• 1
  • 2
2009-11-11, 00:34
Medlem
Davy.Joness avatar
Jag har funderar nu på den här killen som varmed i debatt ikväll, Mikael Cromsjö, killen bakom Vaken.se.

Han är ju med i "sanningsrörelsen", vilken i sig kan ifrågasättas, men nu är det Cromsjö jag undrar över. Tidigare har jag läst om honom på Vaken.se http://vaken.se/modules/wiwimod/inde...=MikaelCromsjo Och han verkar ju något paranoid. Efter kvällens avsnitt av Debatt har min bild av honom som efterbliven stärkts, men på vilket sätt är han efterbliven? Finns en tråd om Vaken.se oxå om nån är intresserad. https://www.flashback.org/showthread.php?t=383482

Visst är det väl bra att ifrågasätta saker, och att vara källkritisk, men det verkar ju ha slagit slint för den här killen. Anyhow, jag vill alltså veta, vad ni tror/vet om den här killen, är han sjuk eller är han bara korkad?

EDIT: Glömde länken till kvällens avsnitt av debatt. http://svtplay.se/v/1766043/debatt/d...p104688,1,f,-1 Cromsjö är killen i grön t-shirt som inte har vett att bete sig under en debatt.
Citera
2009-11-11, 01:30
Medlem
TzOns avatar
Att han tror på andra saker än du? Är han sjuk i huvudet då? Hur har han skadat dig? Suck...
Citera
2009-11-11, 01:43
Medlem
Davy.Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Att han tror på andra saker än du? Är han sjuk i huvudet då? Hur har han skadat dig? Suck...

Om du kollat in vaken.se eller kolalt på debatt kanske du förstår vad jag menar. Alla är fria att ha en egen åsikt och att göra sin röst hörd, jag brukar nog stå i första ledet då sådant diskuteras, men nu är det så att "sanningsrörelsen" och bland annat vakna.se varit i ropet ett tag, och då vill iaf JAG ha information om budbringarna. Det intresserar mig i högsta grad hur "såna" människor (pekar) fungerar.

Och nej, han har inte skadat mig på något sätt, jag förstår inte varför du blev upprörd?
Citera
2009-11-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy.Jones
Om du kollat in vaken.se eller kolalt på debatt kanske du förstår vad jag menar. Alla är fria att ha en egen åsikt och att göra sin röst hörd, jag brukar nog stå i första ledet då sådant diskuteras, men nu är det så att "sanningsrörelsen" och bland annat vakna.se varit i ropet ett tag, och då vill iaf JAG ha information om budbringarna. Det intresserar mig i högsta grad hur "såna" människor (pekar) fungerar.

Och nej, han har inte skadat mig på något sätt, jag förstår inte varför du blev upprörd?

Såg också debatten. Sjukt irriterande var han. En vuxen snorunge.
Typ konspiratörernas Di leva.

Redan i början av debatten försökte han vinkla vad han blev lovad, han visade ingen respekt för övriga deltagande samt att han inte kunde besvara en enda fråga utan svammel.

Han förstörde hela debattavsnittet. Och sänkte sin " sanningsrörelse " i graven.
Citera
2009-11-11, 08:40
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurwamacos
Såg också debatten. Sjukt irriterande var han. En vuxen snorunge.
Typ konspiratörernas Di leva.

Redan i början av debatten försökte han vinkla vad han blev lovad, han visade ingen respekt för övriga deltagande samt att han inte kunde besvara en enda fråga utan svammel.

Han förstörde hela debattavsnittet. Och sänkte sin " sanningsrörelse " i graven.

Ren jävla idiot. Borde spärras in på mentalsjukhus.

Vad skall man göra med alla dessa dårar?
Citera
2009-11-11, 11:09
Medlem
Starvids avatar
Hehe, tokbruden Maria von Wachenfeldt, kanske släkt med tokfeministen Ireen "män är djur" von Wachenfeldt?
Citera
2009-11-11, 11:23
Medlem
johnny_viciouss avatar
Den är tråden känns mer som skvaller än M&J så jag flyttar den dit.

