldsvik. Ta fisken om ni någon gång åker förbi. Dock var det bättre förut när det var nyöppnat. Fortfarande en av de bästa vägkrogarna, även om konkurrensen är minimal. Det är väldigt få ställen man lämnat belåten.

http://www.naskekrog.se/
Citera
2009-11-12, 22:31
Medlem
Gyllene måsen precis utanför linköping!
Citera
2009-11-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hittade ingen tråd om den bästa vägkrogen så here we go.
Delge era pärlor utmed landsvägarna.

Nominerar Statoil Brändåsen, Kumla. Riktigt bra mat för att vara vägkrog, dessutom en fräsch lokal.

De blev ju utvalda till bästa väghaket mellan Sthl - Gtb av några?

Laxbutiken håller jag med om om man nu kan klassa den som väghak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in