2011-01-13, 20:36
Medlem
Som mamma till ett barn, som har en vakenkonspiratör som pappa, är jag oändligt glad att det finns personer som motarbetar vaken.se.
Citera
2011-01-13, 20:48
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repett
Som mamma till ett barn, som har en vakenkonspiratör som pappa, är jag oändligt glad att det finns personer som motarbetar vaken.se.

Vågar man fråga vad barnets pappa har för användarnamn på vaken.se? Jag följer nämligen några.
Citera
2011-01-13, 21:06
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repett
Låt mig förtydliga: Jag försöker inte motarbeta VAKEN.se, utan bara vill de ska byta ut sin administrationsgrupp så de slutar att banna folk som säger emot vissa av galenskaperna. Jag tror själv på vissa av de saker som diskuteras där, men förhållningssättet på VAKEN.se är att man måste vara hardcore och totalt hjärntvättad för att få komma till tals.

Får jag fråga vad det är du stör dig på vad gäller hans deltagande på VAKEN.SE?
Citera
2011-01-13, 21:31
Medlem
subutexs avatar
direkt olämpligt att börja mjölka henne på info om privatlivet.. alltså visst fråga vad ni vill men vänta er inte att nån ska vilja spilla sånt på ett forum, det räcker gott och väl med vad som redan sagts i det fallet.. åtminstonde offenligt, ta resten via pm så kanske nån vill svara.. =)

en lösning är visserligen att kartlägga de personer som ligger bakom vaken.se och påvisa detta för dem så att de på så sätt avråds från att fortsätta med deras militanta handlingar.. i min värld så finns det liksom en gräns för hur mycket man bör tillåtas ljuga för sig själv enbart för att få behålla sina livslögner.. förr eller senare bör man göra personen en tjänst och säga sanningen rakt ut.. även om de är lika mongolida som på vaken.se.
Senast redigerad av subutex 2011-01-13 kl. 21:35.
Citera
2011-01-14, 14:05
Bannlyst
Jag vet inte som det räknas som skvaller, men vaken.se har börjat sprida flygblad på skolor och allmänna platser. Det tar bort mycket av offerrollen de försökt ta på sig där de är utsatta och bara vill bli lämnade ifred.

Ingen vill liksom se deras sjuka flygblad om de inte redan är sålda på konspirationsteorier och de som redan är sålda behöver inga flygblad.

Snart står de som scientologerna i städer och på torg och predikar sin skit.

Nej, det borde ingå i varje gymnasieutbildning en kurs som specifikt tog upp logiska felslut och argumentationsfel.
Citera
2011-01-14, 16:28
Medlem
CompuTerrors avatar
Det tragiska är ju hur de propagerar för att man ska göra sig av med TV'n och inte läsa mainstream media. Bara underground information räknas hos dessa och gör att de lättare hjärntvättas.
Jag säger det är livsviktigt att ta del av bruser media utgör. Man ska ta del av så många nyheter som möjligt. Visst att allt som står och sägs inte är sant, men detta är lätt att kunna filtrera ut om man är bevandrad i bruset. De nyheter som accepteras av den sekt vaken blivit är rykten enbart.
Citera
2011-01-14, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Det tragiska är ju hur de propagerar för att man ska göra sig av med TV'n och inte läsa mainstream media. Bara underground information räknas hos dessa och gör att de lättare hjärntvättas.
Jag säger det är livsviktigt att ta del av bruser media utgör. Man ska ta del av så många nyheter som möjligt. Visst att allt som står och sägs inte är sant, men detta är lätt att kunna filtrera ut om man är bevandrad i bruset. De nyheter som accepteras av den sekt vaken blivit är rykten enbart.

Det är typiskt sektbeteende att vilja kontrollera alla informationskanaler för sina medlemmar så man kan oförhindrat indoktrinera dem med vad man vill.
Citera
2011-01-14, 23:54
Medlem
subutexs avatar
jepp de vill att det ska "se ut" som en enad front från alla håll. detta görs genom att radera både inlägg och användare.. men det är liksom inte så man bygger upp förtroende som i sin tur leder till att fler ansluter sig.. (vilket jag trodde att de ville) på den här punkten kan man lugnt säga att vaken.se skjuter sig själva i foten =/ de försöker liksom stressa fram utvecklingen på bekostnad av de som redan hittat dit. detta tillvägagångssätt har istället skapat en missnöjd och toppstyrd "community" som tyvärr inte framstår som särskilt trovärdig/seriös. riktigt synd eftersom förutsättningarna fanns där.

textstycket jag skrivit ovan är för övrigt ett bra exempel på inlägg/synsätt som vaken i regel raderar. detta beteende har skapat en ond cirkel som ingen i administrationen vill acceptera - till den grad att man börjar undra om inte hela skiten var uppgjord från början. ja, jag är tyvärr seriös men man måste nog ha följt utvecklingen på vaken ganska länge för att få den uppfattningen jag nu förmedlar.

övrigt: mikael cromsjö med flickvän drar till spanien för att finna sig själva (länk till blogg)
Citera
2011-01-15, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av subutex
övrigt: mikael cromsjö med flickvän drar till spanien för att finna sig själva (länk till blogg)

Hon ser ju ut som ett riktigt psykfall. Varför har hon ett kastmärke i pannan?
Citera
2011-01-18, 04:17
Medlem
Defektors avatar
Psykad eller inte det gäller nog alla oss till och från, jag har träffat henne och hon ser inte mer eller mindre psykiskt stabil än ut någon annan.

Btw micke är numera tillbaka här i landet efter ett halv års flykt från babylon.

Vi får hoppas han släppt rodret till dart'voider permanent.

Något han definitivt gjort när han varit borta, vi får se.
Citera
2011-01-18, 12:41
Medlem
CompuTerrors avatar
Att lämna rodret till Void är knappast någon fördel. Det gjordes förresten för länge sedan. Jag håller Void ansvarig för den negativa utvecklingen av vaken.se
Citera
2011-01-18, 13:34
Medlem
Defektors avatar
Då måste du förstå att void lyder micros minsta vink, speciellt om något behöver mörkas eller om man känner sig hotade av en viss individs intellekt.

Hur som helst så har dom själva valt sidan i ännu en konflikt även om denna konflikt nu är snällare så är den fortfarande i kontrast vad man bör göra för att sluta föda konflikter..

Sanningsrörelse och infokrigande i all ära.

Makt kommer aldrig innebära frihet, speciellt när folk missbrukar makten för att begränsa tanke friheten.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in