//Mod
Citera
2009-11-11, 11:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Cromsjö lät som Olle Sarri i rollen som barnslige Anton.
Citera
2009-11-11, 15:02
Medlem
jadu

Troligen är den killen inte efterbliven utan bara väldigt väldigt ointelligent.
Citera
2009-11-11, 16:08
Medlem
Miss Cellulites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurwamacos
... han visade ingen respekt för övriga deltagande samt att han inte kunde besvara en enda fråga utan svammel.

Det var där jag stängde av teven och gick och gjorde annat. Vad han än hade för agenda, spolierade han den fullständigt genom sitt barnsliga uppträdande. Synd om det nu fanns någon poäng i det han var där för att göra...
Citera
2009-11-11, 20:05
Bannlyst
Jag trr inte att han är dummare än andra. Han visade bara på att han lätt blir nervös när andra tvivlar inför det han säger och att han därtill var ovan vid att befinna sig i en direktsänd tvsändning och det är det väldigt många som är, så till den milda grad att de helt kan haverera och tappa fattningen.

Det är inte så lätt att fungera i tv. Alla gör det inte från början och det kräver träning och vana innan man kan filtrera bort det och koncentrera sig helt på det de vill ha sagt. Det är väldigt lätt att döma från tv soffan men det är inte särskilt kul att bli offentligt nedgjord eller betvivlad i direktsändning inför en kamera som registrerar minsta ryckning i ansiktet.

Ett av de övriga stolpskotten såsom den där riktigt tvättäkta white-trashtjejen från Piratpartiet, var en annan som inte var till sin fördel i studion.

Den allra mest korkade personen i programmet var gamla Expressen-Hitler Olle Wästberg, tillika tidigare generalkonsul i New York. Han var mannen som såg till att börja köra Expressen i botten så att Aftonbladet tog täten i upplagekriget. Inte en djävel vågade ens viska utanför dörren till hans rum när han var där.

Denne man lyckades med konststycket att häva ur sig en av de mest korkade tvivlen gällande någontng som jag hört i Debatt. Hans hela tes för att 911 inte kan ha varit ett inside job eller åtminstone delvis inside job med efterföljande mörkläggning som det finns ganska många tecken på att det faktiskt var, lydde: om det hade varit ett inside job så hade det ju inte varit möjligt för så många att hålla tätt och det hade aldrig gått". Något i den stilen hävde han ur sig.

Han hade inte skallen med sig tillräckligt för att dra sig till minnes en händelse som hände för sisådär en 46 år sedan, då en president vid namn John F Kennedy blev mördad i vad som mer eller mindre har bevisats vara en konspiration i efterhand och där har man sannerligen hållit tätt trots alla de som måste ha varit inblandade. Något som ledde till att ett annat orättfärdigt krig, denna gång i Östasien fick grönt ljus och vilka tjänade på det? Samma krafter som tjänade på kriget mot terrorismen. Eller tror han att mordet på JFK utfördes av en enda man? Otrolig man i så fall som fixade mörkläggning och allt när han hade varit död ett tag....

Förklaringen: att folk håller tätt beror med störta sannolikhet på att det är ett garanterat sätt att snabbt, effektivt och förmodligen ljudlöst bli tagen av daga på ett sätt som i efterhand ser ut att ha varit självmord, en olycka eller plötslig hjärtattack med tanke på vad som annars skulle stå på spel.

Är man så djävla naiv som Wästberg tycks vara så man inte förstår att det med sådana framtidsutsikter, garanterad är djävligt lätt att hålla käft, så har jag svårt att förstå hur han har lyckats bli generalkonsul men å andra sidan är det ju inte första gången som fel man är på fel plats....

Han har ju dessutom ganska starka band med staten Israel som för övrigt är en av de misstänkta så det kanske bara var spelad dumhet å andra sidan...
Senast redigerad av Supermarine 2009-11-11 kl. 20:10.
Citera
2009-11-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Är man så djävla naiv som Wästberg tycks vara så man inte förstår att det med sådana framtidsutsikter, garanterad är djävligt lätt att hålla käft, så har jag svårt att förstå hur han har lyckats bli generalkonsul men å andra sidan är det ju inte första gången som fel man är på fel plats....

Han har ju dessutom ganska starka band med staten Israel som för övrigt är en av de misstänkta så det kanske bara var spelad dumhet å andra sidan...
Wästberg är jude. Han har ett egenintresse i att stoppa alla diskussioner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